اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مردم برنده جشن آخر خرداد ۱۴۰۰/ نصف‌جهانی‌ها در نیمه شب درخشیدند

با دستور وزارت کشور ختم فرآیند رأی‌گیری، اعلام شد و نتیجه این حضور، فارغ از هر نتیجه‌ای نشان افتخاری شد بر سینه صحنه‌گردانان اصلی این جشن یعنی مردم، مردمان گرم و سرد چشیده‌ای که برایشان انتخابات بهمن ۵۸ و خرداد ۱۴۰۰ تفاوتی ندارد، آن‌ها مرد میدان آبادی وطن‌اند.

مردم برنده جشن آخر خرداد ۱۴۰۰/ نصف‌جهانی‌ها در نیمه شب درخشیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، خنکای صبح خرداد ماه، رایحه صمیمت و دوستی را در جای جای مسجد سید می‌پراکند، کاشی‌های فیروزه‌ای شاهد شور و اشتیاق انتخاباتی سالم و پر از احساس مردمانی از جنس سردار دل‌ها هستند، همو که دل در گرو یار نهاد.

کم‌تر از ۱۵ دقیقه دیگر تا شروع سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده و این در حالی است که تعرفه‌ها و صندوق آرا جهت انتخاب اصلح، در حال  آماده‌سازی است و لحظه‌شماری می‌کنند تا در کمال آرامش، نظاره‌گر حضور پرشور و صمیمی انقلابی مردم باشند؛ اصفهانِ زیبا در آرامش نشسته و همه چیز مهیای خلق یک حماسه دیگر است.

۶:۵۰| صندوق‌ها و برگه‌ها به انتظار مردم نشسته‌اند، مردمی که در طول تاریخ ثابت کرده در تمامی برهه‌های حساس حامی انقلابند‌، که خسته‌اند و زخم دیده اما پای کار مکتب امام‌شان ایستاده‌اند.

مردمی که امیدوارند به آینده‌های روشن، آمده‌اند تا سرنوشت‌شان را خودشان رقم بزنند که می‌دانند «سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی‌کند مگر به دست مردمانش»؛ رأی می‌دهند به امید داشتن فردایی بهتر و ایرانی سبز و پویا.

 

امسال اما زاینده‌رود نگاه عجیبی دارد که گویی با چهار سال و هشت سال و دوازده سال قبلش فرق دارد، متفاوت‌تر از همیشه، خسته‌تر از همیشه؛ اما همیشه از شکستگی‌هاست که نور به بیرون پرتاب می‌شود.

اینجا میدان امام(ره) میعادگاه مردم ولایت‌مدار اصفهان با امثال شهید حججی‌ها؛ در ایام کرونا با اینکه شاهد راهپیمایی‌ها نبودیم اما امروز و قبل از شروع ساعت رسمی رأی‌گیری مردم اثبات کردند که همچنان پای کار نظام و انقلاب ایستاده‌اند و منتظر نشسته‌اند تا به گفته حاج قاسم عزیز مدافع این حریم مقدس باشند.

 

۷:۲۰| صف رأی تشکیل شده اما هنوز فرآیند رأی‌گیری آغاز نشده است، زن و مرد و پیر و جوانی که در صف ایستاده‌اند امیدوارند، امیدوار به اولین دولت گام دوم انقلاب‌شان، با حضورشان قبل از فرآیند رأی‌گیری می‌گویند که می‌خواهند با رای‌شان مرهمی باشند بر زخم‌های وطنشان.

آغاز روزی متفاوت و سرنوشت‌ساز در سال ۱۴۰۰

۷:۲۸| آغاز فرایند رأی‌گیری انتخابات در مسجد سید اصفهان، عقربه‌های ثانیه‌شمار ساعت، با عجله و شتاب جلو می‌روند تا آغازگر روزی متفاوت و سرنوشت‌ساز در سال ۱۴۰۰ باشد، روزی که سرنوشت به دست مردم رقم می‌خورد و رأی‌گیری به طور رسمی آغاز می‌گردد.

۷:۳۲| اندک اندک جمع مستان می‌رسد، این صدای پای قدوم مردمانی است که در فضای معنوی مسجد سید، طنین‌انداز می‌شود، قدم‌هایی که خود را به پای صندوق‌های رای می‌رسانند تا آینده‌ای متعالی برای مام وطن رقم بزنند.

حضور پررنگ پیرمرد و پیرزن‌هایی که حتی با عصا خود را به پای صندوق‌های رأی رسانده‌اند در کنار پدر و مادرهایی که حتی کودکان خود را آورده‌اند، صحنه‌ای زیبا خلق کرده است.

به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ورود به حوزه اخذ رأی با تعداد محدودی از افراد صورت می‌گیرد و سایر افراد بیرون منتظر می‌مانند.

۷:۴۸| فرآیند رأی‌گیری در پل خواجو و برخی دیگر از شعب اخذ رأی در اصفهان، با تأخیر آغاز شد و مردمی که در صف به انتظار بودند، آرای خود را به صندوق انداختند.

رأی‌‌گیری الکترونیک

۷:۵۵| زوج‌های جوان دهه پنجاه که روزی با مشت‌های گره کرده خود دست طاغوت را از ایران کوتاه کردند همگام با زوج‌های جوان دهه هفتادی و چه بسا رأی اولی، در کنار زاینده‌رود خفته‌شان اولین برگه‌های رأی را به صندوق‌ها انداختند.

۸:۵۶| طاهره چنگیز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حاشیه حضور در انتخابات اظهار کرد: پروتکل‌هایی از قبل اعلام شد اما هم استانی‌ها خودشان باید بیشتر رعایت کنند، زمان توقف هر رأی دهنده نباید بیشتر از ۳۰ دقیقه طول بکشد نگرانی چندانی از جهت انتقال بیماری وجود ندارد البته به شرط آن که ماسک زده باشند؛ مردم با حضور فعال خود در عرصه انتخاباتی به نظام رأی دهند و به حفظ کشور کمک کنند‌.

۹:۰۰| نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با حضور در مسجد امام رأی خود را به صندوق انداخت، همچنین فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان و مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از دقایقی قبل برای شرکت در انتخابات در میدان امام حضور پیدا کرده‌اند.

سردار میرحیدری، فرمانده انتظامی استان اصفهان و خانواده شهید خیزاب

۹:۵۹| اقشار مختلف مردم با از همان دقایق ابتدایی خود را  به شعب اخذ رای رسانده‌اند تا آرای خود را به صندوق بیندازند. سربازان، ورزشکاران، بانوان، رأی اولی‌ها، خانواده‌های شهدا، پیرمردها، جوانان همه آمده‌اند تا با حضور پرشور در انتخابات نقشه‌های دشمنان را خنثی کنند.

۱۰:۰۰| امیراسدی معاون سبک کیوکوشین‌کاراته اویاما استان اصفهان به نمایندگی از دیگر ورزش‌کاران حاضر می‌گوید به همراه ۱۵۰ نفر نیروی کیوکوشین‌کاراته اویاما دیگر از ساعت ۶ صبح برای رأی دادن آمدیم.

۱۰:۱۵| فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با حضور در صندوق سیار رأی خود را به صندوق انداخت. سربازان سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان نیز در محل پادگان در انتخابات شرکت کردند.

۱۰:۱۹ محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان نیز ضمن حضور در انتخابات گفت: امروز هر شخصی در هر جبهه‌ای برای عظمت ایران تلاش می‌کند و امروز روز اثبات مردم ایران است، مهمترین بحثی که این روزها مطرح است آن است که باید تاکتیکی را برای مبارزه با تاکتیک دشمن به کار ببریم، تاکتیک دشمن در این مدت این بود که با برنامه‌های فشرده و پرتعداد در بیش از ۱۵۰ شبکه ماهواره‌ای و فضای مجازی که بسیاری از خارج از کشور هم کنترل می‌شد، در میان مردم دلسردی ایجاد کنند و تاکتیک ما مردم ایران در مقابله با این بی‌انگیزگی که ایجاد می‌کنند حضور و مشارکت قوی است، حضور گسترده ضدتاکتیک ما است.

۱۰:۲۰| مرتضی آذرخش که خودش را حراست شرکت آب منطقه‌ای معرفی می‌کند و با لباس کار هم در صف ایستاده می‌گوید که درست است مشکل داریم اما وظیفه شرعی جای خودش، از سر کار آمدیم تا به وظیفه شرعی خود عمل کنیم و در عوض از رئیس‌جمهور آینده می‌خواهیم به تمام وعده‌هایی که در این مدت تبلیغات داده عمل کند.

۱۰:۴۳ |مطهره رای اولی است، این را هم با زبانش می‌گوید و هم برق نگاهش، پرانرژی می‌گوید که خوشحالم برای ارزش‌های کشورم به میدان آمدم و در سرکار آمدن اولین دولت گام دوم انقلاب اسلامی نقش دارم.علیرضا هم رای اولی است و ۲۰ سال دارد، تمام انگیزه و شوقش را در صدایش می‌ریزد و می‌گوید به عشق رهبرم آمدم، همین که تأثیری در تعیین سرنوشت و آینده کشورم دارم، برایم کافی است.

آیت‌الله مظاهری از مراجع تقلید و زعیم حوزه علمیه اصفهان رأی خود را به صندوق انتخابات انداخت.

۱۱:۳۸|کارشناسان مراکز بهداشت اصفهان نیز به منظور نظارت و ارزیابی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از شعب اخذ رأی بازدید می‌کنند و در جریان این روند قرار می‌گیرند.

۱۱:۵۰ | عباس رضایی استاندار اصفهان نیز با حضور در مسجدالرسول رأی خود را به صندوق انتخابات انداخت.

وی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در شهر اصفهان هزار و ۱۱۴ صندوق داریم و این باعث کندی اینترنت شده است، گفت: از مردم به این خاطر عذرخواهی می‌کنم، از اعضای صندوق‌های اخذ رای، ناظران، گروه‌‌های نظامی و انتظامی، خبرنگاران و عکاسان و اصحاب رسانه و صدا و سیمای مرکز اصفهان تشکر می‌کنم.

قدرت‌اله نوروزی شهردار اصفهان نیز در همین زمان با حضور در میدان امام خمینی (ره) رأی خود را به صندوق انداخت.

آیت‌الله مهدوی امام جمعه موقت اصفهان و عضو مجلس خبرگان رهبری نیز با حضور در شعبه، رأی خود را به صندوق انتخابات انداخت.

۱۷:۲۰ | با گذشت بیش از ۱۰ ساعت از شروع فرآیند رأی‌گیری دوباره در این ساعات پایانی روز صدای قدم‌هایی به گوش می‌رسد، صدا متعلق به مردان و زنانی است که می‌خواهند واجب سیاسی خود را تا پیش از غروب آفتاب به جا آورند چرا که امروز، روز جهاد بزرگ برای ایرانیان است و همه با تکیه بر هدایت الهی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با انتخابی درست برای ساخت ایران قوی در میدان حضور خواهیم داشت.

استقرار صندوق سیار در استانداری اصفهان

۲۰:۰۰ | امروز باید گام‌ها را استوارتر برداشت و در میدان حضور داشت و جشنی به شکوه ایران قوی در سرتاسر ایران بزرگ بزرگ کرد؛ امروز این ما هستیم که مرد میدانیم، میدان انتخابات.

 

هرچه به غروب آفتاب نزدیک می‌شویم و هوا خنک‌تر می‌شود، صف مردمی که شناسنامه به دست منتظر رأی دادن هستند پرجمعیت‌تر می‌شود؛ اینجا میدان امام اصفهان، ۱۳ ساعت بعد از شروع انتخابات و رای‌اولی‌هایی که انرژی‌شان خواه ناخواه به جوانان گام اول انقلاب هم سرایت می‌کند.

۲۰:۱۷| در حالی که ساعت‌ها از شروع رسمی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌گذرد، اصفهانی‌ها با شور و شوق فراوان پا به میدان انتخاب می‌گذارند تا جشن بزرگ انقلاب را برپا کنند، یک رأی اولی در مسجد نورباران گفت: هدف ما از رأی دادن این است که منسجم بودن ملت ایران را نشان دهیم، زیر سلطه آمریکا و انگلیس و دولت‌های بیگانه نباشیم، دست در دست هم بودن و اتحاد ملت ایران را نشان دهیم و این اتحاد را در این اتفاقات می‌توان نشان داد؛ من به عنوان رأی اولی آمده‌ام در این اتحاد شریک باشم و مشارکت خود را اعلام کنم.

۲۱:۳۰| انوار طلایی خورشید ساعتی‌ست که از زمین جمع شدند و این نور حضور مردم است که گنبدهای فیروزه‌ای میدان امام را روشن می‌دارد.
ستایش ۱۸ ساله هم ساعتی‌ست که منتظر در صف رأی ایستاده تا در جشن تکلیف سیاسی‌اش اولین رأی‌ش را به صندوق بیندازد، او می‌گوید از اینکه از حقش استفاده‌ می‌کند احساس خوبی دارد و البته انتظار این حجم از مشارکت مردم را نداشته و از حضور پرشکوه مردم متعجب است.

 

۲۳:۱۰ | قطار انتخابات چند ساعتی می‌شود که به ایستگاه پایانی خود و به روز حضور مردم در میدان انتخاب رسیده است؛ روزی که همه ما با هم برای قوی‌تر شدن ایران عزیزمان به صف می‌شویم.
چیزی تا پایان زمان قانونی رأی‌گیری باقی نمانده و ثانیه به ثانیه به جمعیت اضافه می‌شود، روند برخلاف صبح که مردم و ناظران کم‌آشنا با رأی‌گیری الکترونیکی بودند، سرعت گرفته است.


۰۰:۵۰| یک ساعتی از تمدید انتخابات با مجوز ستاد ملی کرونا می‌گذرد و مردمان میدان دیار نصف‌جهان تا آخرین ثانیه برای تعیین سرنوشت‌شان پا به عرصه انتخاب می‌گذارند، مردم بلندهمت اصفهان که نه معطلی چندساعته صبح و آفتاب تند ظهر و نه خستگی آخر شب جلودار اراده‌شان نشد.

 

۲:۰۰| با دستور وزارت کشور ختم فرآیند رأی‌گیری و بزم یک روزه انتخاباتی که چهار سال آینده کشور را می‌سازد، اعلام شد و نتیجه این حضور، فارغ از هر نتیجه‌ای نشان افتخاری شد بر سینه صحنه‌گردانان اصلی این جشن یعنی مردم، مردمان گرم و سرد چشیده‌ای که برایشان انتخابات بهمن ۵۸ و خرداد ۱۴۰۰ تفاوتی ندارد، آن‌ها مرد میدان آبادی وطن‌اند.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول