اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بیش از 50 درصد کردستانی‌ها به رئیسی رأی دادند/مشارکت 37.4 درصدی مردم کردستان در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: ۴۵۱ هزار و ۵۹۰ نفر معادل 37.4 درصد مردم کردستان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند که ۱٨۵ هزار و ٨۲۴ رای معادل بیش از 50 درصد آرا به نام آقای رئیسی بود.

بیش از 50 درصد کردستانی‌ها به رئیسی رأی دادند/مشارکت 37.4 درصدی مردم کردستان در انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدابراهیم زارعی در جمع خبرنگاران در سنندج در خصوص آخرین نتایج انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در استان اظهار کرد: یک میلیون و ۲۱۹ هزارو ۱۲٦ نفر در استان واجد شرایط رای دادن بودند که ۴۵۱ هزار و ۵۹۰ آن پای صندوق آمدند.

به گفته این مقام مسئول، ۳۳۳ هزار و ۷۳۴ رای از این تعداد صحیح و ۱۱۷ هزار و ٨۵٦ رای باطله بوده است.

وی تصریح کرد: از تعداد آرا صحیح، سیدابراهیم رئیسی ۱٨۵ هزار و ٨۲۴، محسن رضایی ۶۶ هزار و  ٨۹۵ رای، عبدالناصر همتی ٦٦ هزار و ۲۴۰ رای و قاضی‌زاده هاشمی نیز ۱۴ هزار و ۷۷۵ رای داشتند. 

زارعی با بیان اینکه دیواندره با 61.5 درصد بیشترین آمار شرکت در انتخابات را به خود اختصاص داد، اضافه کرد: کمترین میزان مشارکت در سطح استان با 26.41 درصد شهرستان سنندج بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان از مشارکت مردم استان کردستان برای حضور پای صندوق‌های رای تقدیر کرد و افزود: همه تلاش خود را بکار گرفتیم تا انتخاباتی سالم، قانونی و با امنیت کامل در سطح استان برگزار شود که بحمدالله این اتفاق افتاد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول