اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

لهستانی که بلد نیست از «لواندوفسکی» استفاده کند / چرا ستاره بایرن مونیخ در تیم ملی بی‌زهر است؟

لهستان در حالی امشب به مصاف تیم ملی اسپانیا می رود که در صورت باخت از این رقابت کنار خواهد رفت و یک عملکرد فاجعه‌بار دیگر را به ثبت خواهد رساند.

لهستانی که بلد نیست از «لواندوفسکی» استفاده کند / چرا ستاره بایرن مونیخ در تیم ملی بی‌زهر است؟

به گزارش خبرگزاری فارس، در گزارش «ترین‌ها» گفته شد که تیم ملی لهستان در هفته اول رقابت‌های یورو 2020 ضعیف‌ترین نمایش ممکن را به ثبت رساند و با باخت 2 بر یک مقابل اسلواکی نشان داد که چقدر از دوران اوج خود فاصله دارد.

البته در گزارش تحلیلی پیش از فصل نیز گفته شد(اینجا بخوانید) که تیم ملی لهستان به شدت با مشکل ضعف مربی روبه‌رو است و پائولو سوسا اصلا نتوانسته عملکرد خوبی در این تیم به ثبت رساند.

لهستان در یورو 2016 به مرحله یک چهارم نهایی رسید ولی در ضربات پنالتی مقابل پرتغال شکست خورد و از این رقابت کنار رفت. در جام جهانی 2018 یک عملکرد فاجعه‌بار را به نمایش گذاشت و اصلا نتوانست از گروه خود صعود کند و با تحقیر محض مقابل سنگال، ژاپن و کلمبیا در قعر جدول قرار گرفت.

در جام جهانی 2018 و یورو 2016 چیزی که در کنار ضعف لهستان به چشم می‌خورد ناکامی مطلق لواندوفسکی در تیم ملی بود و او حالا در یورو 2020 در بازی اول نشان داده که قصد دارد عملکرد گذشته خود را دوباره تکرار کند.

*مشکل لواندوفسکی چیست ؛ بررسی مشکل تیمی که بلد نیست از لوا استفاده کند!

رابرت لواندوفسکی که این فصل توانست رکورد تاریخی «گرد مولر» را بشکند و به اولین بازیکنی در بوندس لیگا بدل شود که در یک فصل 41 گل می‌زند، در لهستان در 12 بازی رقابت‌های مختلف ملی، تنها 2 گل به ثبت رسانده است.

 پس از شکست لهستان مقابل اسلواکی روزنامه ورزشی معتبر این کشور به نام «شگلانت اسپورتوی» تیتر جالبی زد و از سرمربی پرتغال این تیم خواست تا فوتبال لهستان را در یورو 2020 نجات دهد.

این نشریه در جلد اصلی خود کلمه انگلیسی «سوسا» را با برداشتن حرف‌های U و A به کلمه «SOS» تغییر داد و نوشت: این تیم را نجات بده!

با اینکه سوسا پیش از یورو گفته بود که لهستان نتیجه‌ای خارق‌العاده می‌گیرد و رئیس فدراسیون فوتبال این کشور نیز از آماده سازی خوب تیم لهستان حرف زد ولی این تیم خوب کار نکرده و انتظار می رود با باخت امشب از یورو 2020 کنار رود.

مشکلی برای تیم ملی لهستان و عدم گلزنی لواندوفسکی بیان می کنند این است که تاکتیک سوسا بر پایه مالکیت بسیار زیاد است و نمی‌تواند موقعیت سازی بکند. ایرادی که به سوسا می‌گیرند این است که ایده روشنی از بازی ندارد و حتی نمی‌تواند با سیستم تدافعی و میل به ضد حمله از قدرت لواندوفسکی و بازیکنان دیگر استفاده کند.

تیم ملی لهستان همچنین بسیار با تغییر بازیکن مواجه است و سرمربی این تیم هنوز نتوانسته ترکیب اصلی خود را پیدا کند. کارشناسان فوتبال لهستان نوشته بودند که سوسا فقط از فوتبال مالکیت را فهمیده و با همین مالکیت بسیار تیم را فلج کرده است.

نکته‌ای که اینجا اهمیت دارد این است که لواندوفسکی در 12 بازی در رقابت‌های مختلف که 2 گل به ثبت رسانده تنها 7 موقعیت گل بدست آورده است. به عبارتی دیگر در 1080 دقیقه، لواندوفسکی تنها 7 موقعیت گل بدست آورده که میانگین آن یک آمار عجیب را به ثبت می‌رساند. به عبارتی در تیم ملی لهستان، رابرت لواندوفسکی به صورت میانگین در هر 2 بازی یک موقعیت گلزنی بدست آورده که یک آمار فاجعه‌بار و غیرقابل باور است.

کارشناس فوتبال لهستان اظهار داشت: لواندوفسکی بازیکن تیمی است، مثل رونالدو یا مسی و نیمار نیست. او با اینکه بسیار باهوش است باید سخت تلاش کند و با تیم جلو برود.

واورزیوسکی، بازیکن سابق دورتموند ادامه داد: در یورو 2016 او وظیفه خود را انجام داد و توانست 2 مدافع را با خود درگیر کند. در اینجا آرکادیوش میلیک فرصت پیدا کرد تا گلزنی کند ولی بسیاری از موقعیت‌ها را از دست داد. اگر خودِ لواندوفسکی این فرصت‌ها را بدست می‌آورد بی‌شک می‌توانست عملکرد درخشان‌تری به ثبت رساند.

نکته مهم در بازی لواندوفسکی این است که او در بازی با اسلواکی تنهای تنها بود و بدون میلیک لهستان کاملاً بی‌زهر شده بود. با اینکه کرچویاک سعی داشت به لواندوفسکی کمک کند اما این اتفاق رخ نداد و لهستان به دلیل ضعف در بازی سازی کاملاً بی اثر ماند.

به نقل از سایت گل به نظر می‌رسد تنها یک معجزه می‌تواند باعث شود تا لهستان امشب بازی خود را مقابل اسپانیا با پیروزی پشت سر گذارد. بی شک راهِ لهستان با سوسا با این ایده‌های بی‌زهر به جایی نخواهد رسید و باید دید امشب این سرمربی پرتغال چه عملکردی می‌خواهد از خود به ثبت رساند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول