اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

۱۵ گروه و نهاد آمریکایی: اسرائیل نژادپرست است

۱۵ گروه و جمعیت آمریکایی در بیانیه مشترکی، رژیم صهیونیستی را به دلیل اقدامات ضد فلسطینی این رژیم، نژادپرست خوانده و خواستار قطع کمک‌های دولتی آمریکا به این رژیم شدند.

۱۵  گروه و نهاد آمریکایی: اسرائیل نژادپرست است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ۱۵ گروه مردم نهاد و اتحادیه آمریکایی امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را محکوم کردند.

به نوشته وبگاه عربی۲۱، در این بیانیه که اتحادیه معلمان و مدرسان دانشگاهها و اتحادیه‌های کارگری پای آن را امضاء کرده‌اند، آمده است:‌ «پاکسازی نژادی که نیروهای اشغالگر اسرائیلی در محله شیخ جراح و سلوان به آن دست می‌‌زنند یا تجاوزات روزانه‌ای که به مسجدالاقصی می‌شود و حمله اخیر به منطقه غزه باید محکوم شود.»

طبق این بیانیه، مردم فلسطین در ۷۳ سال گذشته و از سال ۱۹۴۸ در معرض پاکسازی نژادی از سوی «استعمار صهیونیسم» قرار گرفته‌اند و در این مدت ۷۳۰ هزار فلسطینی مجبور به ترک شهر و روستای خود شده‌اند.

امضاء کنندگان این بیانیه در ادامه اعلام کردند که دلیل این گونه اقدامات رژیم صهیونیستی، حمایت مالی آمریکا به میزان ۳.۴ میلیارد دلار به طور سالانه و حمایت سیاسی همه دولت‌های آمریکا از اشغالگری این رژیم است.

سندیکای کارگران ایالت «ورمونت» نیز با ۳۰ هزار عضو به اجماع زیر این بیانیه را امضاء کرده است. این بیانیه از تمامی اتحادیه‌های آمریکایی و جهانی خواسته تا ضمن اعلام همبستگی با مردم فلسطین، از سرمایه‌گذاری در رژیم صهیونیستی ممانعت کرده و این رژیم را تحریم کنند.

در این راستا، اتحادیه معلمان شهر «سیاتل» در ایالت واشنگتن نیز به طور جداگانه‌ای با صدور بیانیه‌ای، رژیم صهیونیستی را نژادپرست و استعمارگر توصیف کرد و گفت: «اسرائیل از زمان تشکیلش مانع بازگشت پناهندگان فلسطینی شده و در این میان ۱۴۷ میلیارد دلار نیز از آمریکا حمایت مالی دریافت کرده است.»

طبق این بیانیه، رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر غزه بیش از ۲۰۰ فلسطینی از جمله ۶۰ کودک را به شهادت رسانده و بیش از ۱۳۰۰ تن دیگر زخمی و ۴۰ هزار نفر دیگر آواره شده‌اند.

خبرگزاری فلسطینی وفا نیز نوشت که اتحادیه معلمان در سانفرانسیسکو نیز در اعلام همبستگی با مردم فلسطین، از تحریم کالا‌های اسرائیلی خبر داده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول