اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

حدود ۵۸۵ هزار تعرفه رای در گلستان مصرف شد/ لبیک پایتخت اقوام به مشارکت حداکثری

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان با اشاره به گذشت ۱۳ ساعت از آغاز رای‌گیری در استان گفت: تا این لحظه ۵۸۴ هزار و ۸۷۵ تعرفه رای برای انتخابات ریاست جمهوری در استان گلستان مصرف شده است.

حدود ۵۸۵ هزار تعرفه رای در گلستان مصرف شد/ لبیک پایتخت اقوام به مشارکت حداکثری

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احسان مکتبی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم، اقوام و گروه‌های مختلف سیاسی در مشارکت انتخابات اظهار کرد: با گذشت ۱۳ ساعت از برگزاری انتخابات ۵۸۴ هزار و ۸۷۵ تعرفه رای برای انتخابات ریاست جمهوری در استان گلستان مصرف شده است.

وی در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات شوراهای اسلامی در استان تصریح کرد: تاکنون ۵۴۹ هزار و ۶ تعرفه رای برای انتخابات شوراهای اسلامی در استان مصرف شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان با اشاره به اینکه مشارکت مردم تا این لحظه در استان مناسب بوده است از مردم خواست تا رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند.

مکتبی از حضور خوب مردم پای صندوق‌های رای قدردانی کرد و افزود: حضور گسترده مردم، اقوام و گروه‌های مختلف سیاسی در مشارکت انتخابات بسیار خوب بوده است.

به گزارش فارس؛ موج دوم واکسیناسیون مشارکت سیاسی در پایتخت اقوام شدت گرفته است و مردم با آمدن پای صندوق‌های رای اثرگذاری خود را به جهان نشان دادند.

یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در استان، واجد شرایط رای دادن هستند که از این میزان ۳۲ هزار نفر برای اولین بار رای می دهند.

انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ با افزایش تعداد شعبات نسبت به دوره‌های گذشته از ساعت هفت صبح همزمان با سراسر کشور در استان گلستان آغاز شده است، روند برگزاری آن برحسب نظر وزارت کشور تا ساعت ۲۴ قابل تمدید است، رای‌گیری از افراد در محل شعبه تا ساعت دو صبح در روز رای‌گیری قابل انجام خواهد بود.

یک‌هزار و ۸۸۴ صندوق شعبه اخذ رای برای ریاست جمهوری تمهید شده است، ۴۱ حوزه انتخابات در استان داریم و ۴۰ هزار نفر عوامل اجرایی در استان گلستان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات قانونمند و سالم را بر عهده گرفتند.

یک‌هزار و ۷۷۴ صندوق در روستاها و شهرهای استان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شده است، علت کاهش تعداد صندوق شوراهای اسلامی به دلیل حد نصاب نبودن تعداد داوطلبان شوراها در برخی روستاهاست و انتخابات شورا در آنجا برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول