اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

​گله‌مندیم اما دوباره به میدان آمدیم/ ۳۹ اُمین انتخابات تاریخ انقلاب چگونه گذشت؟

ساعت ۷ صبح امروز، زنگ فرآیند رای گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای شهر در کل کشور به صدا درآمد.

​گله‌مندیم اما دوباره به میدان آمدیم/ ۳۹ اُمین انتخابات تاریخ انقلاب چگونه گذشت؟

سردبیری استانهای خبرگزاری فارس، مصطفی رضایی: ساعت 7 صبح امروز، زنگ فرآیند رای‌گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای شهر در کل کشور به صدا درآمد.

انتخاباتی که ضدانقلاب‌ها از چندین ماه قبل با تمام قوا به میدان آمدند تا با خبرهای دروغین و جهت‌دار مردم را به عدم مشارکت در آن دعوت کنند. اما از ابتدای صبح امروز مشاهدات میدانی خبرنگاران فارس در سراسر کشور خلاف آن را نشان داد.

 

آذربایجان شرقی| ۳۵۲۱ شعبه در انتظار ۳ میلیون و ۴۳ نفر مردم آذربایجان شرقی

مرتضی محمدزاده دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۲۱ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات 28 خرداد در استان پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: تمام امکانات زیرساختی و تجهیزات و اقلام مورد نیاز برای برگزاری این رویداد مهم به صورت کامل فراهم شده است.

وی افزود: بیش از ۶۰ هزار نفر نیروی انسانی اعم از نیروهای اجرایی، نظارت، بازرسی و حفاظت، کار برگزاری انتخابات را در استان انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: انتخابات شوراهای اسلامی در ۶۹ حوزه شهری با یک هزار و ۸۶۰ نفر داوطلب و یک هزار و ۹۰۰ حوزه روستایی با ۱۰ هزار و ۴۳۰ نفر داوطلب برگزار می شود.

محمدزاده با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی، گفت: سلامتی شهروندان برای ما بسیار مهم است و از این رو از هشت ماه قبل تمامی شرایط احتمالی در نظر گرفته شده تا حداکثر حفاظت از سلامت شهروندان صورت گیرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی از افزایش ۱۵ درصدی تعداد شعبات اخذ رای در استان به دلیل ملاحظات کرونایی خبر داد و گفت: سه هزار و ۵۲۰ شعبه اخذ رای در سراسر استان، پذیرای هم استانی های عزیز برای شرکت در انتخابات خواهد بود.

محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه تعداد واجدین شرایط رای دادن در استان، نزدیک به سه میلیون نفر است، اظهار کرد: از این تعداد، ۷۰ هزار نفر برای اولین بار می‌توانند شرکت در انتخابات را تجربه کنند.

 

آذربایجان غربی| درخواست نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس برای شرکت در انتخابات

شارلی انویه تکیه پس از شرکت در انتخابات، در شعبه ایالت ارومیه، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تنوع اقوام و ادیان در آذربایجان‌غربی سبب شده تا نوعی همزیستی مصالحت آمیز در این استان شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه همه ما امروز به عنوان سرباز وطن در انتخابات ادای وظیفه می‌کنیم، تصریح کرد: حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام است.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتحاد بین اقوام و ادیان مختلف، افزود: مسیحی و مسلمان امروز در کنار هم برای تعیین سرنوشتمان پای صندوق‌های رای آمده‌ایم و از این طریق به دشمنان نشان می‌دهیم که این اتحاد تحت هیچ شرایطی از بین نمی‌رود.

انویه تکیه با بیان اینکه ما مسیحیان در کنار برادران مسلمان خود با رعایت حقوق شهروندی و آزادی کامل، در پاسداری از وطن پای صندوق رای حضور می‌یابیم، از هموطنان مسیحی خود درخواست کرد تا بار دیگر با حضور در انتخابات دست رد به سینه دشمن بزنند.

وی با بیان اینکه ادامه دهنده راه شهدا خواهیم بود، اظهار داشت: همه ایرانیان باید پای صندوق رای آمده و آگاهانه و مطالعه شده، به فردی اصلح رای دهند.

 

اردبیل| شرکت در انتخابات تنها راه خنثی‌سازی نقشه‌های شوم دشمنان است

آیت‌الله سیدحسن عاملی صبح امروز در محل اخذ رأی مصلای اردبیل، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: حضور در پای صندوق‌های رأی، مانور قدرت و اقتدار ملت است و برای حفظ امنیت و حاکمیت ملی باید در انتخابات شرکت کنیم.

وی افزود: حفظ امنیت کشور از مهم‌ترین موضوعات بوده و از این رو برای تامین امنیت و اقتدار کشور، دِینی بر گردن ملت شریف ایران اسلامی است که با حضور در انتخابات، این دین را باید ادا کنیم و تنها راه خنثی‌سازی نقشه‌های شوم دشمنان حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر بخش از مشکلات کشور به تحریم‌های ظالمانه و برخی دیگر به سوءتدبیر در امور کشور باز‌ می‌گردد که با انتخاب فردی اصلح و استقرار دولتی مقتدر زمینه رفع مشکلات فراهم می‌شود.

امام جمعه اردبیل گفت: شرکت در انتخابات ربطی به جناح‌بندی‌های سیاسی نداشته و هر یک رأی ما خدمت به کشور، انقلاب و اسلام است و ان‌شاءالله ملت شریف، با بصیرت و آگاهی و آینده‌نگری در صحنه حاضر می‌شوند.

 

اصفهان| حضور پرشور اصفهانی‌ها از ساعت ۷ صبح پای صندوق‌های رأی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان عباس رضایی پیش از رأی دادن در مسجدالرسول اصفهان، اظهار کرد: مردم در حوزه‌های مختلف از صبح ساعت ۷ حضور پرشوری داشته‌اند، مردم استان اصفهان مردم فهیمی هستند و دانش و فهم سیاسی بالایی دارند و باید به بلندی صدای ملت پای صندوق‌های رای افتخار کرد.

استاندار اصفهان ادامه داد: البته از آن‌جایی که در دو شهر اصفهان و شاهین‌شهر رأی‌گیری به صورت الکرونیکی برگزار شد مسائلی در شروع کار داشتیم و باعث شد انتخابات با تاخیر شروع شود سپس با هماهنگی استانداری مشکل کم کم مرتفع شد.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان هزار و ۱۱۴ صندوق داریم و این باعث کندی اینترنت شده است، گفت: از مردم به این خاطر عذرخواهی می‌کنم، از اعضای صندوق‌های اخذ رای، ناظران، گروه‌‌های نظامی و انتظامی، خبرنگاران و عکاسان و اصحاب رسانه و صدا و سیمای مرکز اصفهان تشکر می‌کنم.

رضایی خاطرنشان کرد: با صبر و حوصله مشکلات را برطرف می‌کنیم و از مردم خواهش می‌کنیم صبوری خود را مثل همیشه نشان دهند و با حضور خود صفحه پر افتخار دیگری بر صفحه تاریخ بیفزایند.

 

فیلم| حضور پرشور مردم در اولین ساعات رای گیری در مسجدجامع رجایی شهر کرج

 

ایلام| مردم صحنه گردان انتخابات هستند

سردار جمال شاکرمی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: با وجود سربازان فداکار سپاه، نیروی انتظامی و مرزبانی امنیت در مرز استان با کشور عراق برقرار است. 

وی با بیان اینکه مردم صحنه گردان انتخابات هستند و با حضور پرشور خود حماسه‌ای دیگر را رقم می‌زنند، افزود: انتخابات مظهر اقتدار یک کشور است و به هر اندازه حضور مردم پرشور باشد سبب افزایش اقتدار نظام اسلامی می‌شود و دشمنان نیز مایوس و سرافکنده خواهند شد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: همه دشمنان امروز به انتخابات ایران چشم دوخته و درصدد کمرنگ کردن حضور مردم با استفاده از تبلیغات فضای مجازی هستند اما به فضل خداوند حضور پرشور مردم تمام نقشه‌های آنان را نقش برآب خواهد کرد.

وی ادامه داد: مردم شجاع و انقلابی ایلام همواره در ادوار گذشته انتخابات حضور پرشوری داشته‌اند و در این انتخابات بایستی درصدد این باشند تا فردی شجاع، انقلابی با تفکر جهادی که توان مدیریت کشور و حل مسائل مردم را دارد، انتخاب کنند.

سردار شاکرمی با اشاره به انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در توسعه آینده شهر و روستا بسیار تعیین کننده هستند که مردم در راستا باید نامزدی را انتخابات کند که شایستگی داشته باشد.

 

فیلم| حماسه حضور بوشهری‌ها در کرانه خلیج‌فارس

 

تهران| توضیحات استاندار تهران درباره مشکلات ساعات آغازین انتخابات

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران اظهار کرد: از همان شروع فرایند رای گیری حضور پر شور مردم پای صندوق رای را شاهد بودیم.

وی گفت: در حال حاضر تمام ۶۸۴۶ شعب اخذ رای ما در استان فعال بودند و هیچ شعبه ای نداریم که در حال اخذ رای نباشد.

استاندار تهران بیان کرد: در ساعات اولیه به دلیل خرابی برخی دستگاه های احراز هویت برخی شعب با مشکل مواجه شدند که دستور دادیم کار را به صورت دستی پیش ببرند تا دستگاه ها فعال شوند که الان خداروشکر مشکل برطرف شده است.

محسنی بندپی افزود: با توجه به اطلاعاتی که داریم میزان مشارکت مردم در انتخابات نسبت به ادوار گذشته بیشتر است.

وی گفت: در بحث را عایت پرتکل‌ها با کمک حامیان سلامت و جمعیت حلال احمر که ناظر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب هستند و تدبیر لازم دیده شده است.

استاندار تهران افزود: گزارش‌ها بیانگر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در تمامی شعب است‌.

محسنی بند پی گفت: از مردم درخواست داریم که رای دهی را به ساعات پایانی موکول نکنند.

وی خاطر نشان کرد: تا الان در هیچ شعبه‌ای با مشکل خاصی مواجهه نشدیم و فرایند اخذ رای به طور عادی با حضور مردم عزیز در جریان است.

 

فیلم| آیت الله رئیسی پای صندوق رأی در قبله تهران

 

پرواز 3 فروند بالگرد برای اخذ رای در مناطق صعب‌العبور چهارمحال و بختیاری

فرایند رأی‌گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شهر و روستا همزمان با سراسر کشور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در 939 شعبه اخذ رای استان چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.

از این تعداد شعب 752 شعبه ثابت و 187 شعبه سیار، 361 شعبه شهری و 576 شعبه در مناطق روستایی است.

لازم به ذکر است برای شرکت در این انتخابات به همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا حفظ بودن شماره ملی ضروری است.

از دقایقی پیش کارشناسان و مسئولان ستاد انتخابات به ارتفاعات زردلیمه رفته تا در مناطق صعب‌العبور استان فرایند اخذ رای را انجام دهند.

در چهارمحال و بختیاری 741 هزار و 332 نفر واجد شرایط رأی‌گیری وجود دارد که از این تعداد 18 هزار نفر رای اولی هستند.

دقایقی پیش سه فروند بالگرد برای انتقال صندوق رأی به مناطق صعب‌العبور لردگان، کوهرنگ، اردل و مناطق عشایری در استان به پرواز در آمده و تا پایان ساعات اخذ رای در این مناطق فعال هستند.

 

فیلم| پیوند تماشایی اقوام در شعب اخذ رأی

 

خراسان جنوبی| افزایش ۱۵ درصدی شعب اخذ رأی در خراسان‌جنوبی

«حمید ملانوری» استاندار خراسان‌جنوبی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، انتخابات را محور تعیین سرنوشت کشور دانست و اظهار داشت: با حضور در این شعبه تجدید بیعت با صبر و استقامت و شهدا را مد نظر داشته و امیدواریم شاهد ایجاد امید برای جوانان و مردمان ایران باشیم.

ملانوری با تأکید بر اینکه مردم بدانند  انتخابات یک رفتار فرهنگی و تکلیف شرعی محسوب می‌شود، تصریح کرد: برای هر ایرانی در هر جایگاهی فرض و واجب است در این انتخابات شرکت کند.

وی با بیان اینکه انتخابات یکی از اهداف و محورهای اصلی انقلاب و از تأکیدات امام (ره) و رهبر معظم است، عنوان کرد: شرکت مردم در انتخابات به پاس زحماتی که در دوره‌های گذشته کشیدند از اهمیت بالایی برخوردار است و به احترام شهدای سلامت از مردم استان درخواست داریم که این تکلیف را در ساعات اولیه ادا کنند.

ملانوری گفت: از ۵۶۰ هزار واجد شرایط رأی دادن در استان حدود ۱۶ هزار رای اولی هستند که جشن تکلیف سیاسی خود را برگزار می‌کنند و نخستین انتخاب سیاسی را انجام می‌دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی شعب اخذ رأی ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده و دغدغه بیماری کرونا وجود ندارد و با هماهنگی انجام شده با وزارت کشور تا ساعت ۲ بامداد فردا هم ارای مردم اخذ‌ می‌شود.

 

خراسان رضوی| حضور قاضی‌زاده هاشمی در حرم مطهر رضوی برای شرکت در انتخابات

امروز در بیست و هشتم خردادماه و روز امتحان سنگین و آزمون سیاسی ملت شریف ایران، روز انتخابات؛ برخی از ساکنان مشهد مقدس حرم امام مهربانی را برای مشارکت در امر خطیر پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی انتخاب کردند.

مردم شریف مشهد مقدس با حضور در پای صندوق‌های رأی در حرم مطهر رضوی، اقدام مقدس خود را پیش از پیش با انجام‌وظیفه در این مکان مقدس تقدیس کردند.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در انتخابات در حرم مطهر رضوی حضور یافت.

قاضی‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران گفت: حضور در رای‌گیری امروز تکلیف شرعی است و من بهترین مکان برای انداختن رای به صندوق انتخابات امروز را حرم امام رضا (ع) دیدم تا با توسل به امام هشتم (ع) این رای برکت یابد و دولت سالم روی کار آید. 

وی افزود: مردم نیز حساسیت موضوع را درک می‌کنند تا رییس جمهوری با پشتوانه رای مردمی، بسیاری از مشکلات را حل کند و به نتیجه برساند. 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نخستین ساعات آغاز فرایند رای‌گیری، حضور و مشارکت مردم بسیار خوب و قابل قبول است و پیش‌بینی می‌شود مشارکت در انتخابات امروز افزون بر ۵۰ درصد باشد.

 

خراسان شمالی| حضور امام جمعه بجنورد در انتخابات۱۴۰۰ /انتخابات لیله‌القدر ملت ایران است

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی صبح امروز همزمان با حضور پای صندوق‌های رأی در مسجد امام خمینی(ره) بجنورد، اظهار کرد: امروز روز مهمی است که حضرت آقا آن را لیله القدر ملت ایران نامیده و باید سرنوشت چهار سال کشور را به دست شخص امینی سپرد که بتواند تحول ایجاد کند.

وی گفت: آن فرد باید بتواند مشکلات معیشتی و اشتغال را به نحو احسن، مدیریت، حل و پیش ببرد.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: امروز فقط رأی به یک نفر نیست بلکه می‌خواهیم یک دولت را تعیین کنیم و در واقع با انتخاب ریاست جمهوری، وزرا و مدیران را نیز برگزیده‌ایم.

حجت‌الاسلام نوری افزود: همه‌ی بودجه نظام به یک نفر سپرده می‌شود و انشالله ملت ایران با دغدغه و تحقیق کردن سعی کنند انتخاب درستی کنند که بعدا پشیمان نشوند.

وی گفت: به کسی رأی بدهید که با نشاط و مرد میدان باشد و بتواند تبعیض‌ها را از بین ببرد و از بین مردم محروم جامعه بوده و درد مردم را بفهمد.

امام جمعه بجنورد در پایان خاطرنشان کرد: در انتخاب شورای اسلامی شهر نیز به جناح و قومیت نگاه نکنند و به توانایی توجه کنند و کسی که اهلیت  دارد برای این سمت رأی دهد.

 

فیلم|حضور پرشور مردم در پای صندوق رأی در حسینیه ثارالله اهواز

 

زنجان| حضور از ساعات اولیه در پای صندوق‌های رای/ ۸۲۰ هزار نفر واجد شرایط

مردم زنجان امروز از ساعات اولیه  آغاز رای گیری در پای صندوق‌های رای حضور دارند و بار دیگر عشق و ارادت خود را به نظام و انقلاب نشان داده و نشان خواهند داد که همیشه پای نظام و انقلاب بوده و عید انقلاب را جشن خواهند گرفت.

مردم استان در هشت شهرستان زنجان، ابهر، خرمدره، ماهنشان، ایجرود، طارم، سلطانیه و خدابنده امروز همزمان با انتخابات ریاست اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای خود را نیز انتخاب خواهند کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان با بیان اینکه ۸۲۰ هزار نفر در استان زنجان واجد شرایط برای انتخابات هستند، گفت: از این تعداد ۱۸ هزار و ۹۵۶ رای اولی هستند. 

مرادی با اشاره به برگزاری انتخابات سالم و قانون‌مند ادامه داد: تمهیدات لازم برای انتخابات در استان پیش بینی شده است و انتخابات در شهر زنجان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گفته مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان طبق برنامه ریزی ها یک هزار و ۶۳ شعبه اخذ رای میزبان اجرای قانون انتخابات در این استان خواهد بود که این تعداد نسبت به انتخابات گذشته که ۹۲۶ شعبه بود، افزایش حدود ۱۵ درصدی دارد.

سعید صفری افزود: با توجه به شرایط کرونایی برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد سعی شده است تا شمار شعب اخذ رای در مکان‌های پرتراکم رای‌گیری که در سال ۹۶ رصد شده است، افزایش داشته باشد.

 

سمنان| حضور پرشور مردم سمنان در ۷۷۹ شعبه اخذ رأی/ استاندار سمنان رأی داد

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان در نخستین دقایق آغاز فرآیند رأی‌گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان، به همراه اعضای شورای تأمین استان با حضور در شعبه شماره ۱۲۴ اخذ رأی واقع در مسجد المهدی شهر سمنان، رأی خود را به صندوق انداخت.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان اظهار کرد: تا ساعت ۹:۱۵ دقیقه امروز ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰، تعداد ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفر از مردم استان سمنان با حضور در شعب اخذ رأی، آرای خود را به درون صندوق انداخته‌اند.‌

سیدعباس دانایی با بیان اینکه مردم استان سمنان از ساعت هفت صبح در ۷۷۹ شعبه اخذ رأی در استان حضور پیدا کردند، افزود: تاکنون که ساعت ۹:۱۵ دقیقه صبح است؛ به‌واسطه اینکه ۲۴ فرآیند از ۲۵ فرایند انتخابات به‌صورت الکترونیک است، ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفر در استان سمنان در پای صندوق رأی حاضر شدند و رأی خود را به صندوق انداختند.

وی با بیان اینکه ۵۱۹ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در استان سمنان هستند، ادامه داد: حضور مردم استان در ساعات اولیه فرآیند انتخابات بسیار خوب و چشمگیر بوده و ان‌شاءلله تا پایان رأی‌گیری شاهد حضور تمامی افراد واجد شرایط رأی دادن پای صندوق‌های رأی باشیم.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه تمامی کسانی‌که ۱۸ سال تمام دارند، یعنی متولدین ۲۸ خرداد ۱۳۸۲ و قبل از آن واجد شرایط رأی دادن هستند، گفت: از ساعت هفت صبح امروز، فرایند رأی‌گیری به‌واسطه شیوع بیماری کرونا، یک ساعت زودتر از روال سال‌های قبل آغاز شده است و تا ساعت ۱۷ ادامه دارد و پس از آن در صورت لزوم با دستور وزیر کشور، این زمان تمدید خواهد شد.

دانایی با بیان اینکه تا زمانی که مردم در شعبات اخذ رأی حضور داشته باشند، فرایند رأی‌گیری در استان ادامه می‌یابد، خاطرنشان کرد: همراه داشتن شناسنامه یا شماره ملی برای رأی دادن، ضروری است و رأی‌دهندگان هنگام مراجعه به شعب، خودکار شخصی و ماسک به همراه داشته باشند.

 

سیستان و بلوچستان| کمرنگ نشان دادن حضور مردم در انتخابات نشان دهنده اهمیت حضور است

حجت الاسلام مصطفی محامی صبح امروز در حاشیه حضور در پای صندوق های رای به خبرنگار فارس اظهار کرد: حضور مردم  نشان دهنده پایگاه قوی نظام اسلام است و امروز این حضور با نشاط را شاهد هستیم که پیام دارد به دوستان انقلاب  و پیام دارد به دشمنان انقلاب و آن ها مایوس می کند.

وی افزود:  حضور در انتخابات حق و تکلیف مردم است و مسولیتی که در جامعه دارند و ادای دین است نسبت به امام شهدا و نشان دهنده غیرت ملی انقلابی است.

محامی ادامه داد: این حضور پر شور و هر چیزی که مایه تقویت انقلاب باشد دشمن را  ناراضی می کند در واقع کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات نشان دهنده اهمیت حضور است.

وی تاکید کرد: در هر موقعیتی که دشمن تاکید دارد مردم مخالفت خود را با دشمن  نشان داده اند و امروز نیز با حضور پر شور خود در صحنه بر این مهم صحه می گذارند.

 

فارس| آغاز خلق شور و حماسه‌ای دیگر در شیراز

از ساعات آغازین صبح امروز مردم با بصیرت و انقلابی شهر شیراز با حضوری پرشور و گسترده پا به میدان انتخابات گذاشتند تا بار دیگر ثابت کنند با گام‌هایی راسخ پای آرمان‌های این نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

برخلاف تبلیغات سوء دشمنان قسم خورده ایران و موج سواری بر مسائل و مشکلات اقتصادی موجود در کشور در جهت ترغیب مردم به عدم حضور پای صندوق‌های رای اما از همان ساعات ابتدایی صبح، حضور گسترده مردم به ویژه جوانان رای اولی نشان داد مردم کشورمان همیشه تاریخ یکدل و یک صدا بوده و با حرکت های خود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان خواهند زد.

حضور شخصیت‌ها و مسئولان استانی نیز در همان ساعات آغازین رای گیری جهت شرکت در انتخابات در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) سبب دلگرمی مردم شده است.

معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استانداری فارس درباره برگزای انتخابات گفت:  از مجموع کل واجدین شرایط یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۲۵۹ نفر مربوط به شهرستان شیراز و همچنین از این تعداد نیز ۲۶ هزار و ۸۶۰ نفر رای اولی هستند.

احمدی‌زاده، تعداد شعب رای گیری در نظر گرفته شده برای انتخابات ۲۸ خردادماه را سه هزار و ۸۴۴ شعبه برشمرد و اظهار داشت: این تعداد شامل یک هزار و ۹۹۶ شعبه ثابت شهری و ۷۲ شعبه سیار شهری و همچنین ۸۰۶ شعبه ثابت روستایی و ۹۷۰ شعبه سیار روستایی می‌شود.

رقیه آقایی مادر شهید مدافع حرم شهید زکریا شیری با انتشار نامه‌ای خطاب به مردم ایران از مردم کشورمان برای مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کرد.

مادر شهید مدافع حرم در این نامه آورده است: اگر فرزند شهید من و هزاران شهید دیگر به عنوان مدافع حرم اهل بیت علیهم السلام و حریم انقلاب اسلامی، با اهدای خون و جان خود، دشمنان اسلام را پشت مرزها زمین‌گیر و امنیت را در کشور تأمین کردند.

خانم آقایی در بخش دیگری از این نامه آورده است: قطعاً حضور پرشور شما در پای صندوق رأی و شرکت در انتخابات تأثیر پر رنگ‌تر و بیشتری در تولید امنیت پایدار و اقتدار برای ملت سرافراز ایران شرکت در انتخابات، دفاع از حرم است، دفاع از حرم جمهوری اسلامی ایران.

این مادر شهید خطاب به ملت ایران آورده است: هنوز داغ مرد میدان، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دل‌ها زنده است، وصیتش یادمان است: «جمهوری اسلامی حرم است». حالا زمان عمل به وصیت شهدا است، زمان دفاع از این حرم فرارسیده است.

خانم آقای در انتهای این نامه عنوان کرده است: این بار نه با جان فشانی و خون، بلکه با حضور در پای صندوق‌های رأی از این حرم دفاع می‌کنیم، قطعا اگر زکریای من هم امروز حضور داشت، با وجود همه فشارهای اقتصادی و نگرانی‌ها و ناراحتی‌ها، دفاع از جمهوری اسلامی و تقویت نظام و انقلاب را برهمه چیزی مقدم می‌شمرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهید زکریا شیری در آذرماه سال 94 در سوریه و در نبرد با تروریست‌های تکفیری در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت رسید اما پیکر وی در منطقه باقی ماند و سرانجام پس از گذشت 5 سال، در پاییز سال 99 و با تفحص پیکر پاک این شهید همراه سایر شهدای خان‌طومان به وطن بازگشت. کتاب «کاش برگردی» روایت مادر از شهید زکریا شیری نیز در سال 98 به کوشش محمدرسول ملاحسنی منتشر شده است.

 

فیلم| حضور حماسی مردم قم پای صندوق های رأی

 

کردستان| شرکت در انتخابات وظیفه وجدانی و انسانی است

ماموستا فایق رستمی در حاشیه انداختن رأی خود به صندوق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دشمنان از مشارکت حداکثری ملت ایران در انتخابات 28 خرداد وحشت دارد و برای جلوگیری از خلق این حماسه بزرگ دست به اجرای هر توطئه‌ای می‌زنند.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک قانون الهی، وجدانی و انسانی است، عنوان کرد: همه باید با مشارکت در در این عرصه مهم و سرنوشت‌ساز دین خود را به نظام، امام و خون شهدا ادا کنیم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: انقلاب ایران اسلامی بر پایه مشورت و مشارکت همه جانبه ملت ایران به رهبری امام فرزانه و بصیر پایه‌گذاری و جلو رفته است مشارکت حداکثری و آگاهانه در انتخابات تضمین‌کننده اقتدار این نظام الهی است.

ماموستا رستمی با تاکید براینکه مردم کردستان همواره ثابت کرده‌اند با وجود تمام مشکلات و محدودیت‌ها همچنان پای انقلاب ایستاده‌اند، عنوان کرد: تبلیغات سوء دشمنان نمی‌تواند آنان را از صحنه خارج کند.

وی افزود: امروز به برکت تلاش شبانه‌روزی نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی امنیت کاملاً پایدار در سراسر کشور و استان کردستان حاکم است، مردم با حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی، امنیت کنونی را تقویت کنیم.

وی به ویژگی‌های یک رئیس جمهور در تراز انقلاب اشاره و اظهار کرد: شجاعت، دلسوزی، مردمی، برخورداری از قدرت ایمان، ایثار و فداکاری در جهت دفاع از کیان و مملکت، عادل بودن، مسئولیت‌پذیری و امانت‌داری از ویژگی‌های مهم یک کاندیدای اصلح است که باید فردا مردم با بررسی و مقایسه سوابق و عملکرد کاندیداها با این شاخصه‌ها، انتخاب آگاه داشته باشند.

 

کرمان| صف انتظار در قامت «مردم میدان»‌؛ شور انتخاب در مُلک سلیمانی

مردم دیار کریمان که از روزها قبل در شوق حضور 28 خرداد آماده خلق حماسه‌ای دیگر بودند از صبح امروز و قبل از آغاز رسمی انتخابات که ساعت هفت صبح اعلام شده بود در جوار مسجد صاحب‌الزمان (عج) و با نوای ندبه‌خوانی در صف‌های انتظار ایستادند تا به عشق سردار دل‌ها قیام کنند و صحنه‌ای ماندگار از ولایتمداری خودشان در تاریخ و از دیار حاج‌قاسم ثبت کنند.

صف‌های انتظار برای انداختن برگ تعیین سرنوشت انقلاب در گلزار شهدای کرمان ساعت‌ها قبل از شروع رأی‌گیری خود تجدید بیعتی بود با حاج‌قاسم «سیدالشهدای مقاومت» که در ولایتمداری نظیر نداشت و به مردم کرمان نیز گفت:« دوست دارم کرمان و همیشه و تا آخر با ولایت بماند.»

مسئولان استان کرمان از جمله زینی‌وند استاندار، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله، مسئولان قضائی استان و ... نیز در ساعت شروع رأی‌گیری با حضور در گلزار شهدا و در بین مردم از روند شروع رای گیری بازدید کردند.

علی زینی‌وند استاندار کرمان در مراسم شروع رأی گیری اظهار کرد: آمدیم گلزار شهدا تا با شهدا تجدید بیعت کنیم و یادآوری کنیم در برابر شهیدان عزیزی که جان خودشان را در راه استقلال و آزادی کشور و اعتلای دین فدا کردند، ما حداقل کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که پیوند مردم با نظام را حفظ کنیم و انتخابات یکی از اصول اساسی این پیوند است.

استاندار کرمان ادامه داد: آمدیم تجدید بیعت کنیم و به مردم عزیز بگوییم به پای صندوق‌های رأی بیایید؛ هرچند از فضای اقتصادی و معیشتی گلایه‌مند باشند، به تعبیر مقام معظم رهبری گلایه‌ها به حق است، اما راه آن قهرکردن با صندوق رأی نیست، اتفاقا باید بیایند. 

وی تصریح کرد: از مردم خواهش می‌کنم رأی دادن را به ساعات پایانی رأی گیری موکول نکنند، هرچند مشکلی برای رأی گیری نداریم و تا هر زمانی که مردم در حوزه‌ها حضور داشته باشند، رأی گیری انجام می‌شود، اما خواهش ما این است از اول صبح بیایند و بیعت کنند و رأی‌شان را بدهند و حضوری پرشور مانند همه انتخابات‌های گذشته داشته باشند. 

 

فیلم| حضور حماسی کهگیلویه و بویراحمدی‌ها از اولین دقایق برگزاری انتخابات

 

گلستان| گلستان آماده «حضور نجومی» برای ادای «تکلیف سیاسی»/ «مردم میدان» در صف انتخابات به‌خط می‌شوند

قطار انتخابات به ایستگاه مشارکت مردمی رسید، 28 خرداد 1400 روزی برای تعیین سرنوشت ملت ایران است که زمام امور کشور را به دست چه کسی و کسانی قرار می‌دهند، یک میلیون و 300 هزار گلستانی در این انتخابات پای صندوق‌های رای خواهند رفت و جواب دندان‌شکنی به توطئه‌های دشمنان می‌دهند، در این میان 32 هزار رای اولی با اشتیاق فراوان خود را آماده حضور در این جشن تکلیف سیاسی کردند.

تکثیر «مردم میدان» را در نگارستان ایران و اقوام رنگین کمان استان گلستان می‌توان به نظاره نشست، مردمانی که قلب‌شان برای آینده کشور در جوش و خروش است، بعد از صدور فرمان امام خامنه‌ای مدظله‌العالی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، مراجع، علما، روحانیت، جامعه رسانه، ورزشکاران، کارگران، تولیدکنندگان، صنعتگران همه و همه یکدیگر را دعوت به شرکت در انتخابات کردند.

مردم در اوج مشکلات و گرانی سرسام‌آور به میدان انتخابات می‌آیند برای اینکه وضعیت موجود را به نفع مردم تغییر دهند، البته انتخاب اصلح می‌تواند قطعا پایانی بر وضعیت موجود باشد.

یک‌هزار و ۸۸۴ صندوق شعبه اخذ رای برای ریاست جمهوری تمهید شده است، ۴۱ حوزه انتخابات در استان داریم و ۴۰ هزار نفر عوامل اجرایی در استان گلستان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات قانونمند و سالم را بر عهده گرفتند.

یک‌هزار و ۷۷۴ صندوق در روستاها و شهرهای استان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شده است، علت کاهش تعداد صندوق شوراهای اسلامی به دلیل حد نصاب نبودن تعداد داوطلبان شوراها در برخی روستاهاست و انتخابات شورا در آنجا برگزار نمی‌شود.

 

گیلان| حضور مردم در انتخابات باعث ناامیدی استکبار می‌شود

آیت‌الله رسول فلاحتی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم ایران با حضور خود در انتخابات به دعوت مقام معظم رهبری لبیک گفتند، اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات بسیار حائز اهمیت است زیرا باعث اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف می‌شود.

وی حضور پرشور مردم در ساعات اولیه انتخابات در پای صندوق‌های رأی را نشانه بصیرت آنان دانست و گفت: مردم ایران و گیلان به‌خوبی از همان ساعات اولیه در پای صندوق‌های رأی حضور بیشمار داشته و با انجام این کار عشق به ولایت، جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه را نشان دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه به انتخاب اصلح در انتخابات بیان کرد: مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی یک اصل بوده و مردم ایران با رأی‌های خود سرنوشت کشور را تعیین و با حضور پرقدرت در پای صندوق رأی دشمنان را ناامید کردند.

فلاحتی همچنین به اهمیت انتخابات شورای اسلامی شهر تأکید کرد و افزود: اهمیت انتخابات شورای اسلامی شهر کمتر از ریاست جمهوری نیست لذا مردم باید با توجه به ویژگی‌های مختلف و بر اساس برنامه به کاندیداهای انتخابات شورا را انتخاب و به آن رأی دهند.

 

لرستان| انتخابات جشن ملی ایران اسلامی/حضور مردم ادامه مسیر نورانی شهدا است

حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی صبح امروز جمعه در حاشیه انداختن رأی خود به صندوق اظهار داشت: از زمان مشروطه تا کنون ملت مبارز و مجاهد ایران برای رسیدن به چنین روزی که صاحب رأی و انتخابات باشند و از روی اراده منتخبین خود را انتخاب کنند، مجاهدت کردند.

وی با بیان اینکه مردم در این مسیر شهدا تقدیم کرده‌اند، افراد زیادی شکنجه شدند، تبعید شدند، به زندان افتادند، گفت: امروز جشن ملی ما است، ما می‌توانیم با اراده و اختیار، منتخبین خود را انتخاب کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: از مردم نجیب و ولایتمدار استان تقاضا دارم که از این عمل صالح و خیر پیشی بگیرند و هر چه زودتر پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

شاهرخی در ادامه با تاکید بر اینکه لرستان استانی کوهستانی است، تلاش شود که از همان آغاز رأی گیری تا پایان وقتی که مردم در شعب اخذ رأی حضور دارند، رأی آنها به صندوق ریخته شود گفت: میزان تعرفه‌ها از همان ابتدا تا انتها به اندازه کافی در اختیار شعب اخذ رأی گذاشته شود.

وی عنوان کرد: تمهیدات لازم برای اخذ رأی در اماکن عمومی مانند کارخانه‌ها، بیمارستان‌ها، پادگان‌ها و… اندیشیده شود، ما جانبازانی داریم که نمی‌توانند پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند، صندوق‌های رأی سیار در این رابطه در نظر گرفته شود تا آرا طبقات مختلف مردم به طور کامل اخذ و جمع آوری شود.

 

مازندران| صبر کردند روز انتخابات عقد کنند/ حضور عروس و داماد پای صندوق رای

در هر دوره از انتخابات شاهد اتفاقات و وقایع جالب و متفاوتی از حضور مردم هستیم، این بار نیز حضور چهره‌های جذاب در بین مردمی که می‌خواهند آرای خود را به صندوق‌های رای بیاندازند به چشم می‌خورد.

یکی از این اتفاقات جالب ورود عروس و داماد در شعبه اخذ رای بود که نظر همگان را به خود جلب کرد، این عروس و داماد با شرکت در انتخابات اولین روز از زندگی خود را آغاز می‌کنند. 

در حالی که دشمنان ما می‌گویند مردم ایران پای صندوق‌های رای حاضر نمی‌شوند، یک زوج جوان از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی می‌کنند تا همزمان با تعیین تکلیف برای کشور برگ جدیدی از سرنوشت خود را آغاز کنند.

 

مرکزی| از حضور کودک ۷۵ روزه تا شیرزنان اراکی در پای صندوق‌های رای

همزمان با آغاز رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها مردم غیور و همیشه در صحنه استان مرکزی در همان نخستین ساعت رای‌گیری با حضور در پای صندوق‌های رای  باردیگر حماسه‌ای دیگر  خلق کردند.

عکاسان و خبرنگاران رسانه‌های مختلف که حتی زودتر از مردم برای ثبت حماسه آفرینی‌ها در صحنه حضور یافتند، شکار لحظه‌ها را از دست نداده و به خلق لحظه‌های باشکوه پرداختند.

از جمله این صحنه‌ها حضور پیرزن اراکی در پای صندوق رای بود که با وجود کهولت سن بازهم به تکلیف خود عمل کرده و در انتخابات حضور یافتند.

حضور پدر غیرتمند به همراه نوزاد 75 روزه در پای صندوق رای در اراک نیز در نخستین ساعت رای‌گیری صحنه زیبایی از غیرت ملی را به نمایش گذاشت.

جوانان رای اولی نیز حماسه باشکوهی را با حضور خود در انتخابات خلق کردند.

دختران و زنان ساوجی نیز با حضور در انتخابات وفاداری خود به نظام و انقلابشان را به اثبات رساندند.

 

هرمزگان| «دیار حرا» مهیای حماسه‌ای بزرگ/ آغاز اخذ رأی در 1556 شعبه در سراسر هرمزگان

طلوع شورانگیز 28 خرداد در سواحل نیلگون خلیج فارس و به گستره هرمزگان سربلند به عنوان جنوبی‌ترین استان و نقطه ایران، نوید بخش رقم خوردن حماسه‌ای دوباره است.

هرمزگانی‌ها که در ادوار مختلف بالاترین رقم مشارکت را در انتخابات به نام خود کرده‌اند، امروز برای تاریخ و برای اثبات ایمان و اراده خویش به پای صندوق‌های رای می‌روند تا هم پیمان دوباره‌ای با مقتدای خویش بسته و هم به یاد همه شهدا و همه دلیرمردان این سرزمین از امام قلی خان سردار مقاومتی به بساط بیگانگان را در جنوب ایران برچید تا شهیدان دارا و رییسی که رخ در رخ آمریکای جهانخوار هیمنه او را شکستند تا خلیل تختی نژاد (شهید مدافع حرم) و همه شهدای این سرزمین، برگ زرین دیگری بیافرینند.

هرمزگانی‌ها که روزی رزمنده حاج قاسم در لشکر 42 ثارالله بودند، امروز هم رزمنده حاج قاسم‌اند اما در سنگری دیگر...

خبرنگاران فارس از جای جای هرمزگان خبر می‌دهند که کار اخذ رای در 1556 شعبه از جمله در 14 جزیره این استان از ساعات اولیه صبح امروز آغاز شده است.

 

فیلم| «همدان» در بزم «اقتدار ایران»

 

 

فیلم|شور انتخابات1400 در دارالعباده یزد

 

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول