اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

نجابت: تمرکز بر حفظ آبروی کاندیدای شورای شهر در فرایند بررسی صلاحیت‌ها

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات فارس گفت: شهادت می‌دهم که در تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای شهر، تمرکز بر حفظ آبروی افراد بود.

نجابت: تمرکز بر حفظ آبروی کاندیدای شورای شهر در فرایند بررسی صلاحیت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، روح‌اله نجابت، امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به وجود مشکلات موجود در کشور اظهار داشت: همه ما از وضعیت موجود گلایه داریم اما حق و انصاف این است که رای داده و تلاش کنیم با انتخاب درست اوضاع را تغییر دهیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مجاب کردن افرادی که قصد رای دادن ندارند، گفت: قطعا آثار و برکات این رای دادن برای همه ما آشکار خواهد شد و توجه به این نکته ضروری است که یک رای هم یک رای است و بسیار  اهمیت دارد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع انتخابات شورای شهر و روستا و نظارت بر انتخابات، بیان کرد: نظارت بر انتخابات شورای شهر با مجلس شورای اسلامی است و هیئت مرکزی متشکل از نمایندگان مجلس با حضور ۵ نفر شکل می‌گیرد.

نجابت افزود: هیئت‌های استانی که به انتخاب مجمع نمایندگان هر استان انتخاب شده‌اند، هیئت‌های نظارت را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه در دور آخر شورای پنجم شهر شیراز اتفاقات خوبی نیفتاد، گفت: در این شورا تعدادی دستگیر و بازداشت شدند و حساسیت‌هایی ایجاد شد که یکی از دلایل آن، نبود صلاحیت نظارت بر انتخابات در دور قبل بود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات در ادامه با تاکید بر لزوم افزایش دقت و نظارت بر فرایند انتخابات گفت: در کنار توجه به آبروی تک تک نامزدها باید به آبروی شهر و کشور هم توجه شود.

وی با ذکر مثالی از میزان بودجه استان فارس و شهر شیراز گفت: همه ۱۸ نماینده فارس با رایزنی و تنظیم جداول و ... نهایتا بتوانیم هشت هزار میلیارد تومان بودجه برای استان بگیریم حال آنکه بودجه شهر شیراز به تنهایی در سال جاری شش هزار میلیارد است و اینجا دیگر نه شورای نگهبان است و نه دیوان محاسبات پس نیاز به دقت بیشتری است.

نجابت با اشاره به این مهم تاکید کرد: پس اهمیت دارد افراد صالحی در آنجا قرار بگیرند که امانت دار باشند.

وی افزود: در استان فارس پس از خراسان بیشترین تعداد شهرستان‌ها را داریم لذا حجم کار انتخابات به جهت آمار بالای شهرستان‌ها بجز ۹۳ بخشی که در استان داریم، زیاد و سنگین است.

نماینده مردم شیراز و زرقان ادامه داد: تلاش شد در هیئت مرکزی نظارت و در هیئت عالی استانی نظارت بر انتخابات شورای شهر که بنده به همراه فیروزی، نماینده فسا و رضایی نماینده جهرم از اعضای آن هستیم، یک کار دقیق را دنبال کنیم.

وی افزود: در این راستا دبیرخانه ما با حضور ۱۵ نفر از نیروهای مخلص و انقلابی در سراسر استان و همه ۳۶ شهرستان شکل گرفت و هیئتی پنج نفره بر آن نظارت کرد.

نجابت ادامه داد: بر اساس عملکرد هیئت نظارت بر انتخابات در یک بازه مشخص بررسی صلاحیت‌ها با دقت انجام شد و حدود ۳ هزار و ۲۰۰ داوطلب در انتخابات شورای شهر در استان فارس ثبت‌نام کردند بعد از آن ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر هم در انتخابات شورای روستا در سراسر استان اسم نوشتند تا ثبت‌نام و صلاحیت آنها بررسی شود.

او گفت: در هر انتخاباتی ابتدا زحمت برگزاری انتخابات و اجرا و بررسی اولیه صلاحیت ها با هئیت اجرایی است که در هر شهرستان به ریاست فرماندار تشکیل می‌شود. در این فضا از این سه هزار و ۲۰۰ داوطلب حدود ۲۰۰ نفر در همان ابتدا انصراف دادند و ۸۴۰ نفر در هیئت‌های اجرای صلاحیتشان تعیین نشد، در مرحله هیئت نظارت شهرستان، ۸۰۰ نفر پرونده شان مستقیما به هیئت عالی نظارت استان ارجاع شد و صلاحیت مابقی داوطلبان در هیئت نظارت شهرستان بررسی شد که در این مرحله نیز صلاحیت ۳۷۰ نفر مورد  تایید قرار نگرفت و در مجموع ۳۷۰ نفر به هیئت نظارت استان ارجاع داده شدند.

او در ادامه اخذ صلاحیت نامزدها را از دستگاه‌هایی چون ناجا، دادگستری و اداره اطلاعات عنوان کرد و افزود: موضوع بررسی صلاحیت‌ها حساسیتی دارد که ما آن را مطابق قانون ۴۹ برگزاری انتخابات شوراها از دستگاه‌های نظارتی مثل ناجا، دادگستری و اداره اطلاعات که در قانون پیش‌بینی شده است استعلام گرفتیم.

وی همچنین گفت: در این مسیر به اعتراض تک تک افراد رسیدگی شد و در مرحله هیئت نظارت صلاحیت ۱۱۵ نفر به تایید رسید و به گونه‌ای رفتار شد که جای حرفی باقی نماند و همه بدانند که اعمال سلیقه‌ای در تایید صلاحیت‌ها در کار نبوده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخاباتی پر شور از صبح امروز گفت: بنا بر این بوده که هم یک انتخابات پرشور برگزار شود به این معنی که همه را دعوت کنیم به شرکت در انتخابات و هم یک انتخابات امن همراه با صحت و سلامت.

نجابت گفت: من شهادت می‌دهم که طی این مدت همواره بر حفظ آبروی افراد در تایید صلاحیت ها توجه شده است همانگونه که در این مدت علما و بزرگان این شهر هم بر این موضوع  تاکید داشتند؛ لذا ما تلاش کردیم امانت‌دار مردم باشیم و به وظیفه خود به بهترین شکل عمل کنیم.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول