اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

گزارش ١٨٠ تخلف انتخاباتی در خراسان رضوی روی میز دستگاه قضایی/ پول در پاکت اسامی کاندیداها!

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل خراسان رضوی گفت: حدود ١٨٠ گزارش از تخلفات انتخاباتی در استان اعلام و در دستور رسیدگی قرار گرفته است.

گزارش  ١٨٠ تخلف انتخاباتی در خراسان رضوی روی میز دستگاه قضایی/ پول در پاکت اسامی کاندیداها!

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدامیر مرتضوی امروز در نشست با اصحاب رسانه در محل دادگستری خراسان رضوی از حدود ١٨٠ گزارش از تخلفات انتخاباتی در استان خبر داد و گفت: خرید و فروش رای از جمله این تخلفات بود که در آن اسامی نامزدها به همراه مبلغی داخل پاکت بین افراد توزیع می‌شد که در این خصوص پرونده تشکیل شده است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل خراسان رضوی اظهار کرد: در مجموع به منظور هماهنگی در برگزاری انتخابات، ٩٤ جلسه در قالب ستاد پیشگیری از تخلفات با ٤٠٠ مصوبه و ١٣ جلسه مرتبط با فضای مجازی با ٤٨ مصوبه برگزار شد.

وی با اشاره به شناسایی عوامل تولید و انتشار کلیپ‌های حاوی تخریب، سیاه‌نمایی و توهین و نیز تبلیغات نادرست بعنوان دیگر مصادیق تخلفات انتخاباتی، اظهار کرد: در ساعات اولیه انتخابات تاخیر در آغاز رای‌گیری باعث تجمع افراد شده بود و در برخی نواحی نیز با کمبود صندوق سیار مواجه شدیم.

مرتضوی افزود: از چهار میلیون و ٦٠٠ هزار نفر واجدان شرایط رای استان، ٢ میلیون و ٥٠٠ هزار نفر با حضور در پای صندوقهای رای حاضر شدند که این میزان مشارکت معادل ٥٤/٦ درصد واجدین شاریط است.

طبق گفته معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل خراسان رضوی انتخابات این دوره در کلیه حوزه‌های استان با کمترین تنش برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به نزدیکی هفته قوه قضاییه، عنوان کرد: در این هفته اقدامات مختلفی انجام و عملکرد دستگاه قضا تشریح می شود.

مرتضوی با بیان اینکه خلافیت و نوآوری در کار از مهم‌ترین رویکردهای دستگاه قضاست، گفت: در این راستا سال گذشته در خراسان رضوی ١٣٠ پرونده با مدیریت قضایی حل شده است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل خراسان رضوی، مردمی و اجتماعی شدن قوه قضاییه را از اهداف دستگاه قضا برشمرد و بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تحقق این امر مهم تاکید کرد.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی با هیچ نهادی تعارف ندارد و  در این قوه برای حل مشکلات مردم تا حد عقلایی با نهادها و دستگاه‌های مختلف تعامل داریم.

مرتضوی با اشاره به حمایت از واحدهای تولیدی به منظور تحقق شعار سال، افزود: در این راستا به صورت مستمر و یک روز در هفته از واحدهای تولیدی بازدید و مشکلات آنها رسیدگی می‌شود که در همین راستا ١٥٣ مانع تولید در حوزه‌های مختلف استان شناسایی شده است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل خراسان رضوی در پایان، پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان را از دیگر اقدامات مهم دستگاه قضایی برشمرد و بیان کرد: همچنین هوشمندسازی به منظور کاهش میزان جرایم و تخلفات و کاهش ترددها به صورت جدی دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول