اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

رشد 12 درصدی خرید کتاب در طرح بهارانه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: 5 هزار و 14 نسخه کتاب به ارزش بیش از 2 هزار و 220 میلیون ریال از سوی شهروندان قزوینی در قالب طرح بهارانهٔ کتاب امسال از کتاب‌فروشی‌های استان قزوین خریداری شد که نسبت به طرح زمستانه کتاب حدود ۱۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

رشد 12 درصدی خرید کتاب در طرح بهارانه

محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: 5 هزار و 14 نسخه کتاب به ارزش بیش از 2 هزار و 220 میلیون ریال از سوی شهروندان قزوینی در قالب طرح بهارانهٔ کتاب امسال از کتاب‌فروشی‌ها خریداری شد که نسبت به طرح زمستانهٔ کتاب حدود ۱۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: ۱۱ کتابفروشی از استان قزوین، در بهارانهٔ کتاب ۱۴۰۰ فعالیت داشتند که بابت فروش خود ۴۲0  میلیون ریال یارانه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان به جزئیات طرح بهارانهٔ فروش کتاب در سال جاری اشاره کرده و اظهار کرد: ۹ کتابفروشی‌ در مرکز استان و ۲ کتابفروشی در شهرستان البرز و تاکستان در این طرح مشارکت داشتند که امیدواریم در طرح‌های بعدی تعداد بیشتری کتابفروشی در طرح شرکت کنند.

اسماعیلی عنوان کرد: این طرح در هر فصل با هدف حمایت از ناشرین و کتابفروشی‌ها و توسعه کتاب و کتابخوانی با حمایت خانهٔ کتاب و ادبیات ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی ضمن بیان نقش مطالعه و کتابخوانی در رشد و بالندگی جامعه، بیان کرد: هر قدر بتوانیم به ترویج این فرهنگ کمک کنیم، به فرهنگ و ارتقای دانش جامعهٔ خویش کمک کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، طرح بهارانهٔ کتاب ۱۴۰۰ از ۱۷ خرداد ماه به‌صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شد و تا ۲۵ خرداد ماه نیز ادامه یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول