اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

برگزاری چهاردهمین جشن بزرگ زیرسایه خورشید در دارالعباده

مسئول کانون جوانان‌رضوی یزد از برگزاری جشن های زیر سایه خورشید در 44 نقطه استان خبر داد و گفت: همزمان با دهه کرامت، چهاردهمین جشنواره زیر سایه خورشید با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و با ظرفیت محدود در امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد برگزار می‌شود.

برگزاری چهاردهمین جشن بزرگ زیرسایه خورشید در دارالعباده

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، حجت الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد امروز در جمع برخی از خبرنگاران استان با اشاره به تبیین برنامه‌های کانون جوانان رضوی در دارالعباده، اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا جشنواره زیر سایه خورشید با ظرفیت محدود در سطح استان برگزار می شود.

وی افزود: هر سال جشنواره زیرسایه خورشید با حضور بالغ بر ۳۰ هزار نفر در یزد برگزار می شد ولی سال گذشته با شیوع کرونا بدون حضور مردم و به صورت پخش تلویزیونی برگزار شد و امسال نیز با توجه به مجوزهای ستاد کرونا این مهم در محیط باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در امامزاده سیدجعفرمحمد(ع)  یزد برگزار می شود.

مسئول کانون جوانان رضوی یزد در ادامه با بیان این‌که جشن امسال زیر سایه خورشید در یزد همانند پارسال از طریق شبکه استانی سیمای یزد مستقیم پخش می شود، گفت: این جشنواره به طور همزمان در سراسر کشور و در شهرها و روستاهای مختلف برگزار می‌شود.

مهدوی نژاد برگزاری این جشنواره در برخی از کشورهای اروپایی را از دیگر ویژگی های این مهم دانست و تصریح کرد: برگزاری این رویداد باعث ایجاد فضایی خاص در برخی کشورهای اروپایی شده است.

مسئول کانون جوانان رضوی یزد به حضور ۱۲ نفر از خدام رضوی در استان اشاره کرد و گفت: این خدام رضوی در سه تیم چهار نفری از روز گذشته به مدت هشت روز در مناطق مختلف استان حضور خواهند یافت و با اقشار مختلف دیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام سید ناصر حیدری، دبیر جشنواره زیر سایه خورشید نیز در این نشست تصریح کرد:  جشن زیر سایه خورشید از سال هشتم در تمام شهرستان‌های یزد برگزار می‌شود و امسال نیز شاهد برگزاری آن در ۴۴ نقطه شهری و روستایی استان یزد خواهیم بود.

وی با بیان این که در سال ۱۳۹۸ و قبل از شیوع کرونا ۳۶۰ عنوان برنامه در جریان برگزاری این جشنواره در استان اجرایی می‌شد، گفت: متاسفانه طی سال گذشته و امسال تعداد برنامه‌ها به دلیل شیوه بیماری کرونا به کمتر از ۲۰۰ عنوان کاهش یافته است.

حجت السلام حیدری بیشترین حجم برنامه‌ها را مربوط به عیادت و دلجویی از خانواده شهدای سلامت و کادر درمان خواند و گفت: امسال ۱۷۰ عنوان برنامه که ۷۰ برنامه به شهرستان یزد اختصاص یافته و مابقی در دیگر شهرستان‌ها انجام خواهد شد، مدنظر قرار گرفته ولی در عین حال ۳۰ برنامه دیگر نیز در حال بررسی است.

وی از مجموع برنامه‌های تدارک دیده شده برای خدام رضوی، عیادت‌ها را ۱۶ مورد، دیدار با شخصیت‌ها را ۳۸ مورد، بازدید از مراکز مختلف در راستای خدمت‌رسانی را ۱۸ مورد، حضور در مراسم برگزاری جشن‌های رضوی را ۲۷ مورد و چندین مورد افتتاح به همت کانون‌های خدمت رضوی ذکر کرد.

هادی رزاقپور، مدیر اجرایی جشن زیر سایه خورشید در یزد نیز با اشاره به برگزاری این مراسم در آستان مقدس امامزاده سیدجعفر محمد(ع) همزمان با نماز مغرب وعشاء روز دوشنبه ۳۱ خرداد، اظهار کرد: امسال این جشن با توجه به شیوع کرونا تنها میزبان یکهزار نفر از علاقمندان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی است ولی پخش زنده آن را از سیمای استانی نیز خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: احتزار پرچم، حضور خدام رضوی، خاطره گویی، ذکر توسل به ائمه اطهار(ع) و قرائت صلوات خاصه علی بن ابیطالب(ع)، سخنرانی و مولودی خوانی و برنامه های فرهنگی، از جمله برنامه های این جشن خواهد بود. 

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول