اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد: رسانه‌ها سیره ائمه(ع) را در دهه کرامت بازخوانی کنند

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ دینی گفت: دهه کرامت فرصتی برای گفتمان‌‎سازی و بازخوانی سیره ائمه(ع) در سطح رسانه محسوب می‌شود.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد: رسانه‌ها سیره ائمه(ع) را در دهه کرامت بازخوانی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد خدادی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) به ویژه سیره رضوی اظهار کرد: رسانه قدرت تولید، تبیین و نشر محتوا داشته و در عین حال می‌تواند گفتمان‌ساز هم باشد، سیره ائمه(ع) تا زمانی که تبیین و ترویج نشود ‌در اولویت‌ جامعه قرار نگرفته و مصداقی برای زندگی جاری جامعه نخواهد بود زیرا مردم نمی‌دانند که این سیره در چه بخش‌هایی از زندگی آنها تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: شاخص‌هایی همانند رضایت‌مندی، موفقیت، پیشرفت و... برگرفته از ماهیت انسان‌ها است اما اینکه ذهن افراد الهی باشد تا در مسیر صحیح حرکت کنند امر مهم و درستی است؛ در این شرایط رفتار، اعمال و شاخص‌هایی که منجر به تعالی می‌شود باید مدنظر قرار گیرد زیرا تعالی بشر ریشه در افکار او دارد.

خدادی افزود: ایامی همچون دهه کرامت فرصت خوبی است که رسانه‌ها فرهنگ و‌ سیره اهل‌بیت(ع) را بازخوانی کنند، به دنبال آن در تببین، ترویج و نشر و همچنین گفتمان‌سازی فرهنگ و سیره ‌اهل‌بیت(ع) رسانه می‌تواند نقش مهم و در عین حال گفتمان‌ساز را ایفا کند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد تاثیر استفاده از مدل مناظره که امام رضا(ع) داشت، اظهار کرد: مناظره یعنی بستر قرار دادن دو دیدگاه در منظر مردم و برای مردم، کسی مناظره را ترویج می‌کند که بداند گفتمان قوی و تسلط بر مفاهیم و دیدگاه‌های خود دارد، این قدرت نهادینه در بهترین حالت باید مورد قضاوت مردم قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: هرجا که گفتمان تضاربی و پاسخ به سوال وجود داشته باشد بسیاری از مسایل و ابهامات پاسخ داده می‌شود و این بهترین فرصت برای کشف واقعیت‌ها است، در این لحظه است که باور مردم به اقناع تبدیل می‌شود و به دنبال آن اقناع به اطلاعات و اطلاعات به با‌ور و باور به اقناع تبدیل می‌شود و وقتی کسی قانع شود به بخشی از موضوع تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول