اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

«نه» بزرگ «جمهور» به کمپین تحریم انتخابات/ قیام مردم گلستان امید دشمنان را ناامید کرد

حضور حداکثری مردم لحظه به لحظه شدت می‌گیرد، کجایند آنهایی که باکج‌فهمی خود شعار «رای‌بی‌رای» و «تحریم انتخابات» سردادند، نه بزرگ جمهور بار دیگر در نگارستان ایران؛ پایتخت اقوام، توطئه دشمنان را خنثی کرد.

«نه» بزرگ «جمهور» به کمپین تحریم انتخابات/ قیام مردم گلستان امید دشمنان را ناامید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قیام مردم استان گلستان با مشارکت حداکثری در انتخابات 1400 امید دشمنان را ناامید کرد، پایتخت اقوام امروز صحنه بصیرت مردم است، حماسه سیاسی در حال خلق شدن است، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی برگ زرین دیگری در تاریخ پرافتخار کشور خواهد بود.

مردم به فرمان رهبر و مقتدایشان با نیت الهی وارد صحنه انتخابات شدند تا تکلیف سیاسی اجتماعی خود را روشن کنند، تا این روز بزرگ به یک جشن ملی تبدیل شود، در حقیقت تا این لحظه مردم خوش درخشیدند، نه گرانی جلودارشان شد نه سختی معیشت، آمدند تا تکلیف‌مداری خود را به رخ جهان بکشند و الگویی برای مسوولان شوند تا همان‌طوری که مردم به صحنه آمدند، خادمان ملت نیز در خدمت بی‌منت فروگذار نکنند، تا ایرانی آباد ساخته شود و امید در دل مردم جان بگیرد.

از همان دقایق اول رای‌گیری صحنه‌های ماندگار خلق شد، مردم صف به صف آمده بودند اما کندی فرآیند انتخابات در آغازین دقایق مشارکت سیاسی آنها را از صحنه عقب نکشاند، مردم مصمم آمده بودند تا انتخاب خود را به صندوق بیندازند و دشمنان اسلام و ایران را بار دیگر ناامید کنند.

*نظارت تعرفه‌های رای بصورت برخط انجام می‌شود

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان گلستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: ۷ هزار ناظر در استان گلستان ساماندهی شدند در شعب اخذ رای بین سه تا پنج ناظر به عنوان چشم بینای مردم حضور دارند.

حمیدرضا بهمنی‌نژاد با بیان اینکه در استان گلستان بیش ‌از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واجد شرایط برای شرکت در انتخابات هستند، افزود: تعرفه‌های انتخاباتی پیش‌بینی ‌شده بیش ‌از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تعرفه است که ۲۰۰ هزار برگه تعرفه بیشتر از حد نیاز تامین شده ‌است.

وی با اشاره به اینکه به ‌صورت برخط نسبت ‌به نظارت تعرفه‌ها اقدام می‌شود، تصریح کرد: در صورتی که میزان تعرفه در هر یک از شعب اخذ رای کم بیاید بلافاصله در تامین آن اقدام می‌شود.

* حضور گسترده اقوام و گروه‌های مختلف سیاسی گلستان در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان با اشاره به گذشت ۱۳ ساعت از آغاز رای‌گیری در استان گفت: تا این لحظه ۵۸۴ هزار و ۸۷۵ تعرفه رای برای انتخابات ریاست جمهوری در استان گلستان مصرف شده است.

احسان مکتبی ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم، اقوام و گروه‌های مختلف سیاسی در مشارکت انتخابات اظهار کرد: با گذشت ۱۳ ساعت از برگزاری انتخابات ۵۸۴ هزار و ۸۷۵ تعرفه رای برای انتخابات ریاست جمهوری در استان گلستان مصرف شده است.

وی در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات شوراهای اسلامی در استان تصریح کرد: تاکنون ۵۴۹ هزار و ۶ تعرفه رای برای انتخابات شوراهای اسلامی در استان مصرف شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان با اشاره به اینکه مشارکت مردم تا این لحظه در استان مناسب بوده است از مردم خواست تا رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند.

*فاصله از مشکلات با تشکیل دولت قوی محقق می‌شود

نماینده مردم گرگان و آققلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشارکت معنادار جوانان استان گلستان در انتخابات ۱۴۰۰ این اتفاق را به فال نیک گرفت و از رئیس‌جمهور جدید خواست تا در راستای تحقق مطالبات این قشر گام‌های اساسی بردارد.

غلامرضا منتظری با تاکید بر اینکه یکی از مطالبات جدی مردم ایجاد فرصت‌های شغلی و کاهش وضعیت بیکاری نسل جوان است، گفت: بدون تردید اگر دولت قوی و مقتدر شکل بگیرد به تدریج از مشکلات فاصله خواهیم گرفت.

*توجه به اشتغال جوانان اولویت رئیس‌جمهور سیزدهم باشد

نماینده مردم گرگان و آققلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منابع زیادی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: در ساختار مدیریتی کشور باید افراد ولایی، انقلابی و جهادی قرار بگیرند تا در کوتاه‌ترین زمان شاهد تحول اقتصادی، معیشتی و اشتغالزایی در سطح کشور باشیم.

رمضانعلی سنگدوینی اظهار کرد: هر رئیس‌جمهوری که با رای مردم انتخاب می‌شود لازم است تغییر ساختار مدیریتی در کشور را مدنظر داشته باشد مدیر باید در کنار مردم برای پیگیری مسائل حساسیت داشته باشد.

وی توجه به اشتغال را از اولویت‌های جدی خواند و بیان کرد: یکی از مسائلی که باید در استان پیگیری شود موضوع گردشگری است، ظرفیت‌های گردشگری در استان بالقوه و بالفعل هستند، در مسیر ناهارخوران و «زیارت» ظرفیت‌های گردشگری زیاد است اما این سوال وجود دارد چه تعداد شغل ایجاد شده ‌است.

سنگدوینی در خصوص پتروشیمی استان گلستان گفت: این پروژه اگر به درستی دنبال شود قابل احیا خواهد بود یکسری قدم‌هایی در این زمینه شد اما نیاز به یک مدیر جهادی و انقلابی دارد.

* 32 هزار رای اولی در گلستان

به گزارش فارس؛ یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در استان، واجد شرایط رای دادن هستند که از این میزان ۳۲ هزار نفر برای اولین بار رای می دهند.

انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ با افزایش تعداد شعبات نسبت به دوره‌های گذشته از ساعت هفت صبح همزمان با سراسر کشور در استان گلستان آغاز شده است، روند برگزاری آن برحسب نظر وزارت کشور تا ساعت ۲۴ قابل تمدید است، رای‌گیری از افراد در محل شعبه تا ساعت دو صبح در روز رای‌گیری قابل انجام خواهد بود.

یک‌هزار و ۸۸۴ صندوق شعبه اخذ رای برای ریاست جمهوری تمهید شده است، ۴۱ حوزه انتخابات در استان داریم و ۴۰ هزار نفر عوامل اجرایی در استان گلستان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات قانونمند و سالم را بر عهده گرفتند.

یک‌هزار و ۷۷۴ صندوق در روستاها و شهرهای استان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شده است، علت کاهش تعداد صندوق شوراهای اسلامی به دلیل حد نصاب نبودن تعداد داوطلبان شوراها در برخی روستاهاست و انتخابات شورا در آنجا برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول