اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه ایران احضار شد

سفیر انگلیس در تهران در اعتراض به بروز مشکلاتی برای رای‌دهندگان ایرانی در این کشور امروز به وزارت امور خارجه احضار و از عملکرد شیطنت‌آمیز رسانه‌های فارسی‌زبان مستقر در این کشور هم انتقاد شد.

سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه ایران احضار شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) از احضار «راب مک ایر» سفیر انگلستان در تهران به این وزارتخانه و اعتراض به بروز مشکلاتی برای رای دهندگان ایران در کشور متبوعش خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: به دنبال اخلال در برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در برخی شهرهای این کشور از جمله لندن و برمینگهام که با توهین به رای دهندگان و عوامل اجرایی و ضرب و شتم یکی از رای دهندگان از سوی عناصر تروریست ضد انقلاب و مخالف دموکراسی همراه بود، «راب مک ایر» سفیر بریتانیا امروز (شنبه) از سوی دستیار وزیر و مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به این تحرکات آشوبگرانه و تروریستی به وی اعلام شد. 

 

 

خطیب زاده افزود: به سفیر انگلستان گفته شد که دولت و پلیس این کشور در عمل به وظایف خود مبنی بر تامین امنیت حوزههای رای گیری و رای دهندگان ناموفق عمل کرده‌اند. مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه همچنین یادآور شد دموکراسی در پای صندوق‌های رای محقق می‌شود و نه در تحرکات عده‌ای قلیل آشوبگر در خیابان‌ها. 

به گزارش فارس، «سید مهدی حسینی متین» کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن شب گذشته با انتشار فیلمی از حمله به خانم ایرانی شرکت کننده در سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در صندوق اخذ رای مستقر در شهر برمینگهام انگلیس در توئیتی نوشت: مدعیان دروغین دموکراسی با سوابق تروریستی و وابستگی به اجانب، امروز در شهر برمینگهام خانم محترمی را که فقط برای رای دادن، ابتدایی‌ترین حق هر فرد برای مشارکت در تعیین سرنوشت آمده بود، وحشیانه مجروح کردند.سفارت در حال پیگیری موضوع از مجاری رسمی است.

 

 

* انتقاد از عملکرد شیطنت آمیز و نفاق افکنانه رسانه‌های فارسی زبان مستقر در بریتانیا

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: در این ملاقات نسبت به عملکرد شیطنت آمیز و نفاق افکنانه رسانه‌های فارسی زبان مستقر در بریتانیا از جمله بی بی سی فارسی و ایران اینترنشنال که با برنامه‌ها و نوع خبر سازی‌های خود سعی در تقویت تحریم انتخابات، تشویق مردم به اعتراضات خیابانی و اخلال در روند انتخابات داشتند، نیز شدیداً انتقاد و تأکید شد این اقدامات خلاف دموکراسی و مشوق تحرکات آشوبگرانه، در حافظه مردم ایران ثبت خواهد شد.

سفیر انگلستان در جریان این احضار گفت، مراتب را به لندن گزارش خواهد کرد.

به گزارش فارس، کاردار ایران همچنین در توئیت دیگری نوشته بود: بی بی سی فارسی با شیطنت و به دروغ مدعی شده است که صندوق انتخابات ریاست جمهوری در بخش کنسولی در حال تعطیلی است. به اطلاع هم میهنان عزیز مقیم لندن می‌رساند که بخش کنسولی سفارت در خیابان کنزینگتون تا آخر شب باز است و همچنان به اخذ رای از هموطنان ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول