اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ارسال پرونده رشت الکتریک با صدور کیفر خواست به دادگاه

به گفته دادستان مرکز گیلان در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه و کمک به احیای واحد‌های بزرگ تولیدی در گیلان پرونده رشت الکتریک با صدور کیفر خواست، برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد.

ارسال پرونده رشت الکتریک با صدور کیفر خواست به دادگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در شهریور سال ۱۳۸۲  کارخانه رشت الکتریک با تمام تجهیزات یعنی بیش از ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در حال کار و ۱۲ هکتار زمین با حدود ۳۰ هزار مترمربع زیربنا همراه با تجهیزات کارخانه در سنگر و شهرک صنعتی و دفتر تهران به بخش خصوصی به مبلغ یک میلیارد و‌۸۰۰ میلیون تومان در اقساط سه‌ساله واگذار کردند و ضایعات این کارخانه را یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان فروخته و کارخانه تعطیل شد.

سرنوشت تلخ این کارخانه در حالی رقم خورد که رشت الکتریک در تولید ۱۱۲ محصول در دنیا حرف اول را زده و در بین شاغلین آن ۵۰۰ نفر با ۱۷ سهم به ارزش ۱۷ هزار تومان و ۵۰۰ نفر دیگر تعداد ۱۸ سهم به ارزش ۱۸ هزار تومان را خریداری کردند و این شرکت پس از انقلاب با افزایش ظرفیت اشتغال به تولید خود ادامه داده است.

بعد از سفر رئیس قوه قضاییه به گیلان آیت‌الله رئیسی از کارخانه رشت الکتریک دستور رسیدگی به وضعیت این کارخانه مطرح و بعد از مدتی عوامل نابودی رشت الکتریک بازداشت و هشت هزار هکتار بالغ‌بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بیت‌المال بازگشت.

حال پس از گذشت چند روز از بازداشت عوامل نابودی رشت الکتریک و بازگشت  هشت هزار هکتار بالغ‌بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بیت‌المال دادستان مرکز استان گیلان  از صدور کیفرخواست پرونده کیفری شرکت رشت الکتریک خبر داد.

به گفته سید مهدی فلاح‌میری  در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه و کمک به احیای واحد‌های بزرگ تولیدی در گیلان، با رسیدگی به وضعیت شرکت رشت الکتریک و تشکیل پرونده کیفری در این خصوص، در کمترین زمان ممکن تحقیقات فنی و کارشناسی درباره اتهامات وارده به اشخاصی که سبب تعطیلی این کارخانه شدند در دادسرای رشت تکمیل و پرونده با صدور کیفر خواست، برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد.

بنا بر اعلام دادستان  مرکز استان گیلان در دادگاه به اتهامات خریداران شرکت رشت الکتریک به‌عنوان مشارکت و معاونت در اخلال در نظام تولید رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول