اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ایده‌های نوآورانه دانش‌آموزان به کسب و کار تبدیل می‌شود

نشست‌های تخصصی رویداد ایده‌محور کمان با حضور متخصصان حوزه یادگیری، شناخت و حوزه فناوری برگزار شد تا دانش‌آموزان خلاق بتوانند ایده‌های نوآورانه خود را به پروژه‌های درآمدزا تبدیل کنند.

ایده‌های نوآورانه دانش‌آموزان به کسب و کار تبدیل می‌شود

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با برگزاری این رویداد آموزشی و پژوهشی که از نخستین روزهای اردیبهشت ماه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، بیش از 100 دانش‌آموز از مدارس مختلف کشور، با کمک متخصصان و مربیان حوزه ایده، فناوری و کسب‌وکار، ضمن ارائه طرح‌های پژوهشی و فناورانه خود به پرورش و تبدیل آن به پروژه‌های قابل ارائه پرداختند.

شرکت در نشست‌های آموزشی با هدف تحلیل دستاوردهای پژوهشی انجام شده در طول سال تحصیلی گذشته، بخشی از رویداد ایده آزاد کمان بود که دانش‌آموزان ایده‌پرداز را با نقاط ضعف و قوت طرح‌ها، راهبردهای رسیدن ایده به مرحله پروژه و رقابت در بازار تجاری آشنا کرد.

حوزه‌های رقابتی در این رویداد شامل علوم پایه و فناوری‌های زیستی، انرژی‌های نو، صنایع خلاق، اسباب‌بازی و فناوری‌های دیجیتال بود.

 

آغاز فرآیند یادگیری پروژه‌محور

در نشست‌های تخصصی یادگیری پروژه‌محور در صندوق نوآوری و شکوفایی به دو شکل حضوری و مجازی میزبان دانش‌آموزان، فعالان زیست‌بوم نوآوری  و کسب و کارهای دانش بنیان بود، موضوعات راهبردی در حوزه دانش و فناوری‌ سطح دانش آموزی از جمله آموزش خانواده، فناوری‌های مطرح جهانی در آموزش دانش‌آموزی و چگونگی ورود دانش‌آموزان به مسیر نوآوری با محوریت آموزش  ایده تا محصول، طرح و بررسی شد.

از مهم‌ترین محورهای مطرح شده در این نشست‌ها که با حضور کارشناسان ستادهای توسعه فناوری و مشاوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اعضای هیات مدیره انجمن مدیریت نوآوری و فناوری ایران، سازمان فناوری اطلاعات ، قطب فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفت دانش‌آموزی کشور برگزار شد می‌توان به تاثیر یادگیری فناورانه در طراحی پروژه‌های محصول‌محور، فناوری و یادگیری، راه‌کارهای تبدیل ایده به محصول و خلق پژوهش نوآورانه اشاره کرد.

 

این سلسله نشست‌ها پس از برگزاری رویداد آموزشی و فناورانه کمان و شناخت برگزیدگان آغاز شد و گروه‌های آموزشی شرکت‌کننده، بعد از معرفی طرح‌های پژوهشی و فناورانه در سطح دانش‌آموزیدانش‌موزش زیدانش د با روند تبدیل ایده به محصول یا خدمت نوآورانه آشنا شدند.

 

رساندن ایده به محصول

در قالب این نشست‌های تخصصی، زمینه برای تعامل و تبادل دیدگاه میان فعالان حوزه فناوری و نوآوری، شناخت استعدادهای دانش‌آموزی، اصلاح و ارتقای طرح‌های پژوهشی شرکت‌کنندگان و ارتباط با خانواده‌ها برای پرورش خلاقیت برای تولید محصول یا خدمت نوآورانه  فراهم شد.

همچنین مقدمات شرکت دانش‌آموزان صاحب پژوهش‌ها و طرح‌های ایده‌محور برتر در دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی مدرسه خلاقیت و نوآوری، پیوند ایده‌ها با سرمایه‌گذاران خطرپذیر گروه های برگزیده و تیم‌سازی برای حضور در بازار کسب و کار ایجاد شد.

رویداد ایده‌محور کمان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط مجتمع آموزشی و پژوهشی نوآور برگزار شد، در حالی که هفته گذشته با مشارکت طرح‌های پژوهش‌محور دانش‌آموزان مدارس تهران به کار خود پایان داد در ادامه با برگزاری دوره‌های تخصصی یک‌روزه برای شرکت‌کنندگان برتر زمینه را برای هدایت دانش آموزان دوره یکم دبیرستان به بازار کسب و کار ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول