اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

فریم به فریم؛ اختلال در روند برگزاری انتخابات کهگیلویه و بویراحمد/داد مردم از بی تدبیری درآمد+فیلم

از صبح روز ۲۸ خرداد که قرار بود انتخابات راس ساعت ۷ صبح در شعب اخذ رای شروع به کار کند شاهد اختلال در روند انتخابات در این استان بودیم.

فریم به فریم؛ اختلال در روند برگزاری انتخابات کهگیلویه و بویراحمد/داد مردم از بی تدبیری درآمد+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و همچنین میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست.

از صبح روز ۲۸ خرداد که قرار بود انتخابات راس ساعت ۷ صبح در شعب اخذ رای شروع به کار کند شاهد اختلال در روند انتخابات در این استان بودیم.

ساعت 7 صبح دبیرستان تیزهوشان یاسوج-در حالی که نماینده ولی فقیه در استان و برخی مسئولان استانی دقایقی قبل از ساعت هفت در یکی از شعب شهر یاسوج منتظر شروع برنامه رسمی شروع انتخابات در استان بودند و صدا و سیما و رسانه ها نیز با آماده باش کامل برای ضبط و پخش و نشر این برنامه در محل دبیرستان پسرانه تیزهوشان یاسوج حضور به هم رسانده بودند شاهد اتفاق جدیدی در روند برگزاری انتخابات در طول سالیان اخیر در سطح استان بودیم.

مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در این شعبه درست دقایقی بعد از ساعت ۷ صبح در شعبه حضور پیدا کردند و آنهایی که در شعبه حضور داشتند مشغول بررسی و تنظیم دستگاه های الکترونیکی بودند که قرار بود به وسیله آنها انتخابات شوراها برگزار شود.

نکته جالب توجه اینکه عدم آمادگی در برگزاری انتخابات تنها مربوط به دستگاه‌های الکترونیکی نبود و آن گونه که مشاهده می شد هنوز مسئولان شعب اخذ رای بنرهای مربوط و اسامی شوراها و همچنین نامزدهای ریاست جمهوری را نصب نکرده بودند و سایر ملزومات نیز آماده نبود.

این یعنی مسئولان و متولیان برگزاری انتخابات در ساعت مقرر و قانونی ۷ صبح آمادگی اجرای انتخابات را نداشتند و این اختلال در روند رأی‌گیری در برخی شعب رای در استان کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۹ و نیم صبح ادامه داشت.

ترمینال قدیم حوزه خدمات شهری شهرداری ساعت 9:30- در حالی این مشکل در اصلی ترین شعبه اخذ رای در مرکز استان و به عبارتی در شعبه اصلی کل استان بروز کرده بود گزارش های رسیده حکایت از این داشت در شعب دیگر نیز چنین وضعیتی با حدت و شدت بیشتری حاکم بوده و مردم از اوضاع به شدت نگران و گلایه‌مند بودند.

در بازدید میدانی خبرنگار ما در این شعبه اخذ رای مردمی مشاهده شدند که اعتراض خود را به گوش نماینده ولی فقیه در استان می رساندند و از این وضعیت گلایه‌مند بودند و نماینده ولی فقیه به عنوان شخص اول استان نیز اندکی بیش از یک ساعت در این شعبه اخذ رای در میان مردم معطل ماند و کسی هم پاسخگوی وضعیت موجود نبود.

ساعت 18:30 مادوان پایین- علاوه بر این در بازدیدهای میدانی خبرنگار ما از برخی شعب اخذ رای به خصوص در حاشیه شهر یاسوج مشاهده شد که به مدت یک ساعت یا بیشتر معطل تعرفه بودند اما با این حال مردم همچنان در محل شعبه حضور داشتند تا بتوانند رای خود را به صندوق بیندازند.

در این بین برخی از مردم در روستاهای مختلف از جمله روستاهای اطراف شهر یاسوج نیز با ارسال پیامک به رسانه‌ها و خبرنگاران از روند رأی‌گیری ناراضی بودند.

روستای تنگ رواق از توابع شهرستان دنا-روستاییان می گفتند که یا انتخابات راس ساعت مقرر آغاز نشده و معطل شده‌اند و یا اینکه صندوق‌های رای خیلی زود از این روستا به آن روستا منتقل می‌شوند و بیشتر مردم روستایی فرصت رای دادن را نداشته‌اند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول