اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

اندر احوالات انتخابات در خطه‌ شمال خراسان؛ به عشق مرد میدان، مردم میدان شدیم

جمعه‌ موعود رسید و بیشتر کسانی که می‌گفتند رأی نمی‌دهیم دلشان تاب نیاورد و حالا در صف انتخابات به ادای تکلیف خود قیام کرده‌اند.

اندر احوالات انتخابات در خطه‌ شمال خراسان؛ به عشق مرد میدان، مردم میدان شدیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، جمعه‌ موعود رسید و تمام کسانی که می‌گفتند رأی نمی‌دهیم دلشان تاب نیاورد و حالا در صف انتخابات به ادای تکلیف خود قیام کرده‌اند. 

از خطه‌ مرزی رازوجرگلان بگوییم که بانوانش با لباس محلی ترکمن بر حماسه‌ی حضور نقشی زدند و یا از مسئولینی که در رأی دادن از مردم پیشی گرفتند.

کودکانی که رأی ندادند اما پا به‌پای والدین در کلاس مشارکت حاضر شدند تا درس حماسه‌آفرینی را برای آینده بیاموزند.

نوجوانی که همیشه حسرت شناسنامه‌ی مهرخورده‌ی مادربزرگ به دلش مانده بود امسال برای اولین بار دست در دست مادربزرگ، روانه‌ی شعبه‌ی اخذ رأی شده بود تا اولین مهر رأی دادن را بر شناسنامه‌اش ثبت کند.

مادربزرگ لبخندی مهربان را نثار صفحه‌ی سپید شناسنامه نوه‌اش کرد و گفت: عمری طولانی به‌پای این سه‌جلدی گذاشته‌ایم تا این‌چنین نقش تعهد بر قلب سپیدش حک‌شده است.

برخی از شعبه که بیرون می‌آیند دست خانواده را گرفته و به کافی‌شاپ می‌روند تا خود را به میهمانی دعوت و جشن حضور را به این زودی‌ها پایان ندهند.

البته کمی که بگذرد رسانه‌های نه‌چندان موافق ملت ایران برای کوچک شماردن این اتفاق بزرگ تمام تلاش خود را خواهند کرد لیکن حس خوب مردم را نمی‌توانند تغییر دهند چراکه اگر آن‌ها از راه دورسخنی می‌گویند اما مردم در دل این واقعه‌ی پرشور لحظات خود را گذرانده‌اند.

پویش ملی «کارِدرست» که از جانب سایت رهبری نیز راه افتاده، بهانه‌ای شد تا اهالی خراسان‌شمالی نیز از شناسنامه خود تصاویر زیادی را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

شناسنامه، هویت یک انسان است و هر چیزی که در دل آنجا خوش می‌کند علی‌الظاهر باید مطلب مهمی باشد که به آن فرد شخصیت می‌دهد و همه، وی را با همان می‌شناسند. 

چقدر جالب است که مردم این مرزوبوم را به انقلاب اش می‌شناسند؛ انقلابی که مسیل پرتلاطم طاغوت را به رودی زلال تبدیل کرد و حالا شریان‌های این رود به سرزمین‌های دیگر نیز نفوذ کرده و قلب‌های تشنه‌ی آزادی را از زمزم حقانیت سیراب می‌کند.

رأی اولی‌های خراسان‌شمالی با منتشر کردن صفحه‌ی شناسنامه خود در فضای مجازی خوشحالی خود نسبت به‌حق رأی را اعلام کرده و برخی دیگر نیز عکس سردار دل‌ها را ضمیمه شناسنامه خود کردند.

با اینکه شعب زیادی در حال فعالیت‌اند اما مردم شعبه‌های شلوغ‌تر را انتخاب می‌کنند تا زمان بیشتری را در این جشن ملی صرف کرده و باهم وطنان خود به گفت‌وگو بپردازند.

ظاهرش صف انتخابات اما باطنش عشق ملی است که در کف پیاده‌روها جاری‌شده است. برای نعمت انتخابات شکرانه لازم است.

سرور زراعتکار، دانشجوی معماری که دومین دوره است برای انتخابات ریاست جمهوری آمده، می‌گوید: خدا را شاکرم که با غرور و عزت برای تعیین آینده خودم می‌توانم رأی دهم.

 پیرمردی آن‌طرف‌تر که محاسن اش در روزهای پرتلاطم این انقلاب سپید شده، به چشم می‌خورد. 

حاج عباس، فرهنگی بازنشسته نیز می‌گوید: من مسافری از اوایل انقلاب و روزهای کهنه‌ی این مرزوبومم، سال‌هایی که فقر و بدبختی را با چشمان خود دیده و باوجودم حس کردم، سال‌های حکومت رضاخانی و رضاشاهی که در اوج نداری و کمبودها مردم به‌سختی روزگار می‌گذراندند.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت آن، مردم در آسایش و آرامش بیشتری به سر می‌برند و من افتخار می‌کنم که در امن‌ترین کشور منطقه زندگی و فرزندانم در امنیت هستند.

خبرنگاران، تاریخ‌نویسانی برای آینده‌اند

نزدیک صندوق رأی لنز دوربینی، در پی اسیر کردن سوژه‌های دلخواهش بود و از خدا می‌خواست تا کبوتران بی‌قرار وطن را روی هوا بگیرد و ببرد و به دل تاریخ بسپارد تا جهانیان و آیندگان با دیدن تصاویر این روزها بر استقامت این مردم شهادت دهند و بدانند که روزگاری مردمی پشت رهبرشان را خالی نکرده و با تمام سختی‌ها برای رسیدن به هدف مبارزه کردند.

صاحب این دوربین خبرنگار یکی از رسانه‌های محلی، خانم طالب‌زاده فارغ‌التحصیل علوم آزمایشگاهی است. 

وی گفت: مردم ایران وفادارترین و پایبند به انقلاب و مطیع امر رهبری‌اند هرچند سختی‌ها و کمبودهایی هم هست اما دلیل نمی‌شود که عقب بایستیم و با حضور نداشتن دشمن را شاد کنیم.

نماز جمعه این هفته باشکوه و عظمت هرچه بیشتر چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند، این صف‌های منظم تحسین‌برانگیزاست.

قرار عاشقی جمعه ۲۸ خردادماه

بعدازآن که آفتاب خوش‌رنگ و روی سرزمینمان به میانه‌ی آسمان رسید و صدای اذان بر گوش زمین و زمان بانگ زد، نزهت ولی زاده یکی از نمازگزاران می‌گوید: سه فرزند دختردارم، همسرم پزشک است و در جبهه سلامت، خالصانه خدمت می‌کند و خداراشاکرم در سرزمینی زندگی می‌کنم که باخیالی آسوده و آرام به تربیت و پرورش فرزندانم مشغولم.

عده‌ای باهم به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند تا سلایق و علایق خود را بازگو کنند، چه خوب است که خانواده‌ها با فرزندانشان به‌پای صندوق آمده‌اند، بگذار ببینند و بیاموزند که بزرگ‌ترها برای آینده کشورشان اهمیت قائل هستند، برای امر ولی‌فقیه و رهبر پا در رکابترینند.

بگذار بیاموزند که پیر و جوان همه آمده‌اند.

آزادی را در صف‌های حضورمان ببینید!

حقیقت این است که از صف‌های شلوغ اربعین گرفته تا صف‌های انتخابات همه یک معنا را به دنیای طاغوت امروز منتقل می‌کند و آن آزادی اسلام از اسارت دنیاست.این صف‌ها با زبان بی‌زبانی خطاب به مردم جهان می‌گوید: چشمانت را خوب بازکن، آگاهانه و دلسوزانه، پر از غرورِ جمهوریت و اسلامیت، به‌پای صندوق‌ها آمدیم و مُهر انگشت اشاره‌مان، به‌سوی جهان اشاره گرفت تا حبابِ دروغین دشمنان خائنی را که سال‌هاست هدفشان به هم ریختن تمام باورهای چهل‌ساله این انقلاب است، نابود کند.

و چقدر زیبا گفته است سید اهل‌قلم شهید اوینی: ای وجدان‌های نیم خفته چشم بیداری بگشایید و ای بیداران گوش فرا دهید؛ ماییم که بار تاریخ بر دوش گرفته‌ایم تا جهان را به سرنوشت محتوم خویش برسانیم.

جمعه‌ی موعود رسید و تمام کسانی که می‌گفتند رأی نمی‌دهیم دلشان تاب نیاورد و حالا در صف انتخابات به ادای تکلیف خود قیام کرده‌اند. 

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول