اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در زنجان به ۹۱ هزار و ۸۰۹ نفر رسید

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۹۱ هزار و ۸۰۹ نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای ۸۶ نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در زنجان به ۹۱ هزار و ۸۰۹ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۹ هزار و ۵۷۱ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۸ هزار و ۳۶ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۸۲ هزار و ۲۳۸ مورد بوده است که ۷۱ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۹۱ هزار و ۸۰۹ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۱۵۶ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۹ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۶ هزار و ۷۱۹ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۴۸۸نفر جان خود را از دست داده‌اند که دو نفر از این فوتی‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

دانشگاه توانایی تزریق روزانه بیش از ۱۰ هزار دوز واکسن را دارد
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اعلام اینکه دو مورد از واکسن‌های داخلی در اختیار استانها قرار گرفته و نیز تعداد قابل توجهی وارد استان زنجان شده است؛ و امیدواریم طی روزهای آینده با اطلاع رسانی که انجام خواهد شد تزریق واکسن ایرانی انجام شود افزود: خوشبختانه با برنامه‌ریزی که صورت گرفته دانشگاه توانایی دارد به شرط تامین واکسن،  روزانه بیش از ۱۰ هزار دز  واکسن تزریق کند.

 پرویز قزلباش گفت: در روزهای اخیر با عادی انگاری مردم و تراکمی که در محل‌های تجمع از جمله پارکها، تفرجگاه‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و اینکه استفاده از ماسک به حداقل رسیده با این روال احساس خطر و  پیش‌بینی بر این است که در نیمه تیرماه به بعد روند افزایشی بیماری را به طور محسوسی داشته باشیم. 

وی  وضعیت بیماری در استان را نیز اعلام کرد و گفت:  در روزهای اخیر روند افزایشی در میزان سرپایی داشتیم و این زنگ خطر مهمی است که در آینده شاهد افزایش بستری ها نیز باشیم،  روند بستری ها نیز  با روند کاهشی به صورت قطره چکانی است.

مدیرارشد دانشگاه در ادامه روند واکسیناسیون در استان را خوب ارزیابی نموده و افزود:  واکسیناسیون گروههای پرخطر به خوبی پیش می رود و اگر به اهداف مورد نظر نرسیدیم به علت تاخیر در تحویل واکسن بوده است و از امروز نیز با تامین دوز دوم واکسن، واکسیناسیون برای گروههای ۷۰ سال به بالا و گروه‌های جامانده آغاز شده و امیدواریم با همین روند پیش برود در عرض دو هفته آینده با اعلام وزارت بهداشت و به شرط تامین واکسن بتوانیم با سرعت بیشتری سنین پایینتر و بالای ۶۰ و یا ۶۵ سال را واکسینه کنیم.
 
وی مجموع واکسیناسیون در استان زنجان را ۸۵ هزار دز در مجموع واکسن تاکنون عنوان کرد و پایگاه خوردویی و پیاده واقع در پردیس دانشگاه علوم پزشکی، پایگاه شرکت برق واقع در شهرک کارمندان، پایگاه هلال احمر واقع در هنرستان، پایگاه پیام واقع در هتل پیام،  پایگاه مدیریت بحران واقع در شهرک الهیه و پایگاه امام علی(ع) واقع  در سه راه امجدیه را از جمله  ۶ مرکز شهر زنجان برای واکسیناسیون اعلام کرد.

وی در توصیه ای به شهروندان گفت: مردم زنجان برای سهولت کار واکسیناسیون به نزدیکترین مرکز محل سکونت خود مراجعه کنند و به دلیل تراکم جمعیت در طی امروز و فردا حتی الامکان مراجعه نکنند و هیچ نگرانی نیز  از بابت کمبود واکسن نداشته باشند، همچنین شماره تلفن ۳۳۰۱۹۰ برای آگاهی از چگونگی و محل واکسیناسیون به جهت جلوگیری از شلوغی و تراکم جمعیت و توزیع مناسب جمعیت در مراکز واکسیناسیون در نظر گرفته شده است.  
 
رئیس دانشگاه در پاسخ به سوال دیگری گفت: واکسن‌های داخلی هم در اختیار استانها قرار گرفته و به استان زنجان نیز تعداد قابل توجهی وارد شده است و امیدواریم طی روزهای آینده با اطلاع رسانی که انجام خواهد شد تزریق واکسن ایرانی انجام شود، خوشبختانه با برنامه ریزی که صورت گرفته دانشگاه توانایی دارد به شرط تامین واکسن،  روزانه بیش از ۱۰ هزار دز واکسن تزریق کند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول