اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حضور قابل قبول مردم مازندران در پای صندوق‌های رای/ توضیحاتی درباره تاخیر و مشکل اخذ رای در برخی شعبات

استاندار مازندران گفت:  با توجه به شرایط فرآیند انتخابات باتوجه به تعرفه‌های استفاده شده در استان تا این لحظه آمار قابل قبولی است باید صبر کنیم در ساعت‌های باقی‌مانده به چه صورت خواهد بود.

حضور قابل قبول مردم مازندران در پای صندوق‌های رای/ توضیحاتی درباره تاخیر و  مشکل اخذ رای در برخی شعبات

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احمد حسین‌زادگان امروز با حضور در پای صندوق رای، با اشاره به وجود بیش از ۴ه زار شعبه اخذ رای در مازندران، اظهار کرد: عوامل اجرایی و نظارتی از مدت‌ها قبل تمهیدات لازم را برای برگزاری انتخابات خوب و با مشارکت حداکثری فراهم کردند.

وی افزود: از ساعت هفت که شروع رای‌گیری است فرآیند اخذ رای دربالای ۹۸ درصد شعبات اخذ رای اجرایی شد؛ البته همانند انتخابات دیگر اشتباهاتی داشتیم وقتی یک استان بیش از ۴ هزار شعبه اخذ رای شاید چند مورد مشکل یا اختلالی باشد نمی‌خواهم بگویم این موضوع درست است ولی اتفاقی است که می‌افتد.

استاندار مازندران در ارتباط با استعفای ۲۰۰ نفر از عوامل اجرایی انتخابات، بیان کرد: در تمام انتخابات عوامل اجرایی شعبات اخذ رای مشارکت می‌کنند در صورت عدم حضور فرد جایگزین معرفی می‌شوند اینکه بگوئیم استعفا دادند درست نیست ما این ریزش‌ها را در تمام ادوار انتخابات داریم.

این مسؤول ادامه داد:  درصدی از افرادی که ثبت‌نام و اعلام آمادگی و آموزش می‌بینند احیانا بنا به هر دلیلی شرکت نمی‌کنند و این ایام کرونا مزید بر علت است و عوامل دیگر هم دخیل است.

حسین‌زادگان با بیان اینکه هماهنگی‌ها در ارتباط با عوامل اجرایی شعبات اخذ رای توسط فرمانداران و عوامل اجرایی انتخابات انجام می‌شود، تصریح کرد: ولی این موضوع سبب نمی‌شود فرایند انتخابات دچار اختلال نمی‌شود بلکه از فرد جایگزین استفاده می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی شعبات اخذ رای در مازندران، اضافه کرد: گزارشی از صف‌های طویل نداریم و زمان اخذ رای افزایش دادیم و شب هم تا ساعت دو بامداد قابل تمدید است.

 

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: موضوع مهم لبیک به ندای رهبر و حضور آگاهانه مردم در انتخابات  صرف نظر از اینکه چه فردی انتخاب شود، است.

این مسؤول با تقدیر از  توجه و احترام مردم به صندوق اخذ رای همانند ادوار گذشته، اظهار کرد: درخواست ما از مردمی که انتظاراتی داشتند در بحث تایید صلاحیت کاندیدا یا اساسا مشکلات اقتصادی آنان را آزار داده و یا انتظارات‌شان از دولت گذشته برآورده نشده علاوه بر احترام به عقاید مردم راه‌حلش این است با همین سازوکار انتخابات و سلایق مختلف خواهد بود که مردم با این سازوکار فرد موردنظر خود را انتخاب کنند.

حسین‌زادگان با بیان اینکه مشارکت مردم تحت تاثیر مولفه‌های مختلف است، افزود:  شاید در هیچ انتخاباتی به این اندازه هجمه توسط رسانه‌های معاند نسبت به عدم حضور مردم در انتخابات نداشتیم و همچنین در هیچ دوره‌ای رهبر معظم انقلاب این میزان حساسیت نداشت که به مردم این پیام آشکار را برساند که دشمن این‌بار بیشتر درحال دشمنی است و به مردم القا کند سازوکار رسیدن مردم به خواسته‌ها صندوق رای نیست.

 

وی ادامه داد:  همان شبکه‌ها و رسانه‌ها در سنوات گذشته نسبت به اعتراض‌های صنفی و طبیعی مردمی  در قالب مخالفت، ناکارآمدی نظام مطرح کردند از چندین ماه قبل این فضا را ایجاد کردند که متاسفانه برخی از مردم تحت تاثیر این اخبار قرار گرفتند اما بخش اعظم مردم هم فرمایش‌های رهبری و با تصمیم درست در انتخابات شرکت کنند.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه انتظار ما از مردم این است که همانند گذشته در انتخابات شرکت کرده و حضور یابند و فرد موردنظر خود را انتخاب کنند، گفت: هم عوامل اجرایی و نظارتی در کنار اخذ رای، از آرای مردم صیانت می‌کنند خواهشم این است که ستادها اگر در فرایند کار اختلافات و مسائل جزئی دارند آنها را خیلی برجسته نکنند.

وی یادآور شد: باتوجه به شرایط فرآیند انتخابات باتوجه به تعرفه‌های استفاده شده در استان تا این لحظه آمار قابل قبولی است باید صبر کنیم در ساعت‌های باقی‌مانده به چه صورت خواهد بود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه برای همه شعبات اخذ رای سازوکارهای حفاظتی در دستور کار دارند، اضافه کرد:  بحث حفاظت از صندوق‌ها با استفاده از ظرفیت نیروهای انتظامی و جهادی را در دستور کار داریم

وی بیان کرد:  هیچ‌گونه تهدید جدی امنیتی را تا این لحظه به ما گزارش نشده است و حتما انشالله با همکاری همه مشکل خاصی نداشته باشیم.

استاندار مازندران اظهار کرد: به دلیل شرایط کرونایی چند تا تغییر ایجاد شده که مردم ما به عینه مشاهده کردند پیش‌بینی شده انتخابات به نحو مطلوب برگزار شود و هم سلامت مردم موضوع جدی ماست.

 

حسین‌زادگان در پایان گفت: افزایش ساعات اخذ رای و تعداد شعبات اخذ رای جز مصوبات ستاد ملی کرونا است که امیدواریم مردم باتوجه به توصیه‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی البته با نظارت ناظر بهداشتی نسبت به اخذ رای اقدام کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول