اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  پنجره تربیت

دولت آیت الله رئیسی و آینده تعلیم و تربیت

انتخاب آیت الله رئیسی به عنوان ریاست جمهوری آینده کشور، بارقه امیدی را برای دغدغه مندان تعلیم و تربیت کشور، ایجاد کرد. با مشارکت فعال در پنجره تربیت، مطالبات و برنامه های پیشنهادی نظام تعلیم و تربیت را به بحث بگذارید. اردوان مجیدی.

دولت آیت الله رئیسی و آینده تعلیم و تربیت

اردوان مجیدی

 

انتخاب حضرت آیت الله رئیسی با رای قاطع و مشارکت فعال و گسترده مردم ایران، بارقه امیدی را برای شکوفا شدن و شکل گرفتن یک ایران قدرتمندتر از پیش، رقم زده است. این پیروزی را به حضرت ولی عصر عجل الله فرجه، حضرت امام خامنه ای، ملت شریف ایران، و ایشان تبریک می گوئیم.

آنچه در هیاهوی مشکلات معیشتی و اقتصادی و سیاسی مغفول مانده، توجه به تعلیم و تربیت ، برای رقم زدن پیشرفتی پایدار در کشور است.

 

اما آنچه در هیاهوی مشکلات معیشتی و اقتصادی و سیاسی مغفول مانده، توجه به تعلیم و تربیت و نظام تعلیم و تربیت کشور، برای رقم زدن پیشرفتی پایدار در کشور است. مطالبه جامعه تعلیم و تربیت از رئیس جمهور محبوب و منتخب، توجه به این حوزه مهجور است. شاید امروز جا داشته باشد که مانند همان شکایت رسول الله صلی الله و علیه و آله از قومش را در مورد مهجور گذاشتن قرآن که قرآن کریم ذکر کرده است (وَقَالَ الرَّسُولُ یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا ﴿فرقان30﴾)، ما نیز از مسئولین گذشته کشور داشته باشیم که: ”طی دهها سال، بسیاری از مسئولین کشور، تعلیم و تربیت را مهجور و سست گرفته‌اند“.

طی دهها سال، بسیاری از مسئولین کشور، تعلیم و تربیت را مهجور و سست گرفته‌اند!

 

و امروز از جناب آقای رئیسی، تقاضا می کنیم که تحول تعلیم و تربیت را جدی و به قوت بگیرند، همانگونه که ”یا یحْیى خُذِ الْکِتَابَ بِقُوَّةٍ”!

ضمن اینکه تقاضای قبلی ما از فعالان و صاحبنظران تعلیم و تربیت، در دو یادداشت قبلی، به جای خود باقی است. اینکه همه در پاسخ به یکی از مهمترین سوالات جامعه، همت کنند: آینده نظام تعلیم و تربیت، در تبیینی نظری و عملی، چگونه باید باشد؟

در تعیین مسیر آینده نظام تعلیم و تربیت، نقش داشته باشید.

 

اول اینکه ریاست جمهور محبوب و منتخب، حضرت آیت الله رئیسی، به مسئله تعلیم و تربیت چگونه نگاه می‌کنند؟ و دوم اینکه مطالبات جامعه از رئیس جمهور منتخب چه خواهد بود.

 

پنجره تربیت طی روزها و هفته های آینده به این موضوع خواهد پرداخت. ان شاء الله.

  • اولا از جناب آقای رئیسی و همکارانشان دعوت می‌کنیم که دیدگاهها و برنامه‌های خود در حوزه تعلیم و تربیت را در اینجا در یک یا چند مقاله تبیین کرده و به بوته نقد و نظر صاحبنظران بگذارند. 
  • ثانیا از جامعه صاحبنظران و فعالان تعلیم و تربیت، دعوت می کنیم، که با ارسال مقالات خود:
    • مطالبات جامعه را از رئیس جمهور منتخب و وزیر آینده آموزش و پرورش را بیان کنند.
    • برنامه های مطرح شده ریاست جمهوری محبوب و منتخب را در حوزه تعلیم و تربیت، با ارائه تحلیلهای منطقی و مستدل، نقد و بررسی کنند.
    • معیارهای مطلوب برای انتخاب وزیر آموزش و پرورش را معرفی و به رئیس جمهور آینده پیشنهاد کنند.
    • برنامه پیشنهادی خود در این حوزه را تبیین و به وزیر آینده آموزش و پرورش ارائه کنند.
    • به نقد و بررسی عملکرد وزرا و دولتهای پیشین پرداخته، و نقاط ضعف و قوت عملکرد آنها را، برای پند گرفتن و طی کردن مسیر آینده، مطرح کنند.

از جامعه صاحبنظران و فعالان تعلیم و تربیت، دعوت می کنیم مطالبات و برنامه پیشنهادی خود را،  در پنجره تربیت ارائه کنند.

 

پنجره تربیت مقالات ارسالی را که طبق قواعد پنجره تنظیم شده باشد، منعکس خواهد کرد. قواعد پنجره تربیت، و چگونگی ارسال مطالب خود را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

 

انتهای پیام/

از شما صاحبنظر گرامی در حوزه تعلیم و تربیت هم دعوت می کنیم، از نویسندگان، ممیزان و اعضای هیئت تحریریه پنجره تربیت باشید. برای ارسال مطالب و عضویت در هیئت تحریریه، از طریق ایمیل FarsPanjarehTarbiat@gmail.com مکاتبه فرمائید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول