اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

3521 شعبه در انتظار 3 میلیون و ۴۳ نفر مردم آذربایجان شرقی/ برگزاری انتخابات در 69 شهر و 1900 روستای استان

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی، از آغاز رای گیری در ۳ هزار و 521 شعبه در استان خبر داد و گفت: 3 میلیون و 43 نفر از مردم استان واجدین شرایط رای دادن هستند.

3521 شعبه در انتظار 3 میلیون و ۴۳ نفر مردم آذربایجان شرقی/ برگزاری انتخابات در 69 شهر و 1900 روستای  استان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مرتضی محمدزاده دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۲۱ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات 28 خرداد در استان پیش‌بینی شده است،  اظهار داشت: تمام امکانات زیرساختی و تجهیزات و اقلام مورد نیاز برای برگزاری این رویداد مهم به صورت کامل فراهم شده است.

وی افزود: بیش از ۶۰ هزار نفر نیروی انسانی اعم از نیروهای اجرایی، نظارت، بازرسی و حفاظت، کار برگزاری انتخابات را در استان انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: انتخابات شوراهای اسلامی در ۶۹ حوزه شهری با یک هزار و ۸۶۰ نفر داوطلب و یک هزار و ۹۰۰ حوزه روستایی با ۱۰ هزار و ۴۳۰ نفر داوطلب برگزار می شود.

محمدزاده با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی، گفت: سلامتی شهروندان برای ما بسیار مهم است و از این رو از هشت ماه قبل تممی شرایط احتمالی در نظر گرفته شده تا حداکثر حفاظت از سلامت شهروندان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اقلام بهداشتی در تمام شعب اخذ رأی پیش‌بینی شده است، افزود: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، شعب اخذ رأی امسال 15 درصد نسبت به دوره‌های قبل افزایش یافته و همه شعب در فضای باز یا فضاهایی استقرار یافته‌اند که از تهویه مناسب برخوردار باشند.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در این دوره تمام فرآیندهای انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: انتخابات در شهر تبریز به صورت کاملا الکترونیکی بوده و در ۷۰۰ شعبه با ۲ هزار و ۸۰۰ صندوق الکترونیکی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود شمارش آرای ریاست جمهوری در استان تا ساعت ۱۴ روز ۲۹ خرداد به پایان برسد، تاکید کرد: طبق قانون شمارش آرای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بعد از پایان شمارش آرای ریاست جمهوری انجام و نتایج از طریق فرمانداران اعلام می شود.

محمدزاده افزود: بر اساس سامانه ملی ثبت احوال، سه میلیون و ۴۳ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات در استان آذربایجان شرقی هستند که از این تعداد حدود ۷۰ هزار نفر رای اولی هستند.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی درخصوص امکان حضور بیماران کرونایی در انتخابات نیز گفت: برای این افراد که دوره نقاهت را سپری می کنند شعب خاصی در بیمارستان ها در نظر گرفته شده است که تعداد این شعبه ها در شهر تبریز، 6 شعبه است.

وی خاطرنشان کرد: شعبه اول در بیمارستان امام رضا (ع)، شعبه دوم در بیمارستان های بهبود، نورنجات و امام علی (ع)، شعبه سوم در بیمارستان های شفا، امیرالمومنین (ع)، شهید محلاتی و الزهرا، شعبه چهارم در بیمارستان های شهدا، رازی، امام سجاد (ع)، شهریار و ۲۹ بهمن، شعبه پنجم در بیمارستان های علوی و عالی نسب و شعبه ششم نیز بیمارستان های شهید مدنی، شهید قاضی و ولیعصر مستقر خواهند بود.

محمدزاده با بیان اینکه ضریب امنیتی انتخابات بسیار بالا بوده و از شبکه ملی در انجام فرآیندهای انتخابات استفاده می شود، افزود: فقط دستگاه های احراز هویت به صورت آنلاین بوده و صندوق های الکترونیکی کاملا به صورت آفلاین بوده و به هیچ شبکه ای متصل نیستند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر احتمال قطعی برق در استان و تاثیر آن بر روند انتخابات، گفت: گروه های حفاظتی و فنی در سطح استان آماده باش هستند و تمام تمهیدات لازم پیش بینی شده و تحت هیچ شرایطی انتخابات متوقف نخواهد شد.

 

افزایش ۱۵ درصدی تعداد شعبات اخذ رای به دلیل ملاحظات کرونایی

استاندار آذربایجان‌شرقی از افزایش ۱۵ درصدی تعداد شعبات اخذ رای در استان به دلیل ملاحظات کرونایی خبر داد و گفت: سه هزار و ۵۲۰ شعبه اخذ رای در سراسر استان، پذیرای هم استانی های عزیز برای شرکت در انتخابات خواهد بود.

محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه تعداد واجدین شرایط رای دادن در استان، نزدیک به سه میلیون نفر است، اظهار کرد: از این تعداد، ۷۰ هزار نفر برای اولین بار می‌توانند شرکت در انتخابات را تجربه کنند.

وی از اتخاذ تدابیر و تمهیدات مناسب بهداشتی در تمام شعبات اخذ رای خبر داد و افزود: دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و سایر موضوعات مربوط به این حوزه با دقت بیشتری مورد توجه قرار می‌گیرد.

پورمحمدی همچنین در بخشی از سخنان خود ابراز کرد: بیش از 60 هزار نفر در استان، در بخش‌های مختلف هیات اجرایی، هیات نظارت، بازرسی و حفاظت از فرآیند انتخابات، مشغول خواهند بود.

وی از تمام مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کرد و گفت: متاسفانه تحریم‌های شدید دشمنان ایران اسلامی، باعث بروز بسیاری از مشکلات بخصوص مشکلات اقتصادی در جامعه شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در همین راستا ادامه داد: نسبت به نارضایتی و گله کردن‌های مردم، آگاهیم ولی قهر کردن با صندوق رای، راهکاری اثرگذار نیست.

وی متذکر شد: رئیس جمهور آتی ایران باید با رای اکثریت مردم انتخاب شود تا بتواند هم در عرصه داخلی و هم در عرصه بین‌المللی از قدرت بیشتری برای تصمیم‌گیری برخوردار باشد.

پورمحمدی تصریح کرد: شرایط کنونی، شرایطی همچون ایام جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است. همه با هم باید دست به دست هم داده و با حضور حداکثری در انتخابات، برای رفع مشکلات جامعه بکوشیم.

۴۱۵۰ بازرس بر فرآیند انتخابات در آذربایجان‌شرقی نظارت می‌کنند

دبیر هیأت بازرسی انتخابات آذربایجان‌شرقی با اشاره به تشدید نظارت و بازرسی از فعالیت‌های انتخاباتی در استان، گفت: وزارت کشور بر اساس قانون، مسوول نظارت بر حسن اجرای انتخابات است که برای تحقق این مهم، عوامل مختلفی دست به دست هم داده‌اند.

یدالله قاری‌زاده اظهار داشت: در کنار اعضای هیات‌های اجرایی، نظارت و سایر عوامل دخیل بر انتخابات، بازرسان انتخابات نیز یکی از عوامل مهم در حسن برگزاری انتخابات محسوب می‌شوند.

 وی با اشاره به اینکه هیات بازرسی استان از پنج عضو تشکیل شده و هیات‌های بازرسی شهرستان‌ها نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، افزود: در هر یک از این شعب اخذ رأی در استان، یک نفر بازرس ثابت و برای هر ۱۵ شعبه نیز یک نفر سربازرس تعیین شده که در مجموع ۲۳۴ نفر به عنوان سربازرس در استان فعالیت می‌کنند.
 
قاری‌زاده گفت: ۳۴ نفر نیز از سوی وزارت کشور به عنوان بازرس ویژه در استان انتخاب شده‌اند و در مجموع ۴ هزار و  ۱۵۰ نفر بازرس بر روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان نظارت خواهند کرد.  

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد برای بازرسان انتخابات در استان خبر داد و متذکر شد: همه بازرسان باید به قوانین، اشراف کامل داشته و اصل بی طرفی را رعایت کنند.

 دبیر هیات بازرسی انتخابات آذربایجان‌شرقی از مردم استان خواست تا هرگونه تخلفات انتخاباتی را از طریق شماره‌های ۳۵۲۹۱۳۰۶ و ۳۵۲۹۱۲۱۸ به هیات بازرسی انتخابات استان گزارش کنند.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول