اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

قدردانی روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور از حضور پرشور هموطنان در انتخابات

سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در پیام‌هایی از حضور پر شور هموطنان ایرانی مقیم این کشورها در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قدردانی کردند.

قدردانی روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور از حضور پرشور هموطنان در انتخابات

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری همزمان با داخل در ۱۳۳ کشور و در ۲۳۴ صندوق اخذ رای در خارج از کشور برگزار شد و هموطنان ایرانی همچون گذشته حضوری پرشور در این دوره از انتخابات داشتند.

در همین راستا جمعی از سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در پیام‌هایی از حضور هموطنان ایرانی خارج از کشور در این دور از انتخابات قدردانی کردند.

* قدردانی سفارت ایران در پاریس

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس در توئیترش اعلام کرد: در انتهای روز انتخاب سرنوشت و رای گیری در حوزه پاریس از همه هموطنانی که از دور ونزدیک و در یک روز کاری در محل کنسولی سفارت حضور یافتند و نیز از آنانی که در مراحل مختلف اخذ رای با تلاش خود حوزه انتخابیه پاریس را یاری کردند، سپاسگزاری می‌کنیم. به امید ایرانی سرفراز و پاینده.

 

 

«منوچهر مرادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف نیز در توئیتی در این خصوص نوشت: با پایان انتخابات ۱۴۰۰ در کشور اوکراین، صمیمانه از تمامی هموطنان عزیزم که برای اعتلای میهن پای صندوق رای آمدند قدردانی می‌کنم. همچنین از تمامی عوامل اجرایی و نظارتی که از هیچ تلاشی برای برگزاری انتخاباتی شایسته و شفاف دریغ نکردند تشکر می‌کنم. انشاالله منتخب ملت، خادم ملت باشد.

 

 

* قدردانی سفیر ایران از هموطنان مقیم جمهوری آذربایجان

«سید عباس موسوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان نیز در پیامی از مشارکت هموطنان ایرانی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که به رغم شرایط کرونایی و بعضا تحمل دوری مسافت خود را به صندوق رای رساندند، صمیمانه سپاسگزاری و قدردانی کرد. 
وی همچنین از همکاری شایسته دولت جمهوری آذربایجان در برگزاری این انتخابات به ویژه تامین امنیت شعبات اخذ رای در باکو و نخجوان تشکر کرد.

* قدردانی سفیر ایران در رم/ تبریک به رئیس جمهور منتخب

«حمید بیات» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا نیز در پیامی از مشارکت آگاهانه، صمیمانه و مسئولانه هموطنان ایرانی در پای صندوق‌های رای مستقر در رم و میلان تقدیر و تشکر کرد و افزود: تصمیم آگاهانه و مسئولانه شما برای مشارکت در این انتخابات علی‌رغم محدودیت‌های ناشی از پاندمی کرونا و حضور تعداد معدود فریب خوردگان و عوامل ستیزه جوی بیگانه در مقابل سفارت و مزاحمت و توهین آنها، نشان داد که شما بدون توجه به تبلیغات سوء و تمامی کاستی‌ها، تنها صندوق رای را بهترین مسیر و مدنی‌ترین راه برای رسیدن به خواسته‌ها و اهداف مورد نظر خود می‌شناسید. بلاتردید با عنایت پروردگار متعال نتیجه مشارکت گرم، صمیمی و غرور آفرین شما، تامین و تضمین کننده استقلال، آزادی، عدالت، آبادانی، رفاه، پیشرفت و توسعه میهن عزیزمان خواهد بود و مسیر رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم بزرگ ایران و همچنین تحریم‌های ظالمانه آمریکا را هموار خواهد ساخت.

بیات اضافه کرد: اینجانب همچنین به جناب آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری محترم منتخب مردم شریف کشورمان تبریک گفته و برای ایشان موفقیت در اجرای تمامی تعهدات و اهداف عالیه در مسیر رشد و آبادانی کشورمان آرزومندم.

سفارت ایران در اتریش نیز در پیامی از مشارکت ایرانیان در انتخابات ریاست جمهوری تقدی کرد. 

در این پیام آمده است: حضور پرشور و مسئولانه تعداد زیادی از هموطنان عزیز مقیم اتریش و اسلواکی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران به رغم برخی مشکلات ناشی از توهین‌ها و آزارهای غیرمتمدانه اقلیتی انگشت شمار در وین، نشان‌دهنده وحدت و همبستگی هموطنان عزیز ایرانی با هویت فرهنگی و تمدنی مشترک و برخاسته از دغدغه توسعه و پیشرفت ایران عزیز در هر کجای جهان است. سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش (و اسلواکی)، مراتب قدردانی و سپاسگزاری عمیق خود را بابت مشارکت شما عزیزان در این انتخابات و مشارکت در تعیین آینده سرنوشت ایران سربلند ابراز می‌کند.

«علیرضا کاظمی ابدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند هم در پیامی خطاب به هموطنان مقیم هلند گفت: از سوی خود و همکارانم بابت حضور سبزتان در انتخابات ۱۴۰۰ که از دور و نزدیک به پای صندوق رأی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه تشریف آوردید، قدردانی می‌کنم.
 وی ابراز امیدواری کرد مشارکت گرم هم‌میهنان نویدبخش آینده‌ای بهتر برای ایران عزیز باشد.

«احمد معصومی‌فر» سفیر جمهوری اسلامی ایران در استکهلم (سوئد) در توئیتی نوشت: از یکایک عزیزان وطن دوستی که علیرغم سختی‌های دوری مسیر و مشغله‌های یک روز کاری پای صندوق‌های رای حاضر شدند، به ویژه هموطنانی که خود در برگزاری انتخابات مساعدت کردند، خاضعانه تشکر می‌کنم.

 

 

«کاظم جلالی» سفیر ایران در فدراسیون روسیه از حضور پر شور ایرانیان مقیم روسیه قدردانی کرد. 

سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس نیز در پیامی از هموطنان ایرانی برای شرکت در این دور از انتخابات تشکر کرد.

 

 

«مهدی آقاجعفری» سفیر ایران در آفریقای جنوبی نیز در پیامی ضمن قدردانی از حضور ایرانیان مقیم آفریقای جنوبی در این دور از انتخابات نوشت: علیرغم شرایط سخت همه گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های موجود ناشی از  اوج گیری موج سوم کرونا در کشور آفریقای جنوبی، انتخابات ریاست جمهوری در هر سه حوزه پرتوریا، ژوهانسبورگ و کیپ تاون با حضور قابل تقدیر هموطنان ایرانی در کمال آرامش، امنیت و موفقیت و نیز با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی به انجام رسید.

«مرتضی رحمانی موحد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن نیز طی پیامی از حضور هموطنان مقیم ژاپن در این انتخابات تقدیر و تشکر کرد.

«محمد کشاورززاده» سفیر ایران در چین از حضور ایرانیان مقیم چین برای شرکت در این دور از انتخابات قدردانی کرد.

«احمد نادری» سفیر ایران در یونان نیز در پیامی توئیتری از مشارکت ایرانیان در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری قدردانی کرد.

«حمیرا ریگی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در برونئی دارالسلام در توئیتی نوشت: امروز شاهد حماسه غرور افرین هموطنان عزیزمان در حوزه انتخابیه برونئی دارالسلام بودیم. صمیمانه از مشارکت سرنوشت ساز تک تک شما هم وطنان عزیز قدردانی می‌کنم. باری دیگر نشان دادید که با وحدت و حمایت شما، عزت و اعتبار کشور رقم می‌خورد.

 

 

«حمیدرضا عارفی» سفیر ایران در مجارستان از حضور ایرانیان مقیم این کشور در این دور از انتخابات تشکر کرد.

«سید محمد حسینی» رئیس نمایندگی ایران در امارات عربی متحده هم از مشارکت ایرانیان در انتخابات ریاست جمهوری قدردانی کرد.

«علیرضا محمودی» سرپرست سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی نیز در پیامی ضمن قدردانی از حضور هموطنان ایرانی در این دور از انتخابات، خلق این حماسه را مرهون حضور پرشور مردم خواند.

«علی چگنی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو در پیامی نوشت: در کشور پهناور هندوستان نیز همکاران و خدمتگزاران عزیز مدال طلایی افتخار فراهم کردن تسهیلات برگزاری این انتخابات را کسب کردند. از کلیه هموطنان مقیم هند که به رغم شرایط خاص کرونایی و گرمای شدید، با شور و اشتیاق تمام در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند، تشکر می‌کنم.

«جواد حیدری» سفیر ایران در اروگوئه نیز در توئیتی نوشت: هموطنان عزیز در اروگوئه از سوی خود و همکارانم بابت حضور در پای صندوق رای انتخابات ۱۳مین دوره ریاست جمهوری در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مونته ویدئو، صمیمانه قدردانی می‌‌کنم. امیدواریم مشارکت مردم عزیز ایران باعث آینده‌ای روشن و اقتدار بیشتر برای کشورمان شود.

 

 

* تقدیر و تشکر «رضا شرکت» سرکنسول ایران در مونیخ 

 

 

«مهدی شوشتری» سرکنسول ایران در سلیمانیه نیز در پیامی اعلام کرد: حضور پرشور و مسئولانه جامعه گرانقدر ایرانیان مقیم در اقلیم کردستان و استان کرکوک عراق در این حماسه غرورآفرین، مایه مباهات گردید و برگ زرین دیگری از کتاب تاریخ سترگ مردمسالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران را رقم زد. قطعا این حضور ارزشمند، نقطه قوت و قدرتی برای رئیس جمهور منتخب و دولت آینده در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منافع ملت بزرگ و فهیم ایران خواهد بود. خاضعانه و صمیمانه از حضور تک تک ایرانیان مقیم در حوزه سرکنسولگری در این نمایش شکوه و قدرت ایران عزیز و سرافراز تقدیر و تشکر می‌کنم.  

«محسن فغانی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آلماتی نیز در پیامی از حضور پرشور و قابل تقدیر ایرانیان مقیم آلماتی قدردانی کرد.

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در باتومی هم از هم میهنان ایرانی به خاطر مشارکت در این رویداد ملی صمیمانه سپاسگزاری کرد.

سرکنسولگری ایران در هنگ کنگ نیز از مشارکت ایرانیان در انتخابات ریاست جمهوری قدردانی کرد.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول