اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

6 هزار نفر بر انتخابات در همدان نظارت می‌کنند/ مشکلات برطرف شده است

عضو هیأت نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان گفت: 6 هزار نفر ناظر، ناظرمسئول، بازرسان مشغول نظارت و بازرسی بر روند انتخابات هستند که در شعب شلوغ پنج نفر و در شعب خلوت‌تر سه نفر مستقر هستند.

6 هزار نفر بر انتخابات در همدان نظارت می‌کنند/ مشکلات برطرف شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد نباتی عصر امروز در جمع خبرنگاران در استانداری با بیان اینکه خداوند انسان را موجودی با اراده خلق و اختیار خلق کرده است اظهار کرد: انسان موجودی است انتخابگر و ملت ایران در ۴۳ سال گذشته از این نعمت به خوبی استفاده کرده و این مدیون امام راحل است که انقلابی به پا کرد و به جمهوری اسلامی رسید.

وی با اشاره به اینکه رأی و نظر مردم در این نظام بسیار مهم است افزود: از همین روز بود که بلافاصله پس از پیروزی انقلاب یعنی بعد از ۴۷ روز این مدل حکومتی توسط مردم انتخاب شد و از آن روز جمهوری اسلامی مدل حکومتی ما شد.

عضو هیأت نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه پنج انتخابات در سال اول انقلاب برگزار شده است تصریح کرد: در این ۴۳ سال نیز سالانه به طور متوسط یک انتخابات برگزار کردیم و هیچ اتفاقات از جمله دفاع مقدس تا بلایای طبیعی نتوانست انتخابات را به تأخیر بیندازد.

وی با بیان اینکه امام به عنوان یک رهبر الهی این ظرفیت را پس از ۲ هزار و ۵۰۰ سال به طور واقعی در اختیار ملت ایران گذاشت ادامه داد: البته پس از انقلاب مشروطیت تا پیش از پیروزی انقلاب ۱۷ انتخابات برگزار کردیم اگر چه تنها سه انتخاب اول را می‌توان تا حدودی انتخابات دانست اما در دوره پهلوی اول و دوم تنها ظاهری از انتخابات بود.

نباتی با اشاره به اینکه این نعمت بزرگی است تصریح کرد: شبکه نظارتی که بر انتخابات و مجریان کارکشته، باعث شده که سلامت انتخابات تضمین و تقلب در آن امکانپذیر نیست و چیزی به عنوان مهندسی انتخابات کاملا بی معناست.

وی با بیان اینکه امروز سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شهر و روستا و میان دوره یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برگزار می‌کنیم ادامه داد: امروز از ساعت ۶ صبح تاکنون شاهد صف‌های رأی‌دهندگان بودیم که با انتخابات گذشته تفاوت داشت و شاید دست‌اندرکاران انتخابات به خاطر این حضور گرم غافلگیر شدند.

عضو هیأت نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه امید است این حضور همچنان گرمتر و گرمتر شود خاطرنشان کرد: امید است با حضور مردم یک انتخابات حداکثری داشته باشیم و نظام خود را با این حضور در مقابل دشمنان که در مرزهای ما صف کشیدند بیتشر و بیشتر تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم رئیس جمهوری با رأی بالا انتخاب کنیم تا در جوامع بین المللی با اقتدار حاضر شود گفت: در صورت تحقق این هدف می‌توانیم بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم.

نباتی با اشاره به اینکه مقداری صبح از ساعت ۷ تا هشت و نیم شرایط خاصی به دلیل کارکرد دستگاه‌ها بودیم اظهار کرد: با طرح این مسائل از شورای نگهبان استعلام گرفتیم و در نتیجه مدیرکل انتخابات هیأت مرکزی مجوز انتخابات دستی اخذ شد تا مردم معطل نشوند و در نهایت کد ملی نصب و پس از برطرف شدن مشکل کد ملی وارد می‌شود.

عضو هیأت نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان با بیان اینکه چهار درصد رأی‌دهندگان این مشکل را داشتند که این مشکل نیز برطرف شد افزود: تخلفات ریز و درشتی ممکن است رخ دهد اما تمام تلاش ما برای برگزاری یک انتخابات سالم و بدون نقص است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات ما نسبت به دوره قبل بیشتر بوده است تصریح کرد: سامانه ثبت شکایت که شورای نگهبان اعلام کرده سراسری است و در مرکز ثبت می‌شود.

نباتی با بیان اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر کمبود تعرفه ارسال نشده است ادامه داد: البته پیش بینی می‌شود در ساعت ۱۹ به بعد نیاز به تعرفه باشد که با اقدامات انجام شده، امید است به مشکلاتی مواجه نشویم.

عضو هیأت نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان خاطرنشان کرد: حضور میدانی ما در شعب رأی پیش‌بینی می‌شود که مشارکت نسبت به دوره گذشته بیشتر بوده است.

وی گفت: ۶ هزار نفر ناظر، ناظر مسئول، بازرسان مشغول نظارت و بازرسی بر روند انتخابات هستند که در شعب شلوغ پنج نفر و در شعب خلوتر سه نفر مستقر هستند.

نباتی در پایان سخنانش اظهار کرد: تنها انتخاباتی که شورای نگهبان نظارتی بر آن ندارد، انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا است.

انتهای پیام/89040/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول