اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

گزارشی از حماسه‌سازی طلایه‌داران بصیرت+فیلم

مردم گیلان از اولین ساعات آغاز فرآیند گیری رأی‌ در شعب اخذ رأی‌ مشارکتی بسیار داشته و با حضورخود حماسه‌ای بسیار عظیم را خلق کردند.

گزارشی از حماسه‌سازی طلایه‌داران بصیرت+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم در گیلان آغاز شد.

مردمان دیار میرزا از همان ساعات اولیه آغاز مراحل رأی‌گیری در صندوق‌های اخذ رأی حضوری بسیار پرشور داشته‌ و این حضور بیشمار خبر از خلق حماسه‌ای عظیم می‌دهد.

استکبار با رسانه‌های بسیار زیادش از چندین ماه قبل پای‌کار بودند تا با جریان سازی‌های رسانه‌ای مردم را از حضور در انتخابات منع کنند ولی حضور میدانی خبرنگاران خبرگزاری فارس در سطح استان گیلان حاکی از آن است که مردم به جوسازی‌های استکبار بی‌توجه بوده و در پای صندوق حضوری بیشمار دارند.

بررسی‌های میدانی خبرنگاران فارس در تمامی شهرستان‌های استان  خبر از کمبود تعرفه در ساعات ابتدایی آغاز فرآیند رأی‌گیری در برخی از  سه هزار و ۹۴ شعبه اخذ رأی را می‌دهد.

ولی با این حال ارسلان زارع  استاندار گیلان می‌گوید  در همین ساعات نخست برگ تعرفه مصرف‌شده نسبت به انتخابات گذشته افزایش داشتیم که نشان می‌دهد مردم با بینش استان، با تأسی از رهبر معظم انقلاب، کوشش کردند تا همین ساعات قبل از ظهر با مراجعه خوب خود به شعب اخذ رأی آرای خود را به شعب بیندازند و حماسه‌ای دیگر در نظام جمهوری اسلامی بیافرینند.

ولی استاندار گیلان در حالی خبر از افزایش تعرفه را می‌دهد که عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان بر خبر کمبود تعرفه در برخی مناطق کشور صحه گذاشته و می‌گوید گزارش‌هایی در خصوص تأخیر اخذ رأی دریافت کردیم که با پیگیری‌های انجام‌گرفته این مشکل بر ظرف شده است.

 


به گفته خبرنگار فارس در رشت، از صبح امروز مراحل آغاز اخذ رأی در  ۵۴۲ شعبه آغاز که از این تعداد ۲۳۸ شعبه مختص شهر رشت است.

فرآیند انتخابات در شهر رشت به‌صورت تمام الکترونیکی برگزارشده و همین امر مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و مردم ساعت‌ها برای انداختن رأی خود در صندوق در صف‌های ۲۰۰ الی ۳۰۰ متری بمانند.

 

به گزارش خبرنگار فارس از آستانه‌اشرفیه، در این شهرستان علاوه بر انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای اسلامی شهر  انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگزارشده و همین امر سبب شد تا مشارکت مردم دیار سلطان سید جلال‌الدین اشرف(ع) در انتخابات 28 مرداد با افزایش چشمگیری مواجه شود.

به گفته فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه ۱۴۵ شعبه اخذ رأی در شهرستان  آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در نظر گرفته‌شده است  که از این تعداد ۴۷شعبه در بخش بندر کیاشهر و ۹۸ شعبه در بخش مرکزی و شهرستان آستانه‌اشرفیه فعال است.

حمیدرضایی می‌گوید بیش از ۲۵۰۰ نفر از عوامل اجرایی در امر برگزاری انتخابات با فرمانداری  همکاری خواهند داشت و تاکنون تخلفی و یا کمبود تعرفه‌ای در شعب این شهرستان گزارش نشده است.

یکی از مردمان دیار سلطان سید جلال‌الدین اشرف(ع) می‌گوید، همه مردم  دچار مشکلات اقتصادی هستند ولی عدم حضور در انتخابات دوای حل مشکلات نیست لذا باید با شرکت در انتخابات به گزینه اصلح رأی دهیم زیرا عمده‌ترین دلیل مشکلات  کشور ضعف مدیریتی است.

 

​یکی از شهرستان همیشه فعال که همواره مشارکت نسبتاً بالایی در اغلب انتخابات دارد شهرستان لاهیجان بوده که شنیده‌های خبرنگار فارس در این  شهرستان مؤید همین مسئله است.

پیش‌تر نهادهای نظارتی و قضایی در رابطه پدیده مذموم خرید و فروش آرا به کاندیدا ها تذکر جدی داده بودند که طبق گفته‌های خبرنگار فارس تعدادی از لیدرهای خرید رأی توسط نهادهای اطلاعاتی دستگیر شده‌اند.

 

فرماندار شهرستان لنگرود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با بیان  اینکه مشارکت مردم در انتخابات در لنگرود بسیار بالا بوده است، اظهار کرد: بر اساس مشاهدات مردم این شهرستان در شهر و روستا در پای صندوق حضوری بسیار پر رنگ داشته و مردم با حضور بی‌نظیر خود پاسخی محکم به استکبار دادند.

به گفته رحیم حیدری گلرودباری ۳۸۳ شعب اخذ رأی در شهرستان لنگرود فعال بوده که از این تعداد ۲۰۹ شعب مربوط به انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و ۱۷۴ شعب مربوط به انتخابات ریاست جمهوری است.

بنا بر اعلام رئیس ستاد انتخابات شهرستان لنگرود، علیرغم استقبال بسیار خوب مردم هیچ مشکلی در خصوص تأخیر در اخذ رأی و کمبود تعرفه در تمامی شعب این شهرستان وجود نداشته و انتخابات در کمال آرامش توسط دو هزار و ۹۵۸ عوامل اجرایی در حال برگزاری است.

 

همچنین در شهرستان صومعه‌سرا مردم از همان ساعات اولیه در پای صندوق‌های رأی حضوری بی‌نظیر دانسته و هیچ‌گونه مشکلی در  ۲۲۰صندوق انتخابات  ریاست جمهوری و ۲۱۹صندوق انتخابات شورای اسلامی شهر وجود  ندارد.

به گزارش خبرنگار فارس از تالش، از لحظات اولیه آغاز فرآیند رأی گیری مردم تالش از مسلمان و مسیحی، شیعی و سنی حضوری پرشور و حماسی در انتخابات ریاست جمهوری داشته‌اند.

به گفته محمدحسین شاه کوئی فرماندار شهرستان تالش ۳۴۷ شعبه اخذ رأی در شهرستان تالش پیش‌بینی‌شده که از این تعداد ۷۵ شعبه در مناطق شهری که به تفکیک ۴۸ صندوق در هشتپر، ۹ صندوق در شهر اسالم، هفت صندوق در شهر لیسار، پنج صندوق در شهر چوبر و ۶ صندوق در شهر حویق و ۲۷۲ مورد نیز در روستاها بوده است.

مردم گیلان علیرغم داشتن مشکلات فراوان بار دیگر با حضور خود در پای صندوق‌های رأی ولایتمداری و بصیرت و بینش سیاسی خود را نشان داده و با لبیک گفتن دعوت مقام معظم  رهبری برای حضور در انتخابات پاسخی محکم  به استکبار دادند.

 

 

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول