اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

اصلاح قوانین و رفع بروکراسی دست و پاگیر در اولویت کارهای دولت سیزدهم باشد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از دولت سیزدهم خواست اصلاح قوانین و رفع بروکراسی دست و پاگیر را در اولویت کارهای خود قرار دهد.

اصلاح قوانین و رفع بروکراسی دست و پاگیر در اولویت کارهای دولت سیزدهم باشد

به گزارش حوزه سیاسی خبرگزاری فارس، مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه "پارک ملت رادیو تهران"، مهمترین دلیل حضور پرشور مردم در انتخابات را عقلی، فطری و شرعی شمرد و گفت: از هر طرف که به انتخابات نگاه کنیم می بینیم سرنوشت ساز است. در این انتخابات رئیس قوه مجریه انتخاب می‌شود که شخصیتی  کلیدی است و عمده امکانات کشور را در اختیار دارد به همین دلیل نباید برای شرکت در انتخابات تردید کرد.

وی افزود: از طرف دیگر مشارکت نکردن و منفعل بودن موجب می شود دیگران برای ما تصمیم گیرند چه خوب است که با بصیرت و بینش با راهنمایی رهبر انقلاب و رعایت پروتکل‌ها رای خود را به صندوق ها بریزیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت اولویت رئیس جمهور بعدی را اینچنین برشمرد: کسی که منتخب می‌شود باید با توکل بر خدا و راهنمایی رهبر و اتکا به ملت به ویژه بر نسل جوان راه را برای مردم به ویژه دانشمندان باز کند تا مشکلات حل شود. ریشه حل عمده مشکلات در داخل کشور است و با تدبیر داخلی باید آن را بر طرف کرد. قوانین معیوب دست و پاگیر باید اصلاح شود. قانون مسائل مختلف را روان می‌کند و جوانان می توانند با روابط خوبی که قانون ایجاد می کند در کشور جهش ایجاد کنند. قوانین دست و پاگیر دست و پای جوانان و نوآوران علمی را بسته است.

وی اظهار داشت: بوروکراسی باقیمانده از قبل از انقلاب باید رفع شود که ناکارآمد است سرعت کارها را گرفته و تاخیر هم ایجاد می کند ضمن اینکه شفاف هم نیست. رئیس جمهور باید با عزم قوی با موانع برخورد کند و کسانی را که منافع خود را در عدم شفافیت می دانند را کنار بزند و با سرعت ساختارهای اداری را کارآمد و شفاف کند.

نبوی اولویت های مردم را بسیار مشخص خواند و اظهار داشت: راهبردها توسط رهبر انقلاب در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیان شده است و با اجرای آن و مشارکت مردم، روان کردن قوانین و استفاده از دستاوردهای علمی و فناوری می توان به اصلاح امور پرداخت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول