اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

میهمان ویژه‌برنامه المیادین: منافع ملی، اساس روابط بین‌الملل دولت رئیسی است

میهمان ویژه‌برنامه انتخاباتی شبکه لبنانی المیادین در استودیو تهران در خصوص روابط خارجی دولت ابراهیم رئیسی گفت، نگاه وی بر اساس منافع ملی و فراگیر است.

میهمان ویژه‌برنامه المیادین: منافع ملی، اساس روابط بین‌الملل دولت رئیسی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری المیادین در ادامه پوشش ویژه اخبار انتخابات ریاست جمهوری را در قالب ویژه‌برنامه‌های روزانه، امروز میزبان «محمد عنبری» تحلیلگر امور سیاسی بود.

محمد عنبری در ابتدا در پاسخ به سوالی درباره اقبال مردم به او و موفقیت در رقابت انتخاباتی گفت، رئیسی در مناظرات یا برنامه‌های تبلیغاتی خیلی مواضعی که حزبی یا جناحی باشد اتخاذ نکرد و از آنجا که او در پاسخ به دعوت مردم به صحنه وارد شد، تلاش کرد که پاسخگوی کل مردم سراسر کشور باشد... او تأکید کرد که میخواهد مبارزه با با فساد را از قوه مجریه آغاز کند و این موضع با استقبال مردم روبه‌رو شد... او قصد دارد که در اداره کشور از جوانان و انرژی جوانان استفاده کند. همه این عوامل سبب شد که مورد اقبال قرار بگیرد.

عنبری در پاسخ به سوال المیادین که پرسید، کشورهای مختلفی تاکنون انتخاب آقای رئیسی را تبریک گفته و پیام فرستاده‌اند، و امارات یکی از آنهاست حال آنکه ایران و امارات روابط خوبی در دوره اخیر نداشته و اینکه نگاه آقای رئیسی به این پیام‌ها چگونه است، گفت، آقای رئیسی زمانی که تولیت آستان قدس رضوی را در مشهد در اختیار داشتند یک معاونت امور بین‌الملل برای خود قرار دادند و وی یک نگاه فراگیر به روابط بین‌المللی دارد. در دستگاه قضا هم که بود، تلاش کرد تا جایی که می‌شود برای حمایت از مواضع جمهوری اسلامی وارد روابط بین‌الملل شود. نگاه ایشان در روابط بین‌الملل متکی بر منافع ملی است... تیمی که ایشان از جوانان شایسته و افراد با تجربه تشکیل داده، هدفش تقویت روابط برادرانه با دیگر کشورها بخصوص کشورهای همسایه است که باید بر اساس منافع متقابل باشد. 

 

المیادین از نگاه ابراهیم رئیسی به روابط با کشور عربستان پرسید که هنوز انتخاب وی را تبریک نگفته و اصلا شاید تبریک هم نگوید و عنبری گفت، آنچه برای آقای رئیسی ارجح است، منافع ملی کشور و تعامل مناسب با همه دولت‌های دیگر است. دفاع از حاکمیت و منافع ملی سیاست همیشگی کشور است که باید به آن عمل شود. ما در ابتدا نگاه نمی‌کنیم که چه کشوری پیام تبریک فرستاده و چه کشوری نفرستاده. ما بر اساس منافع ملی کشور روابط برادرانه خود را آغاز می‌کنیم. دیدگاه دکتر رئیسی در روابط بین‌المللی به دیدگاه رهبر انقلاب بسیار نزدیک است. 

المیادین در ادامه از شکل و نوع رابطه آقای رئیسی و دولت او با حزب‌الله و دیگر جنبش‌های مقاومت در منطقه پرسید و عنبری گفت، آنچه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب تعیین کرده، همان را آقای رئیسی دنبال خواهد کرد و نگاه، نگاه انقلابی و حمایت از جنبش‌های مقاومت است و نگاه عاقلانه به مسائل بین‌الملل و نگاه حمایتی به برادران و دوستان ما در منطقه است... ان شاء الله ما شاهد مرحله‌ای جدید در منطقه و در روابط خود با کشورهای همسایه و در روابط بین‌المللی خواهیم بود. 

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول