اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

غربالگری بیش از ۶۰۰ هزار نوآموز پیش دبستانی در برنامه سنجش

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از غربالگری بیش از ۶۰۰ هزار نوآموز پیش دبستانی در برنامه سنجش نوآموزان خبر داد.

غربالگری بیش از ۶۰۰ هزار نوآموز پیش دبستانی در برنامه سنجش

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، سید جواد جسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست مشترک با رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و محمود حبیبی رئیس دفتر فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اهمیت غربالگری و مداخلات به‌هنگام گفت: نظام تعلیم و تربیت باید در بهترین و مناسب ترین سن از همان اوایل تولد مداخلات حرفه‌ای را در راستای توانمند سازی نوآموزان مصروف دارد و اگر در زمان مناسب، مداخله حرفه‌ای محقق نشود، گاه معلولیت‌های پنهان در مسیر زمان تبدیل به معلولیت‌های آشکار و مزمن می‌شود.

حسینی افزود: لازمه مداخلات به‌هنگام طلایی، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در سنین پایین است و در همین راستا در سال جاری بیش از ۶۰۰ هزار نوآموز بدو ورود به پیش دبستانی مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: تلاش برای کاهش سن غربالگری از پیش دبستانی به سنین پایین تر و استفاده از نتایج غربالگری وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی از جمله برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه در برنامه سنجش سال جاری، سنجش ۵۵ درصدی نوآموزان بدو ورود به پیش‌دبستانی هدف‌گذاری شده است، گفت: در سال جاری نوبت‌گیری نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی در پایگاه‌های سنجش همزمان آغاز خواهد شد و در استان‌هایی که نیاز باشد در کنار پایگاه‌های اصلی سنجش، پایگاه‌های تخصصی سنجش نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی نیز ایجاد خواهد شد.

حسینی خواستار رفع مشکلات سامانه سیدا جهت اتصال به سامانه سنجش شد و اظهار کرد: با اهتمام دفتر فناوری اطلاعات به زودی مشکلات سامانه سیدا حل خواهد شد و نوبت‌گیری نوآموزان در پایگاه‌های سنجش تسهیل خواهد شد.

وی افزود: به زودی  ویبنار آموزشی مشترک معاونت آموزش و پرورش استثنایی و ابتدایی برای تمامی عوامل پایگاه های سنجش  برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول