اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ثبت مشارکت ۵۵.۵ درصدی مردم گلستان پس از ۱۶ ساعت/ ۷۵۱ هزار تعرفه رای مصرف شد

دبیر ستاد انتخابات گلستان با اشاره به حضور غرورآفرین مردم استان پای صندوق‌های رای از ثبت مشارکت ۵۵.۵ درصدی مردم پس از ۱۶ ساعت رای‌گیری خبر داد.

ثبت مشارکت ۵۵.۵ درصدی مردم گلستان پس از ۱۶ ساعت/ ۷۵۱ هزار تعرفه رای مصرف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمحسن کاظمی دقایقی پیش در ستاد انتخابات استان گلستان با قدردانی از حضور غرورآفرین مردم استان گلستان در انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: مردم استان گلستان در انتخابات افتخار بزرگی آفریدند و حضور غرورآفرینی شکل گرفت که بی‌نظیر است.

وی در خصوص آخرین وضعیت مشارکت مردم در انتخابات ۲۸ خرداد تصریح کرد: آماری که تا لحظاتی قبل از سامانه جامع دریافت شده است نشان می‌دهد که ۷۵۱ هزار تعرفه رای انتخاباتی در استان گلستان مصرف شده است.

دبیر ستاد انتخابات گلستان افزود: حدود ۵۵.۵ درصد از واجدان شرایط در این انتخابات مشارکت کردند که در نوع خود بی‌نظیر بوده است.

* بنا به درخواست کتبی فرمانداران و به دستور استاندار گلستان پایان انتخابات در روستاهای ییلاقی اعلام و جمع‌بندی آرا اعلام شود

کاظمی با اشاره به اینکه حضور مردم برای رای دادن در شعبات اخذ رای همچنان ادامه دارد، گفت: زمان شرکت در انتخابات تا ساعت ۲۴ تمدید شده است.

وی بیان کرد: بنا به درخواست کتبی فرمانداران و به دستور استاندار گلستان پایان انتخابات در روستاهای ییلاقی اعلام و جمع‌بندی آرا اعلام شود.

به گزارش فارس؛ یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در استان، واجد شرایط رای دادن هستند که از این میزان ۳۲ هزار نفر برای اولین بار رای می‌دهند.

انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ با افزایش تعداد شعبات نسبت به دوره‌های گذشته از ساعت هفت صبح همزمان با سراسر کشور در استان گلستان آغاز شده است، روند برگزاری آن برحسب نظر وزارت کشور تا ساعت ۲۴ قابل تمدید است، رای‌گیری از افراد در محل شعبه تا ساعت دو صبح در روز رای‌گیری قابل انجام خواهد بود.

یک‌هزار و ۸۸۴ صندوق شعبه اخذ رای برای ریاست جمهوری تمهید شده است، ۴۱ حوزه انتخابات در استان داریم و ۴۰ هزار نفر عوامل اجرایی در استان گلستان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات قانونمند و سالم را بر عهده گرفتند.

یک‌هزار و ۷۷۴ صندوق در روستاها و شهرهای استان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شده است، علت کاهش تعداد صندوق شوراهای اسلامی به دلیل حد نصاب نبودن تعداد داوطلبان شوراها در برخی روستاهاست و انتخابات شورا در آنجا برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام/۸۳۰۰۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول