اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

رونمایی از800 محصول فناورانه صادراتی /نمایش پتانسیل صادراتی محصولات دانش‌بنیان به هیات‌های خارجی

سقفی برای نمایش دایمی محصولات با فناوری بالای صادراتی ایران‌ساخت ایجاد شد تا این توانمندی‌ها به بازار جهانی معرفی شود.

رونمایی از800 محصول فناورانه صادراتی /نمایش پتانسیل صادراتی محصولات دانش‌بنیان به هیات‌های خارجی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی قلعه‌نوی رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره ایجاد خانه نوآوری و فناوری ایران توسط معاونت علمی و فناوری، گفت: این خانه فناوری در نمایشگاه بین‌المللی تهران ایجاد شده است تا محلی باشد برای «ارائه محصولات با فناوری بالای صادراتی»، «معرفی توانمندی‌های ایران‌ساخت به بازدیدکنندگان خارجی» و «تشکیل هاب صادرات محصولات دانش بنیان و خلاق دارای پتانسیل صادراتی».

وی افزود: خانه نوآوری و فناوری ایران در فضایی به وسعت ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع و با ظرفیت معرفی بیش از 800 کالا از 300 شرکت دانش‎بنیان و خلاق در فاز نخست در نمایشگاه بین‌المللی تهران ایجاد شده است و در فازهای بعدی محصولات دیگری نیز اضافه خواهد شد تا پتانسیل‎های صادراتی محصولات دانش‎بنیان را به هیات‎های خارجی معرفی کند.

به گفته قلعه‌نوی، برگزاری نشست‎های تخصصی رودررو با هیات‎های خارجی و انجام امور کارگزاری صادراتی محصولات دانش‎بنیان در قالب شرکت‎های مدیریت صادرات EMC از دیگر اهداف ایجاد این مرکز است.

وی ادامه داد: نمایشگاه دایمی ایران‌ساخت 12 بخش تخصصی فناورانه شامل ماشین‌آلات، حمل‌ونقل، برق و الکترونیک، کشاورزی، مواد پیشرفته، صنایع فلزی، تجهیزات پزشکی، دارو و سلامت و صنایع خلاق، نرم‏افزار و اپلیکیشن، بازی، انیمیشین، صنایع دستی و غیره ایجاد شده است. همچنین خانه هوشمند دانش‎بنیان با تجهیز توسط 80 شرکت دانش‎بنیان و 220 محصول نیز در آن مستقر است.

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بخش تخصصی سیمیلاتورها (شبیه‎سازها)، مونه اتاق عمل و اتاق ICU بیمارستانی با تجهیزات ایران‌ساخت، امکانات سالن کنفرانس و برگزاری جلسات رودرو، فضای کار اشتراکی و اختصای برای کادر اداری و واسطه‌های صادراتی، سالن جلسات VIP و کافه تجارت از دیگر بخش های این خانه نوآوری است.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول