اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

دومین مجوز فعالیت گردشگری در حوزه سلامت صادر شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به صدور دومین مجوز فعالیت گردشگری در حوزه سلامت در زنجان گفت: گردشگران کشورهای عمان، افغانستان، عراق، آذربایجان، سوریه، لبنان و …. از بازارهای هدف کشور در حوزه گردشگری سلامت هستند .

دومین مجوز فعالیت گردشگری در حوزه سلامت صادر شد

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر استان زنجان به دنبال جذب گردشگران داخلی و خارجی در حوزه‌ سلامت است و در این راستا دومین مجوز فعالیت در حوزه‌ گردشگری سلامت در شهرستان زنجان صادر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با تأکید بر استفاده از ظرفیت گردشگران کشورهای همسایه برای توسعه این نوع گردشگری اظهار کرد: گردشگران کشورهای عمان، افغانستان، عراق، آذربایجان، سوریه، لبنان و …. از بازارهای هدف کشور در حوزه گردشگری سلامت هستند که با سرمایه‌گذاری در این کشورها می‌توان زمینه ورود توریست سلامت را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه اشتغال‌زایی در صنعت گردشگری کم‌هزینه و آسان است، بیان کرد: ارزان بودن قیمت تمام‌شده درمان برای گردشگران و کیفیت بالای تجهیزات پزشکی و وجود پزشکان حاذق در این استان، می‌تواند در جذب بیماران خارجی به سمت مراکز درمانی زنجان مؤثر باشد.

ارجمند ادامه داد: توجه به شرایط اقتصادی، تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، صنعت گردشگری جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی است و استان زنجان از نظر پزشکی و تجهیزات بیمارستانی دارای ظرفیت‌های بالایی است که می‌تواند در خدمت صنعت گردشگری قرار بگیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان همچنین معرفی و برنامه‌ریزی اصولی برای تشویق و ترغیب گردشگران و استفاده از این ظرفیت را از مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل در سال جاری دانست و از تمام فعالان تورهای گردشگری استان دعوت کرد در این حوزه مشارکت جدی داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: تاکنون واحدهای گردشگری استان که موفق به دریافت تسهیلات کرونا شده‌اند شامل دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، اقامتگاه بومگردی، هتل‌ها و مجتمع‌های خدماتی رفاهی و بین‌راهی است.

وی بیان کرد: شناسایی، آموزش، پرداخت تسهیلات و حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی و تاسیسات گردشگری شهرستان‌ها باهدف رونق تولیدات این حوزه و اشتغال‌زایی از اهم برنامه‌های این اداره است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول