اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

یک انتخابات پرشور با کمی تخلف و تاخیر در اخذ رای از مردم

در حالی انتخابات 28 خرداد‌ماه ساعات پایانی خود را سپری می‌کند که از زمان آغاز اخذ رأی حواشی حول محور این انتخابات می‌چرخد, و به نظر می‌رسد مسؤولان برگزاری آمادگی لازم را برگزاری صحیح و بی‌عیب و نقص انتخابات نداشته‌اند.

یک انتخابات پرشور با کمی تخلف و تاخیر در اخذ رای از مردم

 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فرآیند رأی‌گیری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در زنجان نیز آغاز شده و ساعات پایانی خود را طی می‌کند.

زمان رأی‌گیری از 7 صبح تا ۱۲ شب در نظر گرفته شده که می‌تواند در صورت لزوم تا ۲ بامداد نیز تمدید شود، استان زنجان اما از استان‌هایی بود که از همان آغاز رای گیری ۲۰ شعبه آن دچار مشکل شده بود، مشکلی که بنا به گفته استاندار زنجان ویژه انتخابات شورای شهر زنجان به دلیل مکانیزه بود و در سایر شهرها مشکلی وجود نداشت، اما همین موضوع پای همه اعضای هیأت اجرایی و نظارت استان را به فرمانداری زنجان باز کرد تا فکری برای آن بیاندیشند.

اختلال رای‌گیری در این شعب تا چند ساعت ادامه داشت و در این مدت، برخی از افراد صرفا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و عدم پیش‌بینی تعرفه برای اخذ رای دستی در زمان مشکل در انتخابات الکترونیک موجب شد افرادی که صبح اول وقت را برای دادن رأی انتخاب کرده بودند نتوانند کاندیدای منتخب خود در شورای شهر را برگزینند.

از سوی دیگر در برخی شعبات گلایه از تاخیر در بازگشایی شعبه برای دریافت آرای مردم با وجود اعلام ساعت ۷ صبح برای اخذ رأی وجود داشت و موجب معطلی بیش از یک ساعته مردم در شعبه‌ها شد.

آشنا نبودن کاربران به سیستم‌ها و ازدحام جمعیت از جمله مشکلاتی بود که در نتیجه این نقیصه به وجود آمد.

برخی گزارشات از شعباتی در زنجان خبر از خرید رأی توسط یکی از کاندیداهای شورای شهر به قیمت 50 هزار تومان! داشت و فردی در بیرون از شعبه با وعده پرداخت هزینه افراد را تشویق به نوشتن نام کاندیدای مورد نظر و گرفتن عکس می‌کرد که با حضور هیأت نظارت و بازرسان موضوع به پایان رسید.

این موضوعات موجب واکنش رئیس هیأت عالی نظارت استان زنجان شد و  حجت‌الاسلام حسن شجاعی نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در توئیت‌های جداگانه‌ای نسبت به 
نابسامانی در برگزاری انتخابات و کوتاهی‌ها و تخلفات موجود و همچنین خرید رأی واکنش نشان دهد.


از مشکلات دیگر در شعب اخذ رای نابلد بودن مردم نسبت به دستگاه اخذ رای بود که همین امر موجب شد، برخی از مردم تک رای در انتخابات شرکت کنند‌.

پس از نیمروز حیاط فرمانداری پر از صندوق‌های اخذ رأیی شد که برای دریافت آرا مردم توسط نیروهای بسیج و مردمی برای ارسال به شعب آماده‌سازی می‌شد که آماده کردن آن و ارسال صندوق‌ها تا پس از غروب آفتاب نیز ادامه داشت و مشخص نشد چرا در میانه انتخابات تازه متولیان امر به فکر آماده کردن این صندوق‌ها کرده‌اند و علت ارسال آنها به شعب چه بوده است.

با توجه به شرایط بیماری کرونا طبق ابلاغیه وزارت کشور و ستاد انتخابات، دستورالعمل‌های بهداشتی اعم از فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک، تهویه هوا و سایر پروتکل‌ها در تمامی شعب أخذ رأی رعایت می‌شود تا سلامت مردم و مجریان انتخابات نیز حفظ شود.

انتهای پیام/73009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول