اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

درخواست رژیم صهیونیستی از قاهره برای تشدید نظارت بر گذرگاه رفح

منابع صهیونیستی از درخواست تل‌آویو از مصر برای تشدید نظارت بر گذرگاه رفح واقع در مرز نوار غزه خبر دادند.

درخواست رژیم صهیونیستی از قاهره برای تشدید نظارت بر گذرگاه رفح

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد که این رژیم از مصر برای تشدید نظارت بر کالاهای وارداتی به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح، درخواست کرده است.

«کرمیلا منشه» تحلیلگر نظامی در کانال تلویزیونی «کان» گفت که اسرائیل به طرف مصری ابلاغ کرده که نگران واردات مواد تسلیحاتی مقاومت فلسطین از طریق گذرگاه رفح به غزه است.

به گفته وی، رژیم صهیونیستی از طرف مصری خواسته است تا با هماهنگی با تل‌آویو، نظارت بیشتری بر واردات کالاها از طریق گذرگاه رفح داشته باشد.

طبق گزارش وبگاه «العربی الجدید»، منشه افزود که «مائیر بن شابات» مشاور امنیت داخلی در دفتر «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این درخواست را از طرف مصری کرده و قاهره نیز متعهد شده هماهنگی دوجانبه با مصر در خصوص واردات مواد به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح را تقویت خواهد کرد.

بن شابات در جریان سفر هفته گذشته خود به قاهره این درخواست را مطرح کرده است.

کانال تلویزیونی «کان» هفته گذشته گزارش داده بود که تل‌آویو از مصر خواسته است که اجازه ورود مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و آهن به نوار غزه را ندهد و دلیل آن را احتمال استفاده حماس در احداث تونل و بازسازی بخش‌های خسارت دیده در جریان جنگ اخیر غزه عنوان کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول