اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صنعاء برای پاسخ عملی به تصمیم دبیرکل سازمان ملل آماده می‌شود

عضو شورای عالی سیاسی دولت نجات ملی یمن از آماده شدن صنعاء برای نشان دادن پاسخ عملی به دبیرکل سازمان ملل و افشای معامله باج‌گیرانه او برای ابقا در پستش خبر داد.

صنعاء برای پاسخ عملی به تصمیم دبیرکل سازمان ملل آماده می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  روز جمعه (دیروز - ۱۸ ژوئن)، سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که «آنتونیو گوترش»  دبیر کل این سازمان تصمیم گرفته است که نام جنبش انصارالله را در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان قرار دهد،اما چنین تصمیمی درباره عربستان سعودی گرفته نشده است. 

در پی انتشار این گزارش، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی دولت نجات ملی یمن طی پستی در توئیتر واکنش نشان داد و نوشت که صنعاء به این اقدام دبیرکل سازمان ملل متحد پاسخ عملی خواهد داد و با برگزاری یک راهپیمایی با حضور کودکان یمنی جنایات ائتلاف سعودی طی شش سال تجاوز به یمن، علیه کودکان این کشور را به نمایش خواهد گذاشت.

 

وی نوشت: «یک راهپیمایی برای کودکان یمنی تدارک دیده می‌شود تا طی آن، تصاویر و ماکت‌هایی از پیکرهای کودکانی که به دست ائتلاف سعودی [طی شش سال تجاوز] کشته شده‌اند را حمل کنند و بار دیگر با پول خود [که بخشی از هزینه‌های روزانه‌شان است] به گوترش کمک می‌کنند و تصاویر کودکان شهیدی را که تجاوز آمریکایی، بریتانیایی، سعودی، اماراتی و سایر همیپمانان آنها را به کشتن داده، در خیابان‌ها و ورودی‌های شهرها قرار دهند. این خود محکومیتی برای سازمان ملل، شورای امنیت و تاکید بر تروریسم متجاوز است».

محمد علی الحوثی چند ساعت پیش از این پست در توئیتر، نوشته بود: «تصمیم گوترش مستند به وقایع میدانی و گزارش‌های کمیته‌های مستقلی که ما خواستار آن شدیم، نیست. این تصمیم  تاکیدی بر انجام معامله‌ای باج‌گیرانه برای انتخاب مجدد گوترش به عنوان دبیرکل سازمان ملل است، همان معامله‌ای که بان کی مون در گذشته انجام داد و رسما اعلام کرد ناگزیر است نام عربستان را از فهرست ننگین حذف کند. [لذا] بررسی نحوه تعامل با این باج‌گیری سازمان ملل ضروری است».

وی در پستی دیگر نوشت که سازمان ملل و گوترش هیچ اقدامی برای هزاران کودکی که در پی تجاوز آمریکا، انگلیس، عربستان، امارات و هم پیمانانشان کشته شدند، انجام ندادند. الحوثی از همه خواست تا در روز‌ها و ساعات آینده عکس‌های جنایات متجاوزان را در تمام وبگاه‌ها، صفحه‌ها، پست‌ها و توئیت‌ها منتشر کنند تا گوترش و سازمان ملل در جهان رسوا شوند.

پیش از محمد علی الحوثی، «ضیف‌الله الشامی» سخنگوی دولت نجات ملی و وزیر اطلاع‌رسانی یمن با استناد به جنایات ائتلاف سعودی ـ آمریکایی علیه کودکان و زنان یمن طی بیش از شش سال گذشته گفت که تصمیم آنتونیو گوترش برای قرار دادن نام انصارالله در فهرست ناقضان حقوق کودکان یک نفاق آشکار است که با هدف دبیرکلی مجدد گوترش اتخاذ  شده است.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن نیز درباره اقدام سازمان ملل در درج نام جنبش انصار الله در فهرست سیاه کشورها و گروه‌های ناقض حقوق کودکان تصریح کرد: سازمان ملل به نفع قدرت‌های بزرگ عمل می‌کند و این کارش هم جانبدارانه بوده است.کشورهای متجاوز فجیع‌ترین جنایات را در حق کودکان مرتکب می‌شوند، اما در این فهرست قرار نگرفتند.

او افزود: ما از بان کی مون دبیر کل سابق سازمان ملل درباره علت حذف نام عربستان سعودی از فهرست قاتلان کودکان پرسیدیم و او جواب داد که آنها ما را از لحاظ مالی تحت فشار گذاشتند.

تجاوز نظامی به یمن در فرودین ۱۴۰۰ وارد هفتمین سال خود شد. جنگی نابرابر که به گفته مقامات سازمان ملل بدترین فاجعه‌ انسانی حال حاضر جهان را رقم زده است. یک تراژدی با ابعاد و تبعات سیاسی، اجتماعی، نظامی، منطقه‌ای و جهانی که تا بدین جا افق روشنی برای توقف آن دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول