اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عربستان سعودی 160 فلسطینی را زندانی کرده است

صفحه توئیتری «معتقلی الرأی» اعلام کرد که عربستان سعودی 160 فلسطینی را در یک زندان در جنوب غرب این کشور تحت بازداشت دارد.

عربستان سعودی 160 فلسطینی را زندانی کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صفحه «معتقلی الرأی» (زندانیان عقیدتی) عربستان سعودی در توییتر اعلام کرد که شمار فلسطینی‌های بازداشتی در زندان‌های سعودی به ۱۶۰ نفر می‌رسد.

حساب کاربری «معتقلی الرأی» در توئیتر اعلام کرد: شمار فلسطینی‌های زندانی در عربستان سعودی به اتهام ارتباط و گرایش به جنبش حماس به ۱۶۰ نفر می‌رسد که همه آنها در زندان «أبها» در جنوب غرب عربستان به سر می‌برند.

از فوریه ۲۰۱۹، مقامات سعودی شماری زیادی از اردنی‌ها و فلسطینی‌های مقیم این کشور را دستگیر کرده‌اند که در میان آنها می‌توان به «محمد الخضری» نماینده جنبش حماس در عربستان سعودی اشاره کرد. علاوه بر ماه فوریه که بیشترین شمار فلسطینی‌های مقیم عربستان سعودی دستگیر شدند، در ماه‌های جولای و آگوست این سال نیز شمار دیگری از شهروندان فلسطینی بازداشت شدند.

جنبش حماس تاکنون بارها از مقامات سعودی خواست تا فلسطینی‌های زندانی به ویژه الخضری را که سن او بیش از ۸۰ سال است و از بیماری‌های متعددی رنج می‌برد، آزاد کنند اما ریاض تاکنون به هیچ‌یک از  این درخواست‌ها، پاسخ مثبت نداده است.

سازمان عفو بین‌المللی در فوریه گذشته درباره وخامت حال الخضری به دلیل عدم رسیدگی پزشکی به وی در زندان عربستان سعودی، ابراز نگرانی کرده بود.

حماس پیشتر اعلام کرده بود که عربستان سعودی حدود ۶۰ نفر از اعضا و هواداران این جنبش از جمله الخضری و فرزندش را از آوریل ۲۰۱۹ بازداشت کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول