اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از وجو د ۲ میلیون رای دهنده در مازندران تا ضرورت توجه به توصیه‌های بهداشتی

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: تعداد واجدان شرایط رای در استان ۲ میلیون و ۴۷۴هزار و ۲۰۵ نفر است که از این تعداد بیش از ۵۱ هزار نفر رای اولی هستند.

از  وجو د ۲ میلیون رای دهنده در مازندران تا ضرورت توجه به توصیه‌های بهداشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، انتخابات بزرگ و سرنوشت‌سازی آغاز شده است که حضور پرشور و شعور مردم در انتخابات مانند سنوات گذشته حماسه بزرگ و غرورآفرین را رقم خواهد زد و در نهایت هم نشان می‌دهد برنده واقعی انتخابات خود مردم خواهند بود.

 حسین حسن‌نژاد رئیس ستاد انتخابات مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: تعداد واجدان شرایط رای در استان ۲میلیون و ۴۷۴هزار و ۲۰۵ نفر است در حالی که تعداد واجدان شرایط دور قبل ۲ میلیون و ۳۱۹هزار و ۸۸۲ نفر بوده که میزان مشارکت دور قبل ۹۱ درصد بوده است.

وی افزود: همچنین تعداد رای‌اولی‌ها در استان ۵۱ هزار و ۵۳۲ نفر است که از این تعداد ۲۶هزار و ۷۴ نفر مرد و ۲۵ هزار و ۴۵۸ نفر زن هستند.

رئیس ستاد انتخابات مازندران با اشاره به پیش‌بینی ۴ هزار و ۱۶۲شعبه اخذ رای شوراهای اسلامی در استان، اضافه کرد: از این تعداد شعب اخذ رای سیار ۴۹۸، تعداد شعب شهری یک‌هزار و ۵۳۱، شعب مکانیزه ۲۶۸ و شعب روستایی ۲هزار و ۶۳۱ است.

این مسؤول تصریح کرد: مجموع شعب اخذ ریاست جمهوری و خبرگان رهبری در مازندران ۴ هزار و ۵۲ شعب است که از این تعداد ۳۶۸ شعبه سیار، یک‌هزار و ۵۳۱ شهری، ۲هزار و ۵۲۱ شعبه روستایی و شعبه مکانیزه نداریم.

حسن‌نژاد با اعلام اینکه تعداد عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات در استان مازندران ۵۶ هزار و ۷۷۰ نفر است، بیان کرد: تعداد نامزد اصلی شورای اسلامی روستا ۱۴هزار و ۵ نفر بوده است که از این تعداد کرسی اصلی ۷هزار و ۶۸۳ و کرسی اصلی و علی‌البدل ۱۲هزار و ۷۵۱ بوده است.

وی یادآور شد: میزان رقابت کرسی اصلی روستا ۱.۸ درصد و میزان رقابت در کرسی اصلی و علی‌البدل روستا ۱.۱ درصد بوده است.

*دستورالعمل‌های بهداشتی برگزاری انتخابات ۱۴۰۰

قاسم اویس سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با دستورالعمل‌های بهداشتی برگزاری انتخابات ۱۴۰۰، اظهار کرد: از مهم‌ترین پروتکل‌های بهداشتی در زمان انتخابات، ممنوعیت اخذ اثر انگشت در فرایندهای مختلف انتخابات و ضرورت استفاده رای دهندگان از خودکار شخصی است.

وی بیان کرد: موضوع دیگر پرهیز از بکارگیری افراد مسن (بالای ۶۰ سال) و بیماران زمینه‌ای به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی و حفاظتی در شعب اخذ رای و اولویت بکارگیری افراد واکسینه شده بوده است.

اویس با اشاره به اخذ رای با استفاده از صندوق‌های سیار برای بیماران قطعی مبتلا به کووید- ۱۹ با تجهیزات کامل حفاظتی، اضافه کرد: همچنین  ورودی و خروجی مجزا در شعب برای جلوگیری از تجمع و ازدحام تعیین شده است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: باتوجه به افزایش طول زمان رای گیری و همچنین افزایش تعداد صندوق‌های رای لازم است افراد در زمان رای بهه توصیه‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توجه شود.

تمامی شرایط برای انتخابات سالم در مازندران فراهم است

همچنین احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در این زمینه گفت: تمامی شرایط برای برگزاری انتخاباتی سالم و امن در مازندران فراهم شده است. ‎

 حسین‌زادگان در جلسه ستاد انتخابات مازندران اظهار کرد: اطلس امنیت و سلامت تمامی شعب اخذ رای استان مازندران نیز تهیه و تدارک دیده شده است.

وی افزود: بر اساس تجربه انتخابات در شورای اسلامی شهر و روستاهای مازندران، شعبه های اخذ رای حساس شناسایی شدند و تدابیر امنیتی و انتظامی نیز با حضور نیروهای مختلف به‌ویژه بازرسی در این شعبه‌ها اتخاذ شده است.

استاندار مازندران با تاکید بر این که در برخورد با متخلفان هیچگونه چشم پوشی و تعارفی در کار نخواهد بود، از نامزدهای شوراهای اسلامی شهرها و روستای استان خواست تا در خارج از شعب اخذ رای حرکتی انجام ندهند و از اظهارات و رفتار های خلاف مقررات و قانون و تحریک کننده بپرهیزند.

تامین امنیت ۷۰ درصد صندوق رای بر عهده سپاه

سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا نیز با اعلام اینکه همه ظرفیت‌های دلسوز انقلاب برای خلق حماسه و مشارکت حداکثری به میدان آمدند، گفت: از جمله سپاه پاسداران با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای فراهم کردن مقدمات حضور حداکثر آماده، هوشیار و در حال رصد میدان انتخابات است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اقدامات بسیار مناسب نیروهای نظامی و انتظامی،گفت: در وضعیت امنیتی بسیار مناسبی در استان داریم با تقسیم کاری که انجام شده فضای بسیار مناسب همراه با همدلی، همگرایی و هم افزایی در بین نهادها و ارگان‌های متولی انتخابات برقرار است و همه شرایط برای برگزاری یک انتخابات با شکوه و آرام فراهم است.

با اعلام اینکه حفاظت از ۲ هزار۸۳۶ صندوق رای به سپاه کربلا واگذار شده است، گفت: تامین امنیت و حفاظت ۷۰ درصد از صندوق‌ها به سپاه واگذار شده است.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: امنیت ۱۰۰ درصدی برای برگزاری انتخابات پرشور در استان فراهم شده و ۱۲ هزار و ۷۰۰ محافظ برای ۴ هزار و ۵۲ صندوق در نظر گرفتیم.

فعالیت بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ محافظ صندوق‌ رای در مازندران

سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران نیز از اعلام آمادگی نیروی انتظامی استان برای تامین امنیت انتخابات خبر داد و با اعلام اینکه با همه توان برای حضور پرشور مردم در انتخابات حاضر هستیم،اظهار کرد: برای هر صندوق به صورت میانگین سه محافظ در نظر گرفتیم و برای برخی از صندوق‌ها تا ۶ محافظ بستگی به نیاز منطقه تعریف شده است.

فرمانده انتظامی مازندران با اعلام اینکه ۴ هزار و ۵۲ صندوق رای در استان برنامه‌ریزی شده است، گفت: ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر از نیروهای این مجموعه برای حفاظت از صندوق پیش‌بینی شده و در صورت نیاز به تعداد افراد و نیروها اضافه می‌شود.

وی افزود: برای همه افراد حکم ماموریت صادر شده و محافظان صندوق تا پایان شمارش آرا و تحویل صندوق به مراجع اقدامات حفاظتی را برعهده دارند.

میرزایی با اعلام اینکه یگان‌های نیروی انتظامی در آمادگی ۱۰۰ درصد برای تامین امنیت انتخابات قرار دارند، گفت: تاکنون مشکل امنیتی در استان گزارش نشده است.

گفتنی است، امروز بسیاری از کشورهای جهان و منطقه از اقتدار ،عزت و عظمت جمهوری اسلامی حرف می‌زنند و مشارکت حداکثری در این انتخابات و انتخاب اصلح می.تواند به این قدرت افزوده و بسیاری از توطئه‌های دشمنان  را نقش بر آب کند.

امروز دیگر حتی در صورت گله‌مندی  باید به نیابت از این شهیدان به ویژه شهید نام آور سردار سپهبد  شهید قاسم سلیمانی پای صندوق‌های رای رفت و با انتخاب درست  توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی را رقم بزنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول