اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

روسیه آدامس ضد کرونا می‌سازد

وزارت دفاع روسیه با همکاری یک مرکز تحقیقاتی که در ساخت واکسن کرونای «اسپوتنیک» نقش داشته در تلاش برای ساخت واکسنی به شکل آدامس است.

روسیه آدامس ضد کرونا می‌سازد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مسکوتایمز، وزارت دفاع روسیه با همکاری یک مرکز تحقیقاتی که در ساخت واکسن کرونای «اسپوتنیک» نقش داشت در تلاش برای ساخت واکسنی به شکل آدامس است.

برهمین اساس، این وزارتخانه با همکاری «مرکز علمی و پژوهشی شماره ۴۸ روسیه» در تلاش‌ هستند تا واکسنی را تولید کنند که به شکل آدامس یا پاستیل‌های جویدنی باشد.

چهل و هشتمین موسسه مرکزی تحقیقات وزارت دفاع روسیه سال گذشته با مرکز تحقیقات گامالیا برای توسعه واکسن همکاری کرد و توانستند نخستین واکسن جهان را علیه ویروس کرونا به ثبت برسانند.

پس از آزمایش، این واکسن جدید که به صورت آدامس با ویروس کرونا مبارزه می‌کند، در رژیم‌های درمانی مختلف گنجانده می‌شود و به عنوان پیشگیری از ابتلا به آلودگی کاربرد خواهد داشت.

پروفسور سرگئی بوریسویچ، پزشک نظامی و ویروس‌شناس برتر ارتش روسیه، کار بر روی واکسن جدید را تأیید کرد اما مشخص نکرد که در چه مرحله‌ای است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول