اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

اهدای عضو جوان ۳۸ ساله جان سه بیمار را نجات داد

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: با فداکاری خانواده ایثارگر مرحوم علیداد عبدالهی و رضایت به اهدای عضو این جوان ۳۸ ساله، سه بیمار نیازمند دریافت عضو جان دوباره‌ای گرفتند.

اهدای عضو جوان ۳۸ ساله جان سه بیمار را نجات داد

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، مجتبی کلانتر رئیس دانشکده علون پزشکی شوشتر اظهار کرد: با رضایت خانواده مرحوم علیداد عبداللهی برای اهدای اعضای بدن این جوان ۳۸ ساله که بر اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شد، ۳ بیمار دریافت کننده عضو از خطر مرگ نجات یافتند.

وی افزود: این جوان ۳۸ ساله به دنبال تصادف در ۲۴ خرداد ماه با افت هوشیاری به بیمارستان خاتم الانبیا (ص) اعزام شد و پس از انجام اقدامات مراقبتی و درمانی، بیمار تحت جراحی قرار گرفته و در بخش مراقبت های ویژه بستری شد.

وی بیان کرد: متاسفانه به دنبال پایین آمدن سطح هوشیاری و پس از انجام تست‌های تشخیصی، مرگ مغزی بیمار محرز گردید.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته پس از جلساتی که با خانواده بیمار انجام شد، این خانواده فداکار در عملی خالصانه و انسان دوستانه بدون هیچگونه چشم‌داشت مالی، به اهدای اعضای فرزند خود برای نجات جان بیماران در انتظار پیوند رضایت دادند که بیمار برای برداشت ارگان و جراحی‌های پیوند به بیمارستان گلستان اهواز اعزام شد.

وی همچنین گفت: خانواده زنده یاد علیداد عبدالهی با اهدای کبد به یک خانم ۴۰ ساله و دو کلیه به دو مرد ۴۰ ساله و ۲۴ ساله، به آنان زندگی دوباره بخشیدند.

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول