اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

بررسی حریفان ایران در لیگ ملت‌های والیبال/ فرانسه؛ خروس‌های المپیکی در اندیشه کسب سکو

تیم ملی والیبال ایران در سیزدهمین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها باید به مصاف فرانسه برود.

بررسی حریفان ایران در لیگ ملت‌های والیبال/ فرانسه؛ خروس‌های المپیکی در اندیشه کسب سکو

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها در گروه مردان از هفتم خرداد آغاز و تا دوم تیر ادامه دارد. مسابقات مراحل نیمه‌نهایی و نهایی لیگ ملت‌ها برای مردان نیز پنجم و ششم تیرماه برگزار خواهد شد.

در طول 32 روز (مجموع مراحل مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی) 124 مسابقه در سطح بالا به شکل متمرکز به میزبانی ریمینی ایتالیا برگزار می‌شود؛ در حالی که اولویت فدراسیون جهانی، سلامتی اعضای تیم‌ها و عوامل اجرایی است. 

در گروه مردان لیگ ملت‌های والیبال سال 2021 برزیل، ایران، هلند (جایگزین چین)، ایتالیا، لهستان، صربستان، آمریکا، فرانسه، ژاپن، آلمان، روسیه و آرژانتین به عنوان 12 تیم ثابت و استرالیا، بلغارستان، کانادا و اسلوونی به عنوان چهار تیم غیر ثابت، حضور دارند.

* اعلام لیست فرانسه برای لیگ ملت‌ها

شاگردان آلکنو در سیزدهمین مسابقه خود باید به مصاف فرانسه بروند. این بازی قرار است روز دوشنبه 31 خرداد، ساعت 15:30 به وقت ایران برگزار شود. فرانسه برای این دوره 18 بازیکن را انتخاب کرده است. اسامی لیست 18 نفره این تیم در لیگ ملت‌های 2021 به شرح زیر است:

پاسورها:

بنجامین تونیوتی، آنتونین بریزارد، لئو مِیِر

پشت‌خط‌زن‌ها:

ژان پاتری، استفان بویر، تئو فار

سرعتی‌زن‌ها:

بارتلمی چیننیزه، نیکولاس لگاف، داریل بولتور، مویی گوئیه

قدرتی‌زن‌ها:

اروین انگاپت، کوین تیلی، ژولین لینل، ترور کلونوت، تیبو روسارد، یاسین لوئاتی

لیبروها:

ژنیا گربینیکوف، بنجامین دیِز

تیلیه، سرمربی فرانسه از بین این نفرات بنجامین تونیوتی، آنتونین بریزارد، ژان پاتری، استفان بویر،کوین تیلی، اروین انگاپت، ترور کلونوت، یاسین لوئاتی، بارتلمی چیننیزه، نیکولاس لگاف، داریل بولتور، ژنیا گربینیکوف را برای حضور در المپیک توکیو انتخاب کرده است.

* فرانسه؛ تیمی که با پرستاره‌هایش به دنبال صعود است

تیم ملی والیبال فرانسه یکی از تیم‌های پرستاره این دوره از مسابقات است. خروس‌ها با وجود اینکه در المپیک توکیو هم حضور دارند، اما برای لیگ ملت‌ها هم با برنامه آمده‌اند. آنها در این دوره از مسابقات ضمن اینکه به دنبال برگزاری چندین بازی تدارکاتی با کیفیت هستند، نیم‌نگاهی هم به کسب سکو و دریافت جایزه نقدی مسابقات دارند.

فرانسوی‌ها در هر پست حداقل یک فوق ستاره در ترکیب خود دارند و این موضوع می‌تواند برای هر تیمی یک نکته مثبت باشد. آنها تنها تیمی هستند که توانسته‌اند به برزیل، صدرنشین این دوره مسابقات ضربه بزنند و تنها شکست طلایی‌پوشان را به آنها تحمیل کنند.

تونیوتی، بویر، لگاف، انگاپت، گربینیکوف و... از جمله ستاره‌های سرشناس فرانسه هستند. آنها شاید در جمع برترین‌های هر پست در رقابت‌های امسال قرار نداشته باشند، اما بازیکنانی هستند که نام‌شان می‌تواند لرزه بر اندام هر تیمی بیاندازد.

* نگاهی به نتایج فرانسه در دوره گذشته

فرانسه در دوره گذشته (2019) در مرحله مقدماتی با کسب 11 پیروزی، چهار شکست و 34 امتیاز عنوان چهارم را به خود اختصاص داد و به مرحله نهایی راه پیدا کرد و در نهایت عنوان ششم را به خود اختصاص داد. این تیم در هفته اول راهی صربستان شد که حاصل این سفر ثبت 3 پیروزی مقابل روسیه، صربستان و ژاپن بود؛ خروس‌ها لیگ ملت‌ها را طوفانی شروع کردند و چهره یک تیم مدعی را به خود گرفتند. این تیم در هفته دوم راهی چین شد و در این هفته توانست 2 پیروزی مقابل لهستان و چین کسب کرده و مغلوب بلغارستان شد.

در هفته سوم فرانسوی‌ها میزبان بودند و تنها موفق به کسب یک پیروزی مقابل آلمان شدند. شاگردان تیلیه در ادامه نتایج را به آرژانتین و آمریکا واگذار کردند. فرانسوی‌ها در هفته چهارم به ایران سفر کردند و حاصل تلاش آنها در هفته چهارم کسب 3 پیروزی مقابل تیم‌های استرالیا، پرتغال و ایران بود. در آخرین هفته لیگ ملت‌ها فرانسه راهی برزیل شد و در این هفته توانست ایتالیا و کانادا را شکست دهد و مغلوب برزیل شد.

شاگردان تیلیه در پایان دور مقدماتی عنوان چهارم را کسب کردند و به مرحله نهایی صعود کردند. فرانسه در این مرحله نتیجه را به آمریکا و روسیه واگذار کرد و نتوانست به مراحل بالاتر راه پیدا کند و در نهایت با کسب عنوان ششم به کار خود خاتمه داد.

* بررسی وضعیت کنونی ایران و فرانسه در VNL

شاگردان ولادیمیر آلکنو در 4 هفته ابتدایی موفق به کسب 5 پیروزی شدند و در 7 بازی هم نتیجه را به حریفان خود واگذار کردند. ملی ایران شروع نگران کننده‌ای داشت و نتیجه را به ژاپن و روسیه واگذار کرد، اما پس از آن توانست از سد تیم های هلند، کانادا، ایتالیا، بلغارستان و آمریکا عبور کند. ایران در ادامه هم با نتایج 3 بر 2 مغلوب تیم های صربستان و آلمان شد و در هفته چهارم هم مغلوب تیم‌های استرالیا، برزیل و اسلوونی شد تا در جایگاه یازدهم جدول رده‌بندی قرار بگیرد.

در طرف مقابل تیم ملی فرانسه بازهم شروع خیره کننده‌ای داشت و در هفته اول از سد تیم‌های بلغارستان، آلمان و استرالیا گذشت. خروس‌ها در هفته دوم برزیل و ژاپن را از پیش‌رو برداشتند و نتیجه را به صربستان واگذار کردند. روسیه و کانادا قربانیان بعدی فرانسه بودند. اسلوونی به عنوان پدیده این دوره از مسابقات توانست یک شگفتی دیگر رقم زده و فرانسه را شکست دهد. فرانسه در هفته چهارم نوسان زیادی داشت؛ این تیم ابتدا با نتیجه 3 بر 2 مغلوب هلند شد و در گام بعدی با نتیجه 3 بر یک آمریکا را برد و در آخرین مسابقه هم با نتیجه 3 بر 2 مقابل ایتالیای میزبان بازنده شد.

به این ترتیب فرانسوی‌ها با کسب 8 پیروزی و 4 شکست در رده پنجم جدول رده بندی قرار دارند. آنها در هفته پنجم باید به ترتیب مقابل تیم‌های ایران، آرژانتین و لهستان قرار بگیرند. 

* برنامه مسابقات ایران در پیکارهای امسال لیگ ملت های والیبال 2021 به شرح زیر است:

دوشنبه 31 خرداد، ساعت 15.30

ایران - فرانسه

سه شنبه اول تیر، ساعت 17.30

ایران - لهستان

چهارشنبه دوم تیر، ساعت 18.30

ایران - آرژانتین

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول