اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دیدار ظریف و اتمر در آنتالیا؛ آمادگی ایران برای مشارکت موثر در تحکیم ثبات در افغانستان

وزیر امور خارجه در دیدار همتای افغانستانی ضمن اعلام آمادگی ایران برای مشارکت موثر در تحکیم ثبات در افغانستان، بر ضرورت همکاری همه جریان‌های سیاسی داخل این کشور در بازگرداندن امنیت با ثبات به افغانستان تأکید کرد.

دیدار ظریف و اتمر در آنتالیا؛ آمادگی ایران برای مشارکت موثر در تحکیم ثبات در افغانستان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف و محمد حنیف اتمر وزرای امور خارجه ایران و افغانستان امروز (جمعه)‌ در آنتالیا و در حاشیه نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا دیدار و به گفت‌وگو نشستند.

ظریف در این دیدار با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت موثر در تحکیم ثبات در افغانستان، بر ضرورت همکاری همه جریان‌های سیاسی داخل افغانستان در بازگرداندن امنیت با ثبات به این کشور تأکید کرد.

وزیر امور خارجه همچنین آمادگی برگزاری هر چه سریع‌تر کمیسیون اقتصادی دو کشور را اعلام کرد.

محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ پیام تشکر دولت افغانستان بابت ارسال کمک‌های درمانی و‌ بهداشتی و محموله‌های اکسیژن، با توجه به نامساعد بودن وضعیت کرونا، خواستار تدوام مساعدت‌ها شد.

وزیر امور خارجه افغانستان در ادامه به تشریح آخرین وضعیت امنیتی افغانستان پرداخته و آمادگی خود را جهت هماهنگی با طرف ایرانی به ویژه در مورد وضعیت امنیتی مناطق مرزی و برگزاری هر چه سریع‌تر کمیسیون مشترک مرزی اعلام کرد.

به گزارش فارس، ظریف دیروز نیز با عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان و صلاح الدین ربانی وزیر خارجه پیشین افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با عبدالله عبدالله در آنتالیا ضمن ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی افغانستان، بر ضرورت برگزاری گفت‌وگوهای بین الافغانی تأکید کرد. (اینجا بخوانید)

روز یکشنبه نیز قرار است نخستین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و افغانستان در آنتالیا برگزار شود.

مجمع دیپلماسی آنتالیا امروز (جمعه) ۲۸ خرداد با سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه افتتاح  شد. این نشست با حضور مقامات عالی رتبه کشورها، وزرای امور خارجه، روسای سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و دیپلمات‌های برجسته برگزار می‌شود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول