اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

پیشتازی حزب نیکل پاشینیان در انتخابات پارلمانی ارمنستان

نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات پارلمانی ارمنستان نشان میدهد که حزب نخست وزیر از بقیه رقبا جلو افتاده است.

پیشتازی حزب نیکل پاشینیان در انتخابات پارلمانی ارمنستان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در ارمنستان، نتایج اولیه که از سوی کمیسیون انتخابات این کشور اعلام شده نشان میدهد که حزب نیکل پاشینیان نخست وزیر موقت از سایر رقبا جلو افتاده است.

براساس شمارش اولیه آراء، حزب پاشینیان با کسب 58 درصد آرا پیشتاز است و رقیبش «ائتلاف ارمنستان» 22 درصد آرا را تا کنون به دست آورده است. 

در انتخابات جمهوری ارمنستان حدود 20 حزب سیاسی و چهار ائتلاف انتخاباتی شرکت دارند. اما دو نیروی سیاسی، رقبای اصلی هستند که یکی از آنها حزب حاکم «قرارداد مدنی» به رهبری پاشینیان است و دیگری ائتلاف ارمنستان به رهبری «رابرت کوچاریان» رئیس جمهوری سابق این کشور.

تصمیم به برگزاری انتخابات پارلمانی زوهنگام پس از شکست ایروان از جمهوری آذربایجان در جنگ 44 روزه قرع باغ و به تحت فشارهای مخالفان دولت گرفته شد.

پاشینیان بعد از فشارهای شدید رهبران اپوزیسیون ارمنستان و حتی موضعگیری‌های تند «آرمن سرکیسیان» بعد از آتش بس جنگ این کشور با جمهوری آذربایجان، از منصب نخست‌وزیری استعفا داد و خواستار برگزاری انتخابات پیش از موعد شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول