اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشدید تنش‌ها؛ آماده‌شدن صهیونیست‌ها برای برگزاری 14 راهپیمایی در کرانه باختری

در حالی که شهرک‌نشینان صهیونیست قصد دارند فردا در کرانه باختری، 14 راهپیمایی تحریک آمیز برگزار کنند، کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین نیز فلسطینیان را به مقابله با صهیونیست‌ها فرا خواندند.

تشدید تنش‌ها؛ آماده‌شدن صهیونیست‌ها برای برگزاری 14 راهپیمایی در کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،همزمان با اقدامات تحریک‌آمیز نظامیان صهیونیستی در مسجد‌الاقصی، دستگیری شهروندان فلسطینی در کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸، رسانه‌های عبری خبر دادند که قرار است، فردا (دوشنبه - ۲۱ ژوئن)، شهرک‌نشینان صهیونیست، ۱۴ راهپیمایی مشابه راهپیمایی پرچم که سه‌شنبه پیش در قدس اشغالی برگزار کردند، در اراضی کرانه باختری برگزار کنند.

به اعلام این رسانه‌ها، صهیونیست‌ها در اعتراض به ساخت و ساز فلسطینی‌ها در مناطق موسوم به «C» در کرانه باختری قرار است این راهپیمایی‌ها با در دست داشتن پرچم رژیم صهیونیستی برگزار کنند و خواستار تخریب ساختمان‌های فلسطینی احداث شده در این مناطق شوند.

به اعلام شبکه صهیونیستی «کان»، برخی از این راهپیمایی‌های اعتراضی در نزدیکی شهرک‌ها و روستاهای فلسطینی در کرانه باختری برگزار می‌شود و احتمال ازسرگیری درگیری و تشدید تنش‌ها میان دو طرف وجود دارد.

به نوشته پایگاه خبری « فلسطین الیوم»،  کمیته‌های مقاومت مردمی و نیروهای و گروه‌های فلسطین نیز امروز (یک‌شنبه - 20 ژوئن)، فلسطینی‌ها را برای نشان دادن واکنش به این راهپیمایی‌های تحریک آمیز صهیونیست‌ها دعوت کردند.

«مراد شتیوی» هماهنگ‌کننده کمیته‌های مقاومت مردمی در روستای «کفر قدوم» می‌گوید: فعالیت‌هایی در سراسر کرانه باختری برای مقابله با فعالیت‌های شهرک‌نشینان صهیونیستی صورت می‌گیرد.

وی در گفت‌وگو با رادیو «صوت فلسطین» بر ضرورت هوشیاری، احتیاط و داشتن ابتکار با حضور در کوه‌ها و تپه‌ها برای جلوگیری از فعالیت‌های شهرک‌نشینی تاکید کرد.

«نصر ابوجیش»، هماهنگ‌کننده گروه‌های فلسطینی در استان نابلس نیز از شهروندان فلسطینی خواست تا راه‌ها را بر روی راهپیمایی تحریک آمیز شهرک‌نشینان در چهارراه‌ها ببندند و پرچم‌های فلسطین را در همه تپه‌های مرتفع کرانه باختری برافرازند. 

گروه‌های اقدام ملی در نابلس نیز با برگزاری نشستی، اقدامات لازم و ممکن برای مهار راهپیمایی‌های قریب‌الوقوع شهرک‌نشینان را بررسی کردند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول