اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

آغاز حماسه حضور در دیار باکری‌ها

همزمان با سراسر کشور سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان آذربایجان‌غربی آغاز شد و در همین دقایق نخست شاهد تشکیل صف مقابل شعبه‌های اخذ رای هستیم و مردم در دیار شهید باکری‌ها بار دیگر در این دوره از انتخابات با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای، دست رد به سینه دشمن زدند.

آغاز حماسه حضور در دیار باکری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، فرآیند اخذ رای همزمان با سراسر کشور، در ۲ هزار و ۷۹۵ شعبه انتخاباتی استان راس ساعت ۷ صبح امروز آغاز شد.

مردم آذربایجان‌غربی دقایقی قبل از آغاز ساعت رای‌گیری با حضور در مقابل شعبات اخذ رای، برای خلق حماسه ملی به صف شده‌اند.

برخی شعبات اخذ رای از جمله شعبه‌ مصلی ارومیه، آموزش و پرورش، شهرداری ارومیه و حسینیه ثارالله از نخستین دقایق رای‌گیری با ازدحام جمعیت مواجه شدند به طوری‌که از نخستین دقایق شاهد ایجاد صف مقابل تعدادی از شعبه‌های اخذ رای هستیم.

براساس اعلام خبرنگاران اعزامی خبرگزاری فارس به مناطق روستایی، این مناطق نیز در نخستین دقایق رای‌گیری شاهد حضور حماسی و پرشور روستاییان جهت شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

 

با حضور در پای صندوق رای، قاطعانه به دشمن "نه می‌گوییم

علی پورعلی پیرمرد ۷۶ ساله‌ای که در نخستین ساعت رای‌گیری پای صندوق رای حضور یافته است، به خبرنگار فارس گفت: شرکت در انتخابات وظیفه شرعی است و از همه مردم ایران می‌خواهم با حضور در پای صندوق‌های رای، قاطعانه به دشمن "نه" بگویند.

وی با بیان اینکه این انقلاب یک شبه به وجود نیامده است، تصریح کرد: برای اینکه انقلاب به استقلال و آزادی که امروز دارد، دست پیدا کند شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده‌ایم و امروز اجازه ندهیم دشمن بر ما غلبه کرده و جای ما تصمیم بگیرد.

این مرد ۷۶ ساله افزود: با توجه به شرایط کرونایی، امسال زودتر از هر سال در پای صندوق رای حضور یافته‌ام که با ازدحام جمعیتی مقابل شعبه اخذ رای مواجه نشوم ولی حضور هم محله‌ای‌هایم در نخستین ساعات رای‌گیری و سبقت آنها بر همدیگر برای تعیین سرنوشتشان من را شگفت زده کرد.

پورعلی با دعوت از مردم جهت حضور به موقع در پای صندوق‌های رای‌گیری، اظهار داشت: ما نیز از وضعیت معیشتی و اقتصادی حاکم بر جامعه گله داریم ولی با شرکت در انتخابات در تلاش برای تغییر وضعیت موجود هستیم و امیدوارم مردم با انتخاب  آگاهانه، سرنوشت ۴ سال آینده خود را به خوبی رقم بزنند.

ازدحام مقابل شعبه‌های اخذ رای در نخستین ساعت را‌ی‌گیری

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی نیز گفت: انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی نیز در حال برگزاری است.

علی مصطفوی با بیان اینکه از نخستین ساعات رای‌گیری حضور حماسی مردم قابل توجه است، تصریح کرد: مردم در نخستین ساعت رای‌گیری در تلاش برای خلق حماسه‌ای دیگر هستند.

وی با بیان اینکه در تمام سال‌ها مردم استان آذربایجان غربی پای کار بوده و از انقلاب پشتیبانی می‌کنند، ادامه داد: مردم آذربایجان‌غربی در پیروزی انقلاب نقش بی‌بدیلی داشتند و پس از آن نیز در سال‌های دفاع مقدس توانستند به خوبی از کیان اسلامی حراست کنند و امروز با حضور در پای صندوق‌های رای دست رد به سینه دشمنان و بدخواهان نظام می‌زنند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی با بیان اینکه همراه داشتن شناسنامه یا شماره ملی برای رای دادن ضروری است، افزود: به منظور رعایت هر چه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی، رای‎دهندگان هنگام مراجعه به شعب، خودکار شخصی و ماسک به همراه داشته باشند.

مصطفوی خاطرنشان کرد:  ۲ هزار و ۷۹۵ شعبه اخذ رای در استان پیش‌بینی شده است که یک هزار و ۸۹۷ شعبه ثابت و ۸۹۸ شعبه سیار است و ۶۰ هزار نفر عامل اجرایی در این زمینه ساماندهی شده‌اند که از این تعداد نزدیک به ۱۱ هزار نفر را عوامل نظارتی تشکیل می‌دهند.

وی گفت: ۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۷۷ نفر واجد شرایط رای دادن در آذربایجان‌غربی هستند که از این تعداد ۶۴ هزار و ۹۵۱ نفر رای اولی هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول