اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

دولت آینده همه تلاش خود را معطوف به تشکیل دولت مردمی کند

یک استاد دانشگاه در یادداشتی به مناسبت اعلام نتایج انتخابات 28 خرداد، مروری کوتاه بر اخلاق شکست و ادب پیروزی در فرآیندهای دموکراتیک داشته است.

دولت آینده همه تلاش خود را معطوف به تشکیل دولت مردمی کند

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، علی دارابی پژوهشگر سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه در نوشتاری به انتخابات 28 خرداد و اخلاق انتخاباتی در جریان این رویداد مهم سیاسی – اجتماعی پرداخته است.

او در این یادداشت با بیان اینکه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ با حضور گسترده مردم نجیب، مومن، صبور و بزرگوار ایران برگزار شد آورده است: جهانیان صفوف به هم فشرده مردم ایران را از قاب رسانه ملی دیدند، صفوفی که از نخستین ساعات یعنی 7 صبح روز جمعه تشکیل شدند و تا پاسی از شب ادامه داشتند و به این ترتیب بیش از ۲۸ میلیون نفر در این انتخابات شرکت کردند و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با قریب به ۱۸ میلیون رأی، منتخب ملت ایران برای تصدی "عالی‌ترین مقام اجرایی کشور" برگزیده شد و اکنون رئیس جمهور منتخب همه مردم ایران است.

دارابی با تبریک این حماسه‌آفرینی به مردم ایران در داخل و خارج کشور و به رئیس جمهور منتخب و آنهایی که به ایشان رأی داده‌اند خاطرنشان کرده است: اخلاق اسلامی روحیه ایرانی ایجاب می‌کند که کاندیداها و جریان‌های سیاسی و اشخاصی که در انتخابات موفق به جلب اعتماد مردم نشدند، اخلاق شکست را داشته باشند؛ نتیجه رقابت را پذیرا بوده، به کاندیدای پیروزی تبریک گفته و برنامه‌های خود را در اختیار منتخب ملت قرار دهند که جا دارد از همه کسانی که به رغم دلخوری‌های خودشان در پای صندوق‌های رای حاضر شدند و مردم را فارغ از انگیزه‌های مختلف دعوت به مشارکت کردند قدردانی کرد.

در ادامه این یادداشت تاکید شده است: ادب اسلامی حکم می‌کند کاندیدای پیروزی و هواداران و حامیان او "احترام اقلیت" را پاس بدارند و خدای ناخواسته بدور از انحصار طلبی، تمامیت‌خواهی و سهم‌خواهی همه تلاش خود را معطوف به تشکیل یک "دولت" مردمی، کارآمد، توانا و خردگرا" بکار بندند چرا که حق بزرگ ملت شریف ایران و قدردانی از حضور آنان "خدمت صادقانه، مبارزه با فساد، عمل به وعده ها و "پاکدستی دولت"  است.

او در پایان به شعری از هوشنگ ابتهاج مشهور به «سایه» اشاره و نوشته است: چه زیبا سروده که

امروز نه آغاز و نه انجام جهان است
ای بس غم و شادی که پس پرده نهان است

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول