اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

جشن میلاد امام رضا(ع) در بیش از 50 محله تهران برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان تهران از برگزاری کاروان شادی ویژه میلاد امام رضا (ع) به همت 30 بقعه متبرکه در بیش از 50 محله تهران خبر داد.

جشن میلاد امام رضا(ع) در بیش از 50 محله تهران برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به برپایی برنامه‌های متنوع در بقاع متبرکه استان تهران همزمان با دهه کرامت، از برگزاری جشن و شادی خیابانی به دلیل شیوع کرونا و جلوگیری از تجمع خبر داد و گفت: با توجه به شیوع کرونا، در آستانه میلاد امام رضا (ع) که این کشور متعلق به ایشان است، کاروان شادی در سطح شهر تهران با پخش مولودی و شعرخوانی این ایام را جشن می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جشن کرامت توسط بیش از ۳۰ بقاع متبرکه استان تهران برگزار می‌شود، افزود: بقاع متبرکه استان تهران از شهریار و حسن آباد تا بهارستان، پاکدشت و دماوند، برنامه نسیم کرامت را برگزار می‌کنند و از روز گذشته این کاروان‌های شادی ویژه ایام ولادت امام هشتم شیعیان به سطح شهر آمدند و به اجرای برنامه پرداختند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه یک کاروان شادی نیز در شب میلاد امام هشتم در میدان امام حسین (ع) با حضور جمعی از مردم در میدان امام حسین (ع) تهران برپا می‌شود، درباره سایر محله‌هایی که کاروان شادی تا میلاد امام رضا (ع) در آنجا برگزار می‌شود، گفت: کاروان شادی نسیم کرامت در چهار روز آینده در سطح بیش از ۵۰ محله تهران پیش‌بینی شده است؛ به طوری که این کاروانهای در خیابان‌هایی همچون آزادی، میدان حر، میدان قزوین، میدان امام خمینی (ره)، محله بازار تهران، میدان شهدا، خیابان پیروزی و نبرد، میدان فردوسی، تهرانپارس، کن و سولقان، ستارخان، صادقیه، پونک، دردشت، آذربایجان، طرشت، لویزان، میدان خراسان، خیابان قصر، میدان تجریش، میدان قدس و سردار جنگل حضور بهم رسانده و در برخی مناطق نیز گروه سرود نوجوانان به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

به گزارش فارس، کاروان نسیم کرامت با ماشین و موتور در سطح شهر تهران حضور می‌یابد و در برخی مناطق فقط اقدام به پخش مولودی می‌شود. اما در برخی دیگر از مناطق گروه‌های سرود نوجوانان به صورت زنده برنامه اجرا خواهند کرد. همچنین همزمان با روز میلاد امام رضا (ع) برنامه مدیحه‌سرایی با حضور مداحان و وعاظ در بقاع متبرکه برگزار می‌شود و عطرافشانی بقاع متبرکه و تقدیر از خادمان و پیشکسوتان امامزاده‌ها از دیگر برنامه‌های روزهای پیش رو تا ولادت شمش الشموس امام رضا (ع) است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول