اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

سربلندی یزدی ها در آزمون انتخابات/حضور در پای صندوق فراتر از پیش بینی ها

در حالی تب و تاب انتخابات در روزهای گرم خردادماه به اوج رسیده که مردم همیشه در صحنه یزد بر خلاف نظرسنجی ها با خلق حماسه پرشور در این دور از انتخابات سربلند بیرون آمدند.

سربلندی یزدی ها در آزمون انتخابات/حضور در پای صندوق فراتر از پیش بینی ها

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، همزمان با آغاز فرایند انتخابات و اخذ رای در استان یزد و طرح حضور دسته جمعی پس از برگزاری دعای ندبه پای صندوق های رای، مردم فهیم و انقلابی استان یزد با حضور پرشور و نشاط خود حماسه ای بی نظیر خلق کرده و بار دیگر دشمنان را در تحقق دسیسه های خود ناکام گذاشتند.

بر اساس گزارش‌های میدانی خبرنگاران ستاد انتخابات استان و مسئولان و دست اندرکاران یزدی در برگزاری انتخابات از شهرستان های مختلف استان حاکی از حضور با شکوه و گسترده مردم در پای صندوق‌ های اخذ رأی است.

بنابر گزارش های میدانی خبرنگاران در شهرستان های تابعه استان یزد با وجود گرمای بی سابقه و زودرس در این خطه از کویر تمامی خیابان ها و مراکز اخذ رای صحنه حضور پرشور ملت را به رخ کشیده و نشان داده که مردم برای تعیین سرنوشت خود اهمیت قائل هستند و در نظام جمهوری اسلامی سرنوشت خود را تعیین می کنند.

گرچه در ساعات ابتدایی اخذ رای در شعب رای گیری اختلالی در روند رای به وجود آمد و مردم برای دقایقی طولانی در انتظار نوبت ایستادند اما شهروندان یزدی برای تغییر و تحول کشور در صحنه ماندند و آرای خود را به صندوق انداختند.

حضور پرشور مردم در انتخابات بر خلاف تبلیغات منفی دشمن

علی رغم تبلیغات سو دشمنان و تشویق شهروندان به شرکت نکردن در انتخابات و تلاش برای ناامیدی مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی اما جهان شهر یزد امروز شاهد حضور پرشور مردم در انتخابات بود تا جایی که حتی زوج های جوان با لباس عروس و داماد در این صحنه حاضر شدند.

به گفته استاندار یزد مردم فراتر از تصور از انتخابات استقبال کردند و حضور پرشور و معنا داری را از ساعات اولیه رأی گیری تاکنون شاهدیم که قطعا این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

محمدعلی طالبی با قدردانی از پوشش به موقع اخبار و اطلاعات مربوط به فرآیند برگزاری انتخابات اظهار کرد: اصحاب رسانه با استقرار در اتاق خبر ستاد انتخابات و شعبه های اخذ رای در نقاط مختلف استات به خوبی اخبار انتخابات را پوشش می‌دهند و توانسته اند به خوبی استقبال مردم از این رویداد را به تصویر بکشند.

وی با بیان اینکه روند برگزاری انتخابات در استان مطلوب است ادامه داد: در ابتدای شروع انتخابات و در ساعات اولیه به دلیل برخی مشکلات فنی اختلالاتی در برخی از شعب به وجود آمد اما به سرعت این اشکال رفع شد و در حال حاضر مشکلی نیست.

لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم در شعب

طالبی با اشاره به بازدید مداوم از شعب حتی در شهرستان های استان خاطرنشان کرد: همه شعب مشغول به کار هستند و فرآیند رأی گیری به خوبی در حال انجام و تمامی موارد بهداشتی پیش بینی شده ابلاغی نیز رعایت می شود تا مشکلی از نظر ابتلا و شیوع بیماری هم نداشته باشیم.

استاندار یزد با بیان اینکه مردم رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را در حد مطلوبی در شعب دارند، تصریح کرد: خوشبختانه در این زمینه نیز مشکلی نبوده و بازرسان مرکز بهداشت یزد نیز بر فرآیند رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت دارند.

وی با بیان اینکه انتظار می رود در این انتخابات شاهد حضور بیشتر مردم در انتخابات باشیم افزود: امید است آنچه که مورد انتظار مقام معظم رهبری است رقم بخورد و دشمنان نظام نیز از بی توجهی مردم به انتخابات مایوس شوند.

طالبی با بیان اینکه آمار مشارکت به صورت لحظه ای در استان در حال افزایش است عنوان کرد: آمار مشارکت در بازدیدها بالاست و روند خیلی خوبی را در حجم مراجعین شاهد هستیم و شعب هنوز از ازدحام برخوردار است.

فرماندار بافق: مشارکت بافقی‌ها از ۵۰ درصد گذشت

فرماندار بافق از مشارکت بیش از ۵۲ درصدی بافقی‌ها خبر داد و گفت: تعداد واجدین شرایط ۳۴ هزار و ۴۰۰ نفر بوده است.

سیدمهدی طلایی مقدم در خصوص آخرین وضعیت این شهرستان در خصوص انتخابات، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون میزان مشارکت بافقی‌ها تاکنون به بیش از ۵۲ درصد رسیده است.

وی با بیان این که تعداد واجدین شرایط ۳۴ هزار و ۴۰۰ نفر بوده، گفت: تاکنون میزان مشارکت در این شهرستان به حدود ۱۸ هزار و ۲۴۹ تعرفه رسیده است.

این مسئول تعداد رای اولی‌های این شهرستان را ۹۰۰ نفر اعلام و تصریح کرد:همزمان با سراسر کشور راس ساعت هفت، تمام شعب ثابت و سیار فعال شدند و اخذ رای به موقع آغاز شد.

وی با بیان این که ۵۰ شعبه اخذ رای در این شهرستان فعال است، تصریح کرد: به تفکیک، ۲۲ شعبه در شهرها و مابقی در روستاهای بافق قرار دارند.

حضور پرشور مردم پای صندوق های رای

رئیس ستاد انتخابات هم با اشاره به اینکه در شعبات اخذ رأی که بازدید کردیم ازدحام جمعیت زیاد است، گفت: از مردم عزیز خواهش می‌کنیم در طول روز برنامه ریزی کنند و بیایند تا باعث ازدحام در پایان شب نشود.

احمد ترحمی با بیان اینکه مردم در ساعات اولیه در صفوف به هم فشرده در پای صندوق‌ها حضور پیدا کردند که از این حضور قدردانی می‌کنم، اظهار کرد: میانگین حضور مردم بیش از ۷۰ درصد بوده، امروز هم فکر می‌کنم مردم همانند ادوار گذشته با حضور گسترده انتخابات پرشوری را رقم بزنند کما اینکه در برخی شهرستان ها حضور تا ۹۵ درصد رسیده و در شهرستان تفت نیز با کمبود تعرفه مواجه شدیم.

به گفته ترحمی استقبال مردم برای شرکت در این انتخابات به قدری است که صندوق های سیار نمی توانند پاسخگوی متقاضیان و تماس هایی که برای درخواست حضور صندوق دارند باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه سعی می شود از همه واجدان شرایط رای گیری شود خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا زمان رأی ‌گیری به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساعت ۷ صبح آغاز و تا ساعت ۲۴ ادامه پیدا می‌کند که قابل تمدید است.

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در یزد با ۹۶۶ شعبه ثابت و سیار اخذ رای در حال برگزاری است که تا لحظه مخابره این خبر مشارکت بالای ۴۰ درصدی یزدی ها رقم خورده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول