اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

کتاب «تعارض منافع در بخش عمومی» منتشر شد+ویدئو

یکی از گلوگاه‌های اصلی مبارزه با فساد، موقعیت‌های تعارض منافع هستند؛ موقعیت‌هایی که اگر مدیریت نشوند، می‌توانند تبدیل به فساد شوند. اخیرا کارگروه تخصصی تعارض منافع اندیشکده شفافیت برای ایران، کتابی درباره این موضوع منتشر کرده است.

کتاب «تعارض منافع در بخش عمومی» منتشر شد+ویدئو

به گزارش خبرگزاری فارس، مبارزه با فساد همواره یکی از دغدغه‌های اصلی تمام حکومت‌ها بوده است و بدون این مبارزه، عملاً برنامه‌های توسعه و تحول کشورها، ناتمام خواهد بود. رویکردها و تکنیک‌های مختلفی برای مبارزه با فساد در قالب مقالات، کتب، برنامه‌ها و سیاست‌ها منتشر شده، اما با این همه، هنوز کسی نمی‌تواند ادعا کند که از عهده‌ این اژدهای هفت سر برآمده است.

یکی از گلوگاه‌های اصلی مبارزه با فساد، موقعیت‌های تعارض منافع هستند؛ موقعیت‌هایی که اگر مدیریت نشوند، می‌توانند تبدیل به فساد شوند. کارگروه تخصصی تعارض منافع اندیشکده شفافیت برای ایران، با انجام پژوهش‌ها و پروژه‌های اجرایی مختلف در این زمینه، به تازگی، نتایج تحقیقات و تجربیات خود را در قالب کتابی با عنوان «تعارض منافع در بخش عمومی» منتشر کرده است.

کتاب «تعارض منافع در بخش عمومی» در چهار بخش و یازده فصل منتشر شده است. در بخش اول کتاب، مفاهیم پایه‌ تعارض منافع نظیر ریشه‌شناسی مفاهیم، تعاریف مختلف و چارچوب مفهومی آن بررسی شده است. در بخش دوم آن، دسته‌بندی تعارض منافع و اشکال آن ارائه شده است. پیامدهای تعارض منافع در جوامع، سازمان‌ها و افراد در بخش سوم کتاب با عنوان پیامدهای تعارض منافع بیان شده است. نهایتا در بخش آخر، ملزومات سیاست‌گذاری برای مدیریت تعارض منافع، راهکار‌ها، روش‌های مدیریت تعارض منافع و همچنین بررسی تجارب دیگر کشورها نظیر ایالات متحده و کانادا در مدیریت تعارض منافع، بیان شده است.

 این کتاب دو پیوست هم دارد. در پیوست اول، قوانین مرتبط با مدیریت تعارض منافع در جمهوری اسلامی مورد نقد و بررسی قرار گرفته و در پیوست دوم به دلالت‌های دینی این مفهوم پرداخته شده و گام‌های نخست تامل و تفکر جهت پژوهش‌های دینی، برداشته شده است.

ویدئویی درباره این کتاب از اینجا ببینید:

 

کتاب «تعارض منافع در بخش عمومی» در ۴۶۰ صفحه توسط انتشارات شفافیت و پیشرفت، وابسته به اندیشکده شفافیت برای ایران به چاپ رسیده است و می‌تواند راهنمایی برای همه پژوهشگران، اندیشمندان، کارگزاران و فعالین مدنی مبارزه با فساد در کشور باشد. برای تهیه کتاب با شماره تلفن ۰۹۱۸۹۱۲۹۵۱۲ تماس بگیرید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول