اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نخستین محموله اکسیژن از ایران وارد هرات شد

سرکنسول ایران در هرات از ورود نخستین محموله اکسیژن وارداتی از ایران به این ولایت خبر داد.

نخستین محموله اکسیژن از ایران وارد هرات شد

«محمد صدیقی‌فر» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: با گسترش موج سوم ویروس کرونا در افغانستان شهروندان این کشور با نگرانی‌هایی از جمله کمبود اکسیژن در بیمارستان مواجه بودند.

وی افزود: با وجود محدودیت‌ها و درگیر بودن ایران با بحران کرونا، تلاش شد تا با مشارکت وزارت بهداشت ایران، وزارت خارجه و کنسولگری ایران در هرات مجوزهای کافی برای صادرات اکسیژن صادر و صبح امروز اولین محموله اکسیژن ایران وارد هرات شود. 

صدیقی‌فر ادامه داد: امیدواریم تا زمان رفع این مشکل، اکسیژن مورد نیاز را حداقل به مناطق غربی افغانستان برسانیم و در صورت نیاز امکان ارسال اکسیژن را برای تمام افغانستان فراهم سازیم.

همچنین «عبدالحکیم تمنا»، رییس اداره بهداشت هرات نیز گفت که نخستین تانکر اکسیژن روز شنبه، بیست‌ونهم خرداد، از شهر مشهد ایران به هرات رسیده است.

وی افزود است این محموله با همکاری ریاست اداره بهداشت خراسان رضوی ایران و سرکنسولگری‌های افغانستان در مشهد و ایران در هرات، مجوز خروج از ایران گرفته است.

به گفته او، روند واردات اکسیژن از ایران طی روزهای آینده ادامه خواهد یافت و مشکل کمبود اکسیژن در هرات و ولایت‌های هم‌جوار رفع خواهد شد.

طی روزهای اخیر و هم‌زمان با آغاز موج تازه همه‌گیری کرونا در افغانستان، کمبود اکسیژن به مشکلی بزرگ برای بخش بهداشت بدل شده و به تازهگی وزارت بهداشت از «فاجعه انسانی» ناشی از کمبود اکسیژن هشدار داده بود.

براساس توافق انجام شده میان ایران و افغانستان قرار است به صورت هفتگی اکسیژن از ایران وارد هرات شود.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول