اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

یورو 2020| ایتالیا و ولز راهی مرحله بعدی شدند / سوئیس با تحقیر ترکیه امیدوار به صعود

در چارچوب رقابت‌های یورو 2020 در گروه A مسابقات، تیم ملی ایتالیا به سومین پیروزی خود رسید و سوئیس با تحقیر ترکیه به صعود امیدوار شد.

یورو 2020| ایتالیا و ولز راهی مرحله بعدی شدند / سوئیس با تحقیر ترکیه امیدوار به صعود

به گزارش خبرگزاری فارس، در چارچوب رقابت‌های یورو 2020 در گروه A مسابقات، 2 بازی به صورت همزمان از ساعت 20 و 30 دقیقه به وقت ایران برگزار شد و ایتالیا توانست در ورزشگاه المپیکو رم سومین برد خود را مقابل ولز با نتیجه یک بر صفر به ثبت رساند و سوئیس در ورزشگاه المپیکو باکو با برد 3 بر یک از سد ترکیه بگذرد. 

*ایتالیا - ولز

گل‌ها:‌ متئو پسینا برای ایتالیا در دقیقه 39

کارت قرمز: ایتان امپادو از ولز در دقیقه 55 

 

ایتالیا که پیش از این صعودش به مرحله بعدی یورو قطعی شده بود با ترکیب دوم خود به مصاف تیم ملی ولز رفت. با این حال توانست کاملاً تسلط بر میدان داشته باشد و با تیم دوم خود یک نمایش زیبا به ثبت رساند. تیم مانچینی که اکنون به یکی مدعیان برتر قهرمانی در یورو بدل شده توانست با گلزنی متئو پسینا، ستاره آتالانتا در دقیقه 39 به گل برسد و کار را تمام کند. 

تیم ملی ولز پس از عقب افتادن از ایتالیا سعی داشت با هنرنمایی بیل به گل دست یابد ولی اخراج ایتان امپادو در دقیقه 59 کار آنها را سخت تر کرد. امپادو با یک تکل خشن روی پای برنادسکی از سوی «هاتگان» داور مسابقه کارت قرمز مستقیم گرفت و از بازی بیرون رفت.

*سوئیس - ترکیه 

گل‌ها: هریس سفروویچ 6 - ژردان شقیری 26 و 68 برای سوئیس و عرفان قهوه‌چی در دقیقه 62 برای تیم ملی ترکیه

تیم ملی سوئیس که می‌خواست با یک برد امیدوار به صعود به مرحله بعدی بماند، بازی را بسیار خوب شروع کرد و توانست در همان ابتدا با یک شوت دیدنی از سفروویچ به گل دست یابد. پس از گل نیز ریتم بازی را در دست گرفت و این بار ژردان شقیری با یک شوت دیدنی دیگر دروازه ترکیه را باز کرد تا کار برای تیم گونش به پایان رسد. 

تیم ملی ترکیه که باخت را قبول کرده بود در دقیقه 62 با شوت دیدنی عرفان قهوه‌چی به گل دست یافت ولی این امیدواری 4 دقیقه دوام نداشت و ژردان شقیری با یک ضدحمله زیبا توانست آب سرد را بر پیکره ترکیه بریزد و سومین گل را به ثبت رساند. 

با این برد سوئیس 4 امتیازی شد و با کسب رتبه سوم در گروه A به صعود امیدوار ماند. در یورو 2020 مثل یورو 2016 16 تیم به مرحله بعدی صعود می‌کنند و شکل صعود به این شکل است که از 6 گروه 2 تیم اول به صورت مستقیم صعود می‌کنند و 4 تیم برتر رده‌های سوم به جمع 16 تیم راه خواهند یافت. 

در جدول این گروه، تیم ملی ایتالیا با 9 امتیاز در صدر قرار دارد و تیم ملی ولز با 4 امتیاز و تفاضل مثبت یک در رده دوم جای گرفته است. تیم ملی سوئیس با برد مقابل ترکیه 4 امتیاز شد و با تفاضل منفی یک در رده سوم جای گرفت و ترکیه با صفر امتیاز و تفاضل منفی 7 به قعر جدول چسبید تا آماری ناامیدکننده و فاجعه‌بار را به ثبت رساند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول