اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

هادی محمدی در المیادین؛ افشای سه جلسه علیه انتخابات ایران در سفارتخانه انگلیس و فرانسه

یک کارشناس سیاسی مسائل منطقه با حضور در ویژه‌برنامه انتخاباتی المیادین فاش کرد دو سفارتخانه اروپایی از سه ماه پیش، جلساتی را علیه انتخابات ایران برگزار کرده‌اند.

هادی محمدی در المیادین؛ افشای سه جلسه علیه انتخابات ایران در سفارتخانه انگلیس و فرانسه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هادی محمدی» تحلیلگر امور سیاسی منطقه و «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سیاسی سرشناس جهان عرب، شنبه‌شب میهمان استودیو تهران شبکه خبری المیادین بودند.


هادی محمدی - عبدالباری عطوان

 

محمدی در این ویژه‌برنامه انتخاباتی ایران، در پاسخ به این سوال که چرا رهبر انقلاب ایران، مردم را پیروز انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم نامید گفت، این انتخابات ابعاد عمیق‌تری از آنچه دیده می‌شود دارد که یکی از آن، بازگشت به ارزش‌های انقلاب اسلامی است... مردم همیشه با تبعیت از رهبر خود این بار نیز با حضور در انتخابات، دشمن را در حقیقت ناامید کردند. شما مصاحبه یک خانم در تلویزیون رو دیدید که گفت در همان ساعتی که حاج قاسم سلیمانی را شهید کرده‌اند در انتخابات شرکت کرده تا به دشمن تأکید کند که مردم ایران همچنان در مقابل دشمن ایستاده‌اند... من این امور را تولد دوباره جریان انقلاب می‌دانم که در آقای رئیسی تجلی پیدا کرده و سبب احیای امید برای مبارزه با فساد شده... این ولادت جدید انقلاب و ارزش‌های انقلاب بود. رهبر هم این انتخابات و حضور مردم در این شرایط را حماسی نامید. 

 

عطوان نیز در پاسخ مجری المیادین درباره انتخابات ایران گفت، این انتخابات بسیار محوری است. شما اگر می‌خواهید اهمیت این انتخابات را بهتر متوجه بشوید، ببینید نوک پیکان کجاست. ببینید اسرائیلی‌ها چه می‌گویند وقتی که با ترس و هراس در اولین واکنش آقای رئیسی را «تندرو» نامیدند و گفتند که او روند پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران را تسریع می‌کند. 

 عطوان توضیح داد: این اولین واکنش اسرائیلی‌ها بود. من فکر می‌کنم که رئیس شدن رئیسی به معنای بازگشت ایران بعد از دو دوره ریاست حسن روحانی که وی را اعتدالی یا اصلاح‌طلب می‌نامند، به روزهای نخستین انقلاب و تمرکز بر آن چیزهایی است که دولت اصلاحی از جمله در اقتصاد شکست خورد.  به نظر من ایران از مرحله تحریم‌ها یا آنچه دوره ریاست اصلاح‌طلبان نامیده می‌شود، عبور کرده است. امروز امور به روال طبیعی خود برگشته و توافق هسته‌ای وجود ندارد اما اروپا و آمریکا دنبال آن هستند تا این توافق را قبل از ریاست رسمی آقای رئیسی در ماه آگوست [مرداد ماه] احیا کنند. به نظر من الان ایران حدود دو ماه زمان طلایی بدون نظارت دارد که میتواند مقدار بیشتری از اورانیوم را به میزان شصت درصد غنی‌کند و بعد از ریاست رسمی آقای رئیسی،‌ در صورت نیاز این درصد را بیشتر هم کند. آمریکا امروز وقتی سامانه‌های پیشرفته پاتریوت و تاد را از عربستان، عراق، اردن و بحرین بیرون می‌برد اعتراف به شکست و بالا بردن پرچم سفید است. این امر تأکید می‌کند که آمریکا دارد به واقعیت جدید منطقه و محور مقاومت که دست برتر در منطقه را دارد، اعتراف می‌کند. 

 

هادی محمدی نیز در پاسخ به سوالی درباره بیانیه گام دوم انقلاب ایران و اینکه الان آقای رئیسی می‌گوید دولتی انقلابی تشکیل می‌دهد، آیا رئیسی این دوره دوم را هدایت می‌کند، گفت، اگر فرصت باشد از ماهیت انتخابات و رویکرد آقای رئیسی صحبت خواهیم کرد و همچنین از گام دوم انقلاب تا ببینیم که دشمنان چه برنامه‌ها و توطئه‌هایی قبل و حین انتخابات و از طریق ماشین تبلیغاتی خودشان طراحی کردند اما برای افکار عمومی باز نشد که چه اتفاقی افتاد. ابعاد این طراحی‌ها خیلی فراتر از رقابت و اختلاف اصولگراها و اصلاح‌طلبان و انتخابات است... امروز ببینید که به مجرد اعلام نتایج اولیه، رئیس جمهور پوتین و بسیاری از سران کشورها تبریک گفتند که این امر اصلا به این شکل مرسوم نبوده است. شما ببینید که اولین کسی که تبریک گفت، ولادیمیر پوتین بود و این نشان از اهمیت این انتخابات دارد. فقط این انتخابات سبب هراس اسرائیلی‌ها نخواهد شد. ما در اکتبر آینده [مهرماه] انتخابات عراق را داریم. شما در کنار اتفاقات غزه، انتخابات سوریه را هم شاهد بودید. آنها رهبری ملی و صبور و محکم را انتخاب کردند که مقابل جریان‌های تروریستی و استکبار جهانی ایستاد.


هادی محمدی در بخشی دیگر از این برنامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه برخی مناطق مثل سیستان و بلوچستان مناطق فقیرتری هستند اما مشارکت بالایی از خود در انتخابات نشان دادند، گفت، آنچه دشمنان برای کشور تدارک دیده بودند، فراتر از سیستان و بلوچستان و جنوب ایران بلکه برای کل کشور بود. آنها حتی طراحی کرده بودند که برای سال‌های آینده چه کسی از طریق جریان سکولار و اعتدالی، جانشین رهبر انقلاب شود. این کار انگلیسی‌ها و اسرائیلی‌ها و از طریق سفارت انگلیس و فرانسه در تهران انجام شده. از سه ماه پیش در این دو سفارتخانه جلساتی با حضور نمایندگان بیست کشور عربی، اسلامی و غربی برگزار شده تا چگونه مثل سال ۱۳۸۸ عمل کنند. حتی آنها دنبال ایجاد ناآرامی خیابانی و بی‌ثباتی امنیتی در داخل کشور بودند. سه جلسه در سفارتخانه انگلیس و فرانسه برگزار شده و ما از جزئیات این جلسات مطلعیم. همانطور که آقای عطوان گفت، ما ایرانی‌ها صبر طولانی داریم... اما در خصوص سیستان و بلوچستان باید بگویم که یکی از طرح‌های دشمن همیشه تجزیه از طریق اختلاف‌افکنی شیعه‌سنی بوده است... .

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول