اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آخرین اخطار مقاومت فلسطین به تل‌آویو از طریق قاهره

به گفته یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی، مقاومت فلسطین به قاهره ابلاغ کرده است که صبر آن در قبال حملات اسرائیل در حال لبریز شدن است و در صورت تداوم حملات، به این حملات پاسخ خواهد داد.

آخرین اخطار مقاومت فلسطین به تل‌آویو از طریق قاهره

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، گروه‌های فلسطینی طی پیامی به مصر اعلام کردند که به هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه پاسخ خواهند داد.

«خضر حبیب» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با روزنامه فلسطینی «الایام»، امروز (شنبه - ۱۹ ژوئن) گفت:«گروه‌های مقاومت به مصر هشدار داده‌اند که اجازه نخواهند داد؛ دولت اشغالگر، شروط خود را بر مقاومت تحمیل کند یا نوار غزه را در انزوا نگه دارد».

وی افزود: اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت، موضع نهایی و واحد خود را در تعامل با تکرار رفتارهای اسرائیل در روزهای آتی اتخاذ کرده است و نتیجه هر چه باشد، در مقابله با این حملات تردید نخواهد کرد».

حبیب ادامه داد که مقاومت دیگر در قبال تداوم حملات اسرائیل که طی سه شب اخیر ادامه یافته، صبر نخواهد کرد و این صبر در حال لبریز شدن است.

این مقام ارشد جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: «تداوم تجاوزها و حملات اسرائیل، بی‌تردید به از سرگیری تقابل نظامی در طول مرزها در آینده نزدیک منجر خواهد شد. لذا فشارهای سنگینی که برخی طرف‌ها بر مقاومت وارد می‌کنند تا خویشتنداری کند و واکنش نشان ندهد، در صورت تکرار حملات بی‌معنا خواهد بود».

این رهبر جنبش جهاد اسلامی گفت که تداوم ماجراجویی اسرائیل، تلاش‌های بین‌المللی به رهبری مصر برای تثبیت آرامش و آتش‌بس را از بین خواهد کرد.فرستادن بالن‌های آتش‌زا و منفجره از نوار غزه به سوی مقرها و شهرک‌های اسرائیلی با تداوم محاصره نوار غزه و بسته بودن مستمر بیش از یک و نیم ماه گذرگاه‌ها در ارتباط است.

وی افزود: «توقف فرستادن این بالن‌های آتش‌زا در مرحله کنونی مطرح نیست زیرا این اقدام، یکی از ابزارهای مبارزه مردمی با جنایت‌های اشغالگر است».

پیشتر، جنبش حماس اعلام کرده بود که بمباران مقرهای مقاومت در نوار غزه صرفا یک مانور برای دولت جدید رژیم صهیونیستی است که با هدف ترمیم روحیه سربازان و فرماندهان آنها صورت می‌گیرد که در مقابل پایداری و حملات مقاومت در نبرد «سیف القدس»(شمشیر قدس)، فروپاشیده شده بود.

جبهه خلق برای آزادسازی فلسطین (الجبهة الشعبیة لتحریر فلسطین) نیز این عملیات‌های اسرائیل را تلاش بی‌حاصل تل‌‌آویو برای تحمیل قوانین جدید توصیف کرد.

نبرد شمشیر قدس معروف به جنگ 12 روزه، از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ که تا بامداد جمعه ۳۱ اردیبهشت‌ماه ادامه داشت رژیم صهیونیستی با حملات خشن به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به شهادت رساند. گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حملات گسترده راکتی و موشکی قرار دادند، به گونه‌ای که سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از راکت‌ها ناکام ماند.برخی منابع اعلام می‌کنند که در این نبرد، مقاومت فلسطین بیش از چهار هزار موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک و خسارات زیادی را به این رژیم وارد کرد.

وزارت بهداشت غزه نیز شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را ۲۴۸ نفر اعلام کرد. از این تعداد ۶۶ نفر کودک و ۳۹ نفر زن بودند. مطابق این اعلانیه، شمار مجروحان این جنگ نیز به حدود ۲ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول